R
ribster
Vieras
Tarvitsisin apua 4kk vauvan yöunille nukutukseen sekä rytmin luomiseen... Meillä ei ole vielä oikein muodostunut kunnon rytmiä. Aamulla herätään klo 8.30-9.30 ja ekat päiväunet tulee noin 1,5 tunnin päästä. Päiväunien pituus riippuu siitä nukutanko vaunuissa ulkona, vai sisällä.. päivällä poika nukahtaa hyvin vaunuihin, oikeastaan jo kun häntä pukee toppaavaatteisiin, näen että alkaa silmät painua kiini. Päiväunet ajoittuvat kuitenkin aika eri kellon aikoihin, esim. jos lähden kauppaan, nukkuu poika vaunuissa pidempään ja jos olen kotona ja on vaikka kovat pakkaset, poika nukkuu vain 30min. Olisiko iltaunien takia tärkeää pyrkiä aina samanpituisiin päiväuniin?
Varsinainen haaste on siis yöunille nukutus. Poika on ollut alusta saakka iltavirkku ja käy yöunille vasta 22-24. Olen tehnyt niin, että nukutan syliin imettäessä samalla kun itse katselen olkkarissa telkkua. Sitten vien pojan nukkumaan omaan sänkyyn (nukutaan samassa huoneessa, pojan sänky mun vieressä). 90% kerroista poika herää 10minuutin päästä siirrosta. Sitten menen nukuttamaan ja ainoa mikä toimii on rinta. Onko paha totuttaa poikaa nukahtamaan tissille.. tutti ei kelpaa. Joskus sama show jatkuu ja jatkuu, eli ravaan makkariin antamaan tissiä, siirrän omaan sänkyyn ja taas 10 min päästä kuuluu itkua.
Joskun taas käy niin, että makkariin siirron jälkeen poika onkin aivan virkeä herätessään (on ikäänkuin nukkunut pienet ilta päikkärit) Olen sitten ottanut pojan takaisin olkkariin, kun nukkumisesta ei tule mitään. Onko tämä aivan väärä tapa toimia??
Onko vinkkejä miten nukkumaan menoa saisi aikaistettua? Millainen päivärytmiä on teillä tämän ikäisen vauvan kanssa??
Meillä siis normipäivä menee jotenkin näin:
herätys 9.00
päikkärit 11.00 - 11.30
päikkärit 13 - 15
päikkärit 17 - 18
päikkärit 20 - 20.30
nukkumaan 23.00
Varsinainen haaste on siis yöunille nukutus. Poika on ollut alusta saakka iltavirkku ja käy yöunille vasta 22-24. Olen tehnyt niin, että nukutan syliin imettäessä samalla kun itse katselen olkkarissa telkkua. Sitten vien pojan nukkumaan omaan sänkyyn (nukutaan samassa huoneessa, pojan sänky mun vieressä). 90% kerroista poika herää 10minuutin päästä siirrosta. Sitten menen nukuttamaan ja ainoa mikä toimii on rinta. Onko paha totuttaa poikaa nukahtamaan tissille.. tutti ei kelpaa. Joskus sama show jatkuu ja jatkuu, eli ravaan makkariin antamaan tissiä, siirrän omaan sänkyyn ja taas 10 min päästä kuuluu itkua.
Joskun taas käy niin, että makkariin siirron jälkeen poika onkin aivan virkeä herätessään (on ikäänkuin nukkunut pienet ilta päikkärit) Olen sitten ottanut pojan takaisin olkkariin, kun nukkumisesta ei tule mitään. Onko tämä aivan väärä tapa toimia??
Onko vinkkejä miten nukkumaan menoa saisi aikaistettua? Millainen päivärytmiä on teillä tämän ikäisen vauvan kanssa??
Meillä siis normipäivä menee jotenkin näin:
herätys 9.00
päikkärit 11.00 - 11.30
päikkärit 13 - 15
päikkärit 17 - 18
päikkärit 20 - 20.30
nukkumaan 23.00