Veikkauksia, millä viikolla raskauteni on? (yllätysraskaus, vasta havaittu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tilanne on kaiken kaikkiaan melkoinen. Mulle laitettiin viime kesänä hormonikierukka ja vuosin kuin seula pari kuukautta. Sen jälkeenkin oli kuukautisia pari viikkoa joka kuukausi. Sitten ehkä vuodenvaihteessa kuukautiset jäi pariksi kuukaudeksi pois, jonka jälkeen vain niukkaa tiputteluvuotoa silloin tällöin. Huhtikuussa mulla oli todella väsyttävä jakso, nukuin töiden jälkeen periaatteessa kaikki vapaa-aikani. Kuvittelin johtuvan rankasta työvuodesta. Mitään kuvotusta ei ole ollut. Vatsa kasvanut jonkin verran, mutta kuvittelin johtuvan yleisestä lihomisesta. No nyt olen viikon-pari tuntenut jonkinlaisia liikkeitä vatsassa. Alkuun ajattelin ilmavaivoiksi, mutta liikkeet voimistuivat ja pari päivää sitten tein raskaustestin, joka yllättäen on positiivinen!

Kierukan en ole huomannut missään vaiheessa poistuneen!!! Vatsa pömpöttää selkeästi, mutta osin ehkä lihomisestakin johtuen. Käydän väljiä vaatteita ja niin saan sen peittoon.

Ajan gynelle sain vasta ensi viikolle. Pelko ja huoli tietysti on, kun ei voi tietää onko se kierukkakin siellä vielä (en ole huomannut poistuneen) ja mitä aiheuttaa sikiölle jos on.

Mitenhän pitkällä raskauteni voisi näillä perusteilla olla?

Hui! Uskomaton juttu. Jotain 14-22 arvaisin viikoiksi.
Liikkeiden tunteminen on paljolti kiinni myös istukan paikasta, ei vain viikoista.
Mä menisin tuossa tilanteessa terkkuun heti ja haluisin polille heti ultrattavaksi.

mie kanssa kannatan että soitat neuvolaan ja äitiyspolille ja vaadit päästä heti tarkistukseen, koska oikeestihan voi olla jo tosi pitkällä!!! luulisi että äippäpoli ottaa tuossatapauksessa kanssa päivystystapauksena ultraan

Itse tunsin liikkeet tokasta 13 viikolla. Myös istukan sijaintihan vaikuttaa tähän.

Ota heti yhteyttä neuvolaan ja äitiyspoliklinikalle. Mä tein testin vk 11, enkä muistanut koska oli menkat olleet viimeksi. Sain samalle päivälle ajan ultraan

Mulla oli hormonikierukka ja kun havaitsin raskauden, niin viikkoja oli muistaakseni 7, joten ei ollut pitkällä.Neuvolaan tai lääkärin vastaanotolle taisin päästä parissa päivässä.Kierukka ei lähtenyt normisti, vaan pihtejä apuna käyttäen.

Yhteistyössä