Hae Anna.fi-sivustolta

Vauvauinti ja vanhempien uimataito

Viestiketju osiossa 'Harrastukset' , käynnistäjänä uimari mammeli, 09.10.2011.

1. uimari mammeli Vierailija

Ollaan ajateltu lähteä vauvamme kanssa vauvauintiin. Tarvitseeko mukana olevan vanhemman osata uida? Mieheni osaa uida täydellisesti, mutta omat taitoni ovat aika surkeat. Haluisimme kumminkin molemmat altaaseen vauvan kanssa, mutta haittaako oma uimataidottomuus sen toteuttamista?

2. Minnis Vierailija

Ei tarvitse. Meillä ainakin allas jossa vauvauinti pidetään on niin matala, että joka kohdassa ylettyy jalat pohjaan. Eikä siellä muutenkaan tule itse uitua ollenkaan.

3. mielipide Vierailija

Minä luin kysymyksesi heti tuoreeltaan ja jäin miettimään asiaa. Pohdinnan tulos on, että minusta sinun pitäisi opetella uimaan ennen kuin menet lapsen kanssa veteen. Eli käytännössä vauvauinti jäisi miehen kontolle ja sinä voisit nyt opetella ja sitten jo pian voitte mennä koko porukalla tai sinä ja lapsi.

Vauvauinnissa ei olle syvässä vedessä eikä aikuinen sinällään ui. Mutta uimataidottomuuteesi on jookin syy ja toisaalta uimataidottomuuden seurauksena vesi ei ole sinulle tuttu elementti. Minusta sinun on syytä ottaa itse ensin haltuun vesi elementtinä ja sitten vasta olla vedessä lapsen kanssa.

Pelkäätkö vettä tai hukkumista? Onko sinulla jokin traumaattinen kokemus? Ahtaan paikan kammo? Nämä pitäisi työstää pois nyt. Vedessä ollessa voi aina sattua yllättäviä asioita. Esimerkiksi voit liukastua niin että kasvosi joutuvat veden alle. Silloin voit joutua paniikkiin, jos et hallitse vedessä oloa.

Mene siis itse uimakouluun ja liityt sitten miehen lapsen seuraan, kun homma alkaa sujua omin päin.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri