Vauvarokosta, onko tällaista? Sis. kuvan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dyno-Etana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siis lämpöä? vauvarokossa ainakin meillä kuume huitelu siellä 40 asteessa ja sitten 5 päivän päästä tuli meille sellainen karhea pienen pientä näppylää oleva ihottuma...

Kuumetta oli korkeimmillaan mitattuna 38. En tiedä paljonko ekana yönä oli, poika oli ihan tulikuuma mutta en ehtiny mittaamaan kun nukahti jo uudelleen. Siitä lähti laskemaan 37,7 ja sen jälkeen olikin jo 37,2.

Mun mielestä selkä on karheempi ku maha..Tytöllä oli kolme päivää korkeella kuume, mutta näppylät ja läiskät jäi näkemättä. En tiedä tuliko ollenkaan vai tulivat ja menivät yön aikana niin etten kiinnittäny huomiota.

Kyllä se voi olla vauvarokkoakin. Meillä piti 6v:llä aikoinaan 5 päivää kuumetta liki 40 ja ihottuma kun tuli sitä oli jokapaikka täynnä. Tuttavien lapsilla on ollut 37-38 välillä kuume pari kolme päivää, jollain jopa viikon ja näppyä vähän jokaisella eritavalla.

Terveyskeskuslääkäri mulle sanoi, että on ihan virheellistä kuvitella ettei vauvarokko tule 1v:n jälkeen, noi tulla kenelle tahansa alle 3-vuotiaalle. Ja yleensä mitä isompi lapsi sitä voimakkaammat oireet.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Tjaa, vauvarokossa tosiaan se kuume on tosi korkea..
Vauvarokko=kolmen päivän kuume..
Et mä en kyllä usko et ois vauvarokkoa..

se on 3-5 päivää yleensä se vauvarokko...käytin silloin lääkärissa niin sanoi noin että voi sen 5 päivääkin kestää

Jepulis..käytiin terveyskeskuksessa hoitajalla ja meinas että ois parvorokko. Ihottuma on verkkomaista ja korkeaa kuumetta ei ole ollut. Sanoi myös että voi olla lievä enterorokko. Poika selvästi kivulias suusta..ei suostu syömään, tämän päivän saldo on kaksi lusikallista viiliä ja kolme lusikallista lasagnettea. Velliä ja maitoa juo pullosta hyvin. Ja tätä siis jatkunut jo viime sunnuntaista. Osin hampaiden puhkeaminen kylläkin myös vaikuttaa tuohon syömiseen.

Yhteistyössä