Vauvarokosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut äiti

Vieras
Tytöllemme (1v3kk) nousi eilen korkea kuume ja tänään on edelleen ollut korkealla (39,5 pahimmillaan). Epäilen että olisko vauvarokko kun muita oireita esim. nuhaa tai yskää ei ole. Tyttö on kylläkin tosi väsynyt, nukkunut tänään vähän väliä ja melko itkuinenkin on. Pitäiskö käyttää lääkärissä vai onko tuo unisuus ja itkuisuus myös tavallista vauvarokossa?

Kuumeinen lapsi on usein itkuinen ja unelias. Minun lapseni ainakin ovat olleet.

En mä veisi vielä lääkäriin; kuume nousi vasta eilen, ja 39,5 c ei ole pikkulapselle huolestuttavan korkea kuume. Kunhan lapsi vaan juo, ja saa lääkettä.

Vauvarokon aikaan nuo olivat hitsin kiukkuisia kumpikin :D

Laskeeko kuume jos annat lääkettä?

Yleensä eivät tk:ssa kehota tulemaan näytille vielä vuorokauden kuumeen jälkeen jos ei ole muita enempiä oireita. Sama pätee flunssassa.

Kahella lapsella ollu kummallakin vauvarokko juuri saman ikäisenä. Kuume kesti 3päivää ja oli lähemmäs 40. Olivat kiukkusia ja uneliaita. kuumeen jälkeen tuli näpyt.
Anna kuumelääkettä

Kiitos vastauksista!

Kyllä se kuume jonkun verran laskee kun annan lääkettä. Jospa seurailen tilannetta huomiseen. Tyttö on taas nukkumassa, ei jaksanut valvoa edes kahta tuntia edellisten unien jälkeen.

Meillä kolme lasta käyneet vauvarokon läpi ja olivat kyllä tosi itkuisia ja kiukkuisia. Kova kuume oli kolme-neljä pv, lähempänä 40. Kuitenkaan en vienyt lääkäriin koska ei mitään hätää ollut. Söivät edes hiukan ja joivat aika hyvin. Mutta se itkuisuus oli ihan"hirveää". Pronaxen piti kuumeen alhaalla mutta kun vaikutus lakkasi niin johan pomppas taas. Mutta itse en pitänyt tarpeellisena lääkärissä käyttää kuullakseni vaan että se on mahdollisesti vauvarokkoa.

Yhteistyössä