Vauvan yöhulinat!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on 7 kk vauva ja yöunia nukutaan n.22-08 herää useampaan otteeseen tissille 3-5 kertaa varsinkin keskiyöstä, aamusta rauhottuu n.6 ja sitten nukutaankin kuin tukki ja nukkuisi pitempäänkin mutta 8 viimeistään pakko herättää. Päiväunia saattaa nukkua 4 tuntia putkeenkin, nukkuu yleensä 2 päikkärit (toiset lyhyet ja toiset pitkät).

Vinkkejä otetaan vastaan yöhulinoihin :) Nyt tilanne se että päivällä tissittelyjä vähemmän kuin yöllä.

Ainoa vinkki: lopeta yösyötöt. Meillä pidettiin unikoulu kun tytsy oli 7kk ja oppi yhdessä yössä, että yöllä ei tipu ruokaa. Eikä ollut edes mikään mahdoton tapaus, mies piti tassuttelu-unikoulun ja minä olin sen aikaa esikoisen kanssa vierashuoneessa. Samalla siirrettiin omaan sänkyyn ja opetettiin nukahtamaan siihen ilman tissiä. Sen jälkeen (eli kohta 3 viikkoa) meillä on nukuttu TÄYDET yöt, 10-12h putkeen omassa sängyssä, illalla imetän olkkarissa, sen jälkeen vaan vien sänkyyn ja sinne jää. Parasta! :)

[QUOTE="vieras";29068704]Ainoa vinkki: lopeta yösyötöt. Meillä pidettiin unikoulu kun tytsy oli 7kk ja oppi yhdessä yössä, että yöllä ei tipu ruokaa. Eikä ollut edes mikään mahdoton tapaus, mies piti tassuttelu-unikoulun ja minä olin sen aikaa esikoisen kanssa vierashuoneessa. Samalla siirrettiin omaan sänkyyn ja opetettiin nukahtamaan siihen ilman tissiä. Sen jälkeen (eli kohta 3 viikkoa) meillä on nukuttu TÄYDET yöt, 10-12h putkeen omassa sängyssä, illalla imetän olkkarissa, sen jälkeen vaan vien sänkyyn ja sinne jää. Parasta! :)[/QUOTE]

Tätä vähän pelkäsinkin, että tähän ei muuta ratkaisua ole. Pitää kokeilla tuota unikoulua ja tissittömyyttä kun mies lomalla. Olisko mitään muuta väliaika vinkkejä miten saatas vähän helpotettua tuota.Ite alkaa olemaan aika väsynyt nuihin öihin.

[QUOTE="vieras";29068730]Tätä vähän pelkäsinkin, että tähän ei muuta ratkaisua ole. Pitää kokeilla tuota unikoulua ja tissittömyyttä kun mies lomalla. Olisko mitään muuta väliaika vinkkejä miten saatas vähän helpotettua tuota.Ite alkaa olemaan aika väsynyt nuihin öihin.[/QUOTE]

Mulla ei ole kyllä antaa mitään muuta vinkkiä, meillä kun se lapsi ei rauhoittunut ennen kuin sai sen tissin suuhun vaikka perhepedissä nukuttiin. Jos olisin vain ajoittain kieltäytynyt rinnan antamisesta niin sekaisinhan siinä olis pikkuinen mennyt, senpä takia "kärsin" sen aikani ja odotin kunnes lapsi kasvoi ja unikoulu voitiin pitää. Pidettiin viikonloppuna, ihan turhaan te mitään lomaa odotatte mun mielestä. Normaali vauva älyää yleensä kolmessa yössä, mistä siinä on kyse ja se isähän voi nukkua vaikka päikkärit unikoulun aikana :)

Syökö tuttia? Anna pullosta maitoa ja tutti suuhun aina kun alkaa kitisemään. Etkä vaan yksinkertasesti imetä sitä. Laita vauvan pinnasänky vaikka sun omaan sänkyyn kiinni, vauva on lähellä muttei vieressä.

[QUOTE="vieras";29068803]Syökö tuttia? Anna pullosta maitoa ja tutti suuhun aina kun alkaa kitisemään. Etkä vaan yksinkertasesti imetä sitä. Laita vauvan pinnasänky vaikka sun omaan sänkyyn kiinni, vauva on lähellä muttei vieressä.[/QUOTE]

Tuttipulloa ei huoli, tuttia syö mutta tähän hätään ei kelpaa.
Ei pärjää yhillä unilla paitsi jos yöunia pidennettyä.
Itseähän se pitäisi ottaa niskasta kiinni, mutta näillä unilla ei kykene siihen.

[QUOTE="vieras";29068996]Tuttipulloa ei huoli, tuttia syö mutta tähän hätään ei kelpaa.
Ei pärjää yhillä unilla paitsi jos yöunia pidennettyä.
Itseähän se pitäisi ottaa niskasta kiinni, mutta näillä unilla ei kykene siihen.[/QUOTE]

Ei sun tarvitsekaan, mies on sitä varten. Korvatulpat korviin ja viereiseen huoneeseen (tai mihin tahansa, vaikka hotelliin) yöksi vaan, ei siinä montaa yötä mee kun vauva tajuaa. Ja meillä riitti yksi yö tälle pienemmälle, esikoinen oppi kolmessa yössä aikoinaan.

Uusimmat

Yhteistyössä