Vauvojen/ lasten hiustenpesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shampoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shampoo

Vieras
Millä te pesette lastenne päät? Minkä ikäisenä aloititte vauvashampoilla ja milloin siirryitte tavallisiin aikuisten shampoihin? Entä käytättekö mitään hoitoainetta tai muuta heidän hiuksissa?

Meillä 1,5v ikäinen poika ja aina ollut paljon hiuksia. Nyt ollaan siirrytty tavalliisiin shampoihin ja käytän välillä hiuksiin jätettävää hoitoainetta kun ovat usein sähköiset. Hiuksen pestään 2krt/ viikossa. Nämä molemmat tuotteet ovat siis ihan tavallisia ""aikuisten"" kaupan aineita. Eräs kaverini vaan sanoi että hän pesee lastensa hiukset (lapset 1,5v myös) vaan vedellä niin kauan ennen kuin he itse alkavat pyytää hiustenpesua kunnon aineilla.. Meillä ainakin poitsu hikoilee sen verran paljon ja on paljon ulkona hattu päässä että hiukset ei kyllä lähde puhtaaksi pelkällä vedellä, eikä enää vauvashampoilla.

No en minä ainakaan pesisi vauvan hiuksia shampoilla, vasta isomman lapsen. Ja sitten kun pesen,en todellakaan aio käyttää kaupan tuotteita! En halua olla syyllinen lapseni hiusten lähtöön vanhemmalla iällä... Sillä tavalla..

Kaupan tuotteissa on niin paljon säilöntäaineita ym mitkä tukkii karvatupen mikä taas aiheuttaa hiustenlähtöä/pälvikaljua...
Tiedän tarkalleen eron kaupan/kampaamon tuotteissa koska olen näitä työni vuoksi joutunut tarkasti tutkimaan. Tietenkään kaikki kampaamonkaan tuotteet eivät ole laadukkaita (kuten ei ole Wella, Cutrin ym), ja hinnasta näkee mikä on oikeasti hyvää (kuten Redken, Alterna)...Näitä ei tietenkään lasten hiuksiin, mutta niihin käy hoitoaineeksi esim 4Systemin Oil Cure.. Jos siis on pakko laittaa..

Mulla vasta niin pieni poika, 5kk, että vedellä vielä pestään. Mutta kunhan tulee ajankohtaiseksi, niin varmaan ihan niillä kaupan lastenshampoilla sitten. Tai jollain hajusteettomalla sarjalla.

Esim linna-shampoo on hyvä ja ns herkkäihoisten tuotteet käy lapsillekin hyvin. Älä missään nimessä käytä shamppoota jossa silikonia (fructis ym ""sileäksi"" tekevät tuotteet ovat niitä pahimpia). Tukkii isommillakin ihmisillä hiustupet, saati sitten lapsilla.

Riippuu paljon siitä onko vauvalla hiuksia, missä iässä niiden pesun tarvii aloittaa :) Usein riittää pelkkä vesipesu, varsinkin kaljuille vauvoille.

Monella vuoden ikäisellä on vähemmän hiuksia kuin puolivuotiaalla.

Meillä poika on liki 10 kk. Oiskohan parin kuukauden ajan pesty hänen hiuksensa, kevyesti, pari kertaa viikossa kylvyn yhteydessä. Käytössä on Oriflamen vauvakylpyshampoo. Pojalla on paksuhko, ""kihartava"" tukka, joka aivan selvästi ""likaantuu"".

Linna-shampoo on pahimpia!! Nimenomaan ei saa käyttää tuotetta jossa maininta ""ei kyyneleitä"" tms. Niissä pH niin hirvittävän korkee että tekee pahaa hallaa sekä iholle että hiuksille!!!!!!!

Yhteistyössä