vauvan yöheräily

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti on vähän väsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti on vähän väsy

Vieras
Olisiko kenelläkään antaa vinkkejä vauvan "yö"heräilyyn.

Meillä 4,5 kk ikäinen vauva joka on ruvennut heräämään 5:ltä aamulla. On yleensä hereillä 1/2h-11/2h ja nukkuu sen jälkeen vielä 45 min-2h. On aina nukkunut aamuyöt ja aamut levottomasti, mutta ei ole herännyt tällä tavalla. Vauva ei syö enää öisin. Vinkkejä miten tästä tavasta päästäisiin eroon??

Aika tekee tehtävänsä...Alle puolivuotiaan unirytmiä on mahdoton/tarpeeton muuttaa..Rupea itse sitten nukkumaan vauvan kanssa, kun nukkuu sen 45-2h. Kyllä se siitä muuttuu vielä moneen kertaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Aika tekee tehtävänsä...Alle puolivuotiaan unirytmiä on mahdoton/tarpeeton muuttaa..Rupea itse sitten nukkumaan vauvan kanssa, kun nukkuu sen 45-2h. Kyllä se siitä muuttuu vielä moneen kertaan...

Juuri näin.

Onko esikoinen? Jos on, niin nuku aina kun vauvakin nukkuu, jos olet väsynyt. Tuo rytmi muuttuu vielä MONTA kertaa.

Meilläkin 4kk-nyt 8kk vauvan unet ja uniajat ovat muuttuneet lähemmäs 10 krt.

Tsemppiä!

Emme nouse tuolloin 5:ltä ylös vaan vauva on sängyssään ja yritän nukuttaa häntä . Vauva on tuolloin 5:ltä selkeästi vielä väsynyt eli ei ole valmis heräämään. Tiedän että rytmiä on vaikea muuttaa, mutta aina voi yrittää..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Emme nouse tuolloin 5:ltä ylös vaan vauva on sängyssään ja yritän nukuttaa häntä . Vauva on tuolloin 5:ltä selkeästi vielä väsynyt eli ei ole valmis heräämään. Tiedän että rytmiä on vaikea muuttaa, mutta aina voi yrittää..

ei onnistunu meillä. Nyt on 2,5v ja voi nukkua jopa 6.30, yleensä ei niinkään pitkään. Aikaset aamut alko jo vauvana.

Huoneessa on pimeetä eli valoisuus ei vaikuta asiaan. Tiedän, että rytmit muuttuu ja onkin muuttunut moneen kertaan jo.. Mielestäni tässä nyt ei ole kyse rytmin muutoksesta. Välillä nukkuu niin, että viuhtoo vaan käsillään tuolloin 5 aikaan ja jatkaa uniaan puoli 8 asti.

Pitää vaan yrittää jaksaa. Onneksi on öitä jolloin en herää vauvan touhuihin kuin vasta tuolloin 5 aikaan.

Yhteistyössä