Vauvankiinnittyminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hei ihanat äidit ja odottavat!
Olen 38rv ja viimeksi käytyäni neuvolassa puhuttiin, että vauva on raivotarjonnassa. Mutta minusta tuntuu ettei vauva ole ihan laskeutunut vielä, siis edelleen venyttelee itsensä ihan kylkiluihin asti ja muutenkin liikkuu hurjasti välillä. Kiitos vastauksestanne!

Raivotarjonnassa se voi olla silti, vaikka ei ole kiinnittynyt tai laskeutunut.

Eikö voikin? :snotty: Mulla ainakin sanottu olevan raivotarjonnassa jostain 30+ viikolta lähtien, vieläkään ei ole täysin kiinnittynyt, vaikkakin laskeutunut aika alas, rv39 menossa.

Mulla on lyhyt selkä joten jalat potki ylös vaikka oli raivotarjonnassa jo vähän vaille rv 30 ja kiinnittyi muutama vko ennen synnytystä. Silleen se ei siis laskeutunu. kiva olla kun täys vauvaa tällanen tappi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarkoituksena oli kysysä miten mä tunnistan etä se on kiinnittynyt vai näinkö me meen synnyttään

Mulla tuntu ensin kipua ja tunsin kun ruuvasi päätä tonne alas. Sen jälkeen tuntu että ois pallo jalkojen välissä ja vauva tuntu tippuvan. Liitoskivut paheni. Neuvolassakin totesivat että kiinni on ja valmis tulemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Eihän rt itsessää merkkaa mitää?Mulla on ainakin ollu raivotarjonnassa siitä asti kun sitä on alettu seuraamaan ja edelleen mätkii välillä kylkiluihin..

Ei merkkaa, se vaihtelee koska kääntyy ja asettuu. Jollakulla ajoissa, toisella pyörii loppuun asti ja jollakulla ei käänny ollenkaan.

Jotkut äidit tosiaan tuntee alapäässään, niinkun leijona76kin, että vauvan pää on kiinnittynyt. Tunnustelematta vatsan päältä ei terkkari voi tietää onko pää kiinnittynyt vai ei.

Minullakin synnytyksen yhteydessä vasta kiinnittyi. Lapsivedet meni kotona ja sairaalassa käyrillä maatessa tunsin kovan kolahduksen lantion alapuolella kun vauvan pää kiinnittyi lähtöasemiin. Sen kyllä itse huomaa milloin on tapahtunut. Se tuntuu suurelta pallolta jalkovälissä.

Yhteistyössä