Vauvan vatsaoireet ja ihottuma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mamma"

Vieras
Vauvalla ollut koko ajan ilmavaivoja ja muutaman viikon kakka oli keltaista ja sitä tuli koko ajan. Nyt kakka on vihreää ja limaista ja vauva joutuu naama punaisena sitä puskeen ja pierutkin tulee itkun saattelemana, siltikin kakkaa on joka vaipassa. Ja nyt vauvalla lehahti yksi päivä posket ja leuka, se kuitenkin oli aamuun menessä häipynyt.
Normaalia vauvan ilmavaivoja vai jotain muuta? Lääkärille ollaan menossa muutaman päivän kuluttua.

Kuulostaa siltä, että on herkkä jollekin... Meillä mm. maito oli syyllinen.
Toivottavasti selviää nopeasti syy! Rankkaa pienelle.

Btw, esim. lämmin pyyhe vatsalla helpottaa hieman pienen oloa.

Tuota maitoa olen itsekin miettinyt. Atopikkoja ja ummetuksesta kärsiviä on perheessä. Minulla on ollut 5 viikkoa sitten lääkekuuri ja siitä varmaan johtui silloinen löysä vatsa. Yöt vauva nukkuu hyvin, mutta päivisin levottomasti. Täysimetyksellä mennään. Niin ja vauva 7 viikkoa vanha.

[QUOTE="Mamma";28193927]Tuota maitoa olen itsekin miettinyt. Atopikkoja ja ummetuksesta kärsiviä on perheessä. Minulla on ollut 5 viikkoa sitten lääkekuuri ja siitä varmaan johtui silloinen löysä vatsa. Yöt vauva nukkuu hyvin, mutta päivisin levottomasti. Täysimetyksellä mennään. Niin ja vauva 7 viikkoa vanha.[/QUOTE]

Ja kakka on myös vaahtomaista, mutta ei haise. Lisää kokemuksia asiasta otetaan vastaan. Onko vauvallasi ollut tämmöistä, kauan kesti, menikö itsestään ohi vai oliko jotain muuta?

Ihan maitoallergialta kuulolstaa. Jätä maitotuotteet pois omasta ruokavaliosta ja korvaa ne vaikka soija- ja kauratuotteilla ja kalkkitableteilla, niin voi vauvan olo helpottua aika pian.

Yhteistyössä