Vauvan

  • Viestiketjun aloittaja passi
  • Ensimmäinen viesti
*
Voit hommata oman passin tai laittaa vanhempien passiin. Jos laitat omaan passiin, joudut uusimaan omasi.

Itse hommaisin oman passin vauvalle, koska näin voi lapsen viedä vaikka isovanhemmat matkoille. Muutenkin kun lapsi täyttää 7, täytyy hänellä olla Viroon oma passi.

Passin saaminen kestää muutaman viikon. Kannattaa tarkastaa poliisiasemalta.
 
meillä näin...
Kun oon kuullu kaikenlaista versiota tosta vauvan passin voimassaolosta.
Meille kun sanottiin poliisiasemalla,et vauvan passi on voimassa niin kauan kun hänet siitä tunnistaa..

Ite meinaan uusia oman passini ja laittaa muksun sille..Tänä vuonna saa vielä 10 v passin,ens vuonna vaan 5.V:den.Oma passini menee vanhaks ens vuonna,sikskin tuo systeemi sopii meille.
Tuskin meidän muksua kukaan vie ulkomaille ilman meitä..eli ei haittaa vaikka onkin minun passilla.

Viroon ollaan mekin menossa kesällä ;o))
 
Sweetie
Vauvan passin voimassaolosta vielä sen verran, että ihan oikeasti se passi on voimassa niin kauan, kuin vauvan siitä tunnistaa, ei tietenkään passin voimassaoloajan jälkeen enää.

Itse otimme juuri vauvalle passin, ja vaihtoehdot olivat yhden vuoden tai kymmenen vuoden passi. Suurlähetystössä suosittelivat sitä kymmenen vuoden passia, koska vaikka sen tietenkin joutuukin uusimaan heti, kun vauva lakkaa muistuttamasta passikuvaansa, ei siinä välttämättä ole samalla tavalla tuli hännän alla kuin tuon yhden vuoden passin kanssa.
 
tanjavan
Mekin otimme vauvalle oman passin. Syystä että; vauva voi mennä muiden kuin minun tai miehen kanssa ulkomaille (isovanhemmat). Jos olemme vaikka Virossa ja minulle sattuu jotain, niin että joudun vaikka sairaalaan niin vauvaa ei voi viedä pois maasta jos olisi minun passissa.
Ja otimme 10 vuoden passin koska se oli halvempi kuin lyhyempi. Ja tosissaan ei ole kiire vaihtaa passia vaikka olisi hieman yli vuoden...
 
pirre
vauvalle voi halutessaan ottaa oman passin tai hänet voi laittaa vanhempien passiin jos on vanhemmilla passin uusiminen edessä.meillä miehellä oli uuden passin hankinta edessä ja vavi laitettiin hänen passiinsa.meille passi tuli kotiin postissa puolessatoista viikossa,vaikka sanottiin että menee noin kolme viikkoa.kuukauden päästä loma matka edessä=)=))
 
Eikös
Viroon tarvita aina passi. Ennen riitti kun oli liitetty äidin passiin. Mutta hassua kyllä nyt voi jo tarvita omankin passin!

Kysy poliisilaitokselta.

Pohjoimaissahan on aina voinut pohjoimaiden kansalaistet matkustaa ilman passia. Ethän sinäkään tarvitse passia jos matkustat ruotsinlaivalla Ruotsiin!
 
heidi
Viroon tarvitsee voimassaolevan passin vaikka olisi 2 pv vanha vauva. Joko vanhempien passissa tai oma passi. Viroon mentäessä 7 vuotta täyttävä tarvitsee oman passin.

Myös vaikka matkalla Ruotsiin on kysyttäessä pystyttävä todistamaan henkilöllisyys. Eli periaatteessa vaikka passia ei tarvitse, olisi henkilöllisyystodistus hyvä olla mukana. Harvoin suomalaisilta kysytään, mutta kyllä näinkin on käynyt.
 
Eija
Onko äidin passi uusittava, kun vauva lisätään siihen? Olemme menossa naimisiin kahden viikon päästä ja siitä viikon päästä lähdössä ""häämatkalle"" Tallinnaan, 3 kk ikäinen vauva mukana. Poliisilaitokselle soittaessani sanottiin, etten ehdi saada uutta passia siihen mennessä, mutta voin varata matkan vanhalla nimelläni, hakea uuden passin myöhemmin ja vauva voidaan lisätä nykyiseen passiini. Totta vai tarua?

 
Höh
Rahalla saa varmasti. Itse olen hakenut ""pikapasseja"" saa parissa tunnissa! On voimassa vuoden. saman maksaa kuin pidenpään voimassa olevat passitkin mutta kymppi sinne tai tänne?

Eli saa kyllä oman passin. Mutta noissa 10 vuoden passeissa kestää tuo parisen viikkoa. Ja käsittääkseni Viroon matkustettaessa Vauva tarvitsee oman passin!!!!!

Ota ihmeessä paremmin selvää ettei tule matkalla ongelmia, tai matka mene mönkään!
 
höhille
Viroon matkustaessa alle 7-vuotias voi olla vanhempien passissa. Yli 7 vuotiaalla pitää olla oma. Eli vauvalla ei tarvitse olla omaa passia mutta jomman kumman vanhemman passissa tarvii kyllä olla.
 

Yhteistyössä