N
nukuttaminen
Vieras
Moi! Huomasin, että täällä on puhuttu vauvan nukkumisesta useassakin aloituksessa, mutta laitanpa nyt vielä yhden. Eli meillä on 6-vkoinen vauva, jonka nukkuminen on alusta asti ollut kehnonlaista. Ensin valvoi öitä, mutta nykyään nukkuu usein ihan hyvinkin, kunhan vaan saan nukahtamaan illalla. Nukahtaa vain rinnalle iltaisin ja nukkuu perhepedissä lähinnä sen takia, että nukahdan itse samaa aikaa kuin vauva eikä sitten enää myöhemmin tule siirretyksi omaan sänkyyn, kun herää kuitenkin 3-5 tunnin päästä syömään. Illalla nukahtamiseen menee hyvinkin tunti, käyttää kyllä tissiä ihan tuttinakin, saa illalla tuttelisatsin joten nälkä ei pitäisi olla. Päivisin nukkuu vain vaunuissa jos ovat liikkeessä tai nukahtaa tissille kantoliinaan, päiväunet maksimissaan 1,5 h kerrallaan. Joskus saan siirrettyä liinasta omaan sänkyyn, yleensä en, vaan herää siirrettäessä.
Kysymykseni kuuluukin, että olenko nyt ""tuomittu"" tällaisiin nukutusrituaaleihin kovinkin pitkäksi aikaa? En vaan henno huudattaa näin pientä ja olen siksi tehnyt niin kuin on helpoimmalta tuntunut, mutta toki tämä pidemmän päälle alkaa käydä raskaaksi kun vauva ei nukahda itsekseen. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja onko vauva myöhemmin oppinut myös nukahtamaan itse? Olen lukenut sen täällä suositellun Nancy Hoggin kirjankin, mutta en vaan saa vauvaa yksin nukahtamaan sänkyynsä, toki myönnän etten kovin kärsivällisesti ole edes yrittänyt... Lukisin mielelläni muiden kommentteja etenkin siitä milloin ja miten ainoastaan rinnalle perhepetiin nukahtaneet ovat oppineet nukkumaan omassa sängyssä!
Kysymykseni kuuluukin, että olenko nyt ""tuomittu"" tällaisiin nukutusrituaaleihin kovinkin pitkäksi aikaa? En vaan henno huudattaa näin pientä ja olen siksi tehnyt niin kuin on helpoimmalta tuntunut, mutta toki tämä pidemmän päälle alkaa käydä raskaaksi kun vauva ei nukahda itsekseen. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja onko vauva myöhemmin oppinut myös nukahtamaan itse? Olen lukenut sen täällä suositellun Nancy Hoggin kirjankin, mutta en vaan saa vauvaa yksin nukahtamaan sänkyynsä, toki myönnän etten kovin kärsivällisesti ole edes yrittänyt... Lukisin mielelläni muiden kommentteja etenkin siitä milloin ja miten ainoastaan rinnalle perhepetiin nukahtaneet ovat oppineet nukkumaan omassa sängyssä!