Hae Anna.fi-sivustolta

Veikko Enberg

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä Uskallanko?, 13.07.2007.

1. Abigail Vierailija

Tottakai voi ihminen saada itsekin henget sekoilemaan. Ja ihan totta on, että Veikon käytös ja toiminta loukkasi minua. Minkäänlaista kostoa en todellakaan ole harkinnut, ja jos joltain se kunnioitus puuttui, niin Veikolta minua kohtaan. Ja eläimet kyllä hakeutuvat turvalliseen paikkaan aistiessaan jotain normaalista poikkeavaa, tämä on kyllä ihan sinun sanojasi käyttäen kirjattu, kuten myös sähkölaitteiden sekoilu liitetään henkiin useinkin (hengethän ovat energiaa!). Jos sinun asunnossasi, kuten meillä, menisi stereot päälle ilman että edes johto on seinässä, etköhän alkaisi hieman avarakatseisemmin suhtautumaan tähän asiaan! Ja minä en ole missään muodossa väittänyt että amalgaamivaivoilla tai elohopeamyrkytyksellä jne olisi mitään tekemistä henkien kanssa :)

2. Vanaha mummo Vierailija

Minkä ihmeen takia Veikkoon otit yhteyttä, kerran ossaat ite korjata asiat. Kyllä immeisen pitää ihteensä luottaa ensin eikä toiseen

3. hmm.... Vierailija

Itse olen ollut yhteydessä Veikkoon useinkin viime vuosina ja on auttanut monet kerrat.
    En ole huomannut tähän liittyvän mitään, eikä koskaan ole tällaisia asioita tullut esille.

Sen sijaan meilläkin oli joskus paljon aiemmin ongelmia sähkölaitteiden kanssa tosi paljon ja aivan merkillisiä (alan ammatti-ihmisetkin, joita on perheessäkin yksi olivat sitä mieltä, että outoa) ja kaikenlaista tapahtui. Vilkkaimmillan tämä toiminta oli yhden perheenjäsenen kuoleman jälkeen, mutta nyt on rauhoittunut, eikä Veikko eikä kukaan muukaan kyllä ole vaikuttanut näihin mitenkään.
    Henkiä täällä kyllä ilmeisesti liikkuu edelleen, ainakin yhden meedion mukaan, mutta ei niistä ole mitään haittaa, enkä niitä juuri nykyään huomaa. Ainoastaan koira joskus reagoi rähjäämällä yms., mutta ei meillä eläimet muuten kyllä piilottele mitenkään tms. ja tätä tapahtuu todella harvoin.

Olishan nuo tapahtumat voineet tulla muutenkin, jos vaan nyt sattuivat samaan saumaan. Onko varma, että liittyy jotenkin Veikkoon?

4. Vierailijatar Vierailija

5. Jahas.. Vierailija

Hmmm ..eikös se koira ärähdä, johon kalikka sattuu?

6. ph7 Vierailija

Olen Veikon vakioasiakas,ollut jo noin 3 vuotta.minkä aikana olen käynyt hänen vastaanotolla kymmeniä kertoja ja soittanut vieläkin useammin.Veikko suhtautuu uskonnollisiin asioihin jalat maassa asenteella,eikä ole itse uskonnollinen.Edellinen kirjoittaja ei puhu totta,koska tunnen Veikon hyvin.Ja jos joku epäilee minua mainostajaksi,voin antaa s-postiosoitteeni ja minuun voi ottaa sitä kautta yhteyttä ja voimme jatkaa keskustelua siten.On pöyristyttävää,että joku kehtaa moisia väitteitä tännee kirjoittaa!Toki ymmärrän,että hänen metodi voi säikäyttää ihmisiä,jotka eivät ymmärrä,mistä on kyse.Mutta tuo uskontojuttu on ihan huuhaata.

7. ph7 Vierailija

siis tämä oli tuolle toiseksi edelliselle(=

8. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    17
    [viesti moderoitu]

Lasted edited by : 23.11.2009
  9. pet sematary Vierailija

Nyt meni liian pitkälle. Demonit tulevat ja alkavat töniä.

10. myötätuntija Vierailija

Olen todella pahoillani puolestasi, voin vain kuvitella miltä tuo tuntuu, olen ollut samassa tilanteessa itse joskus aikoinaan, seuraamassa ystäväni tilannetta.

Älä anna vihalle tai pelolle valtaa, se vain pahentaa kaiken ja toivon todella, että tilanteesi helpottuu. Olet mielessäni.

11. demoneilla tiliä Vierailija

Jos jollain ihmisellä on ongelmia, niin on todella vastuutonta valehdella, että demonit olisivat niihin syynä. Olisiko oikea myötätunto ja auttaminen ihan poissuljettua.

12. ulkopuolinen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minusta jokainen ihminen on vastuussa teoistaan ja silloin, kun joku sotii oikeustajuani vastaan en voi olla toimimatta vaikka tiedän sen mahdollisesti aiheuttavan itselleni ongelmia.

Haluaisin kirjoittajia muistuttaa, että Suomen rikoslain mukaan paatuneinkin pedofiili on syytön niin kauan aikaa kuin hänet tuomitaan. Samoin tiedättehän, että toista ihmistä kohtaan kirjoitetut syytökset ovat kunnianloukkaus, joka on oikeudellisesti tuomittava teko ja keskustelupalstoilla nimettömyys ei tuo turvaa, sillä moderaattoreiden on mahdollista poliisin pyynnöstä selvittää viestien alkuperä. Tästä aiheesta on useampia oikeusjuttuja käsittelyssä. Jokainen ihminen on toki tekojensa vastuulla, mutta näiden asioiden ratkaistaviksi on yhteiskunnassamme olemassa kuluttajasuojavirasto, poliisi ja viime kädessä oikeuslaitos ei nimettömänä toimiminen internetin keskustelupalstoilla.

Minä haluan jakaa teidän kanssani minun kokemukseni Veikko Enbergin parannustaidoista, kirjoitukseni on näkyvissä osoitteessa Pandoran lipas: Kokemukseni henkiparantumisesta

Toivon, että jokainen kunnioittaa terveydentilaani ja suo minulle rauhan keskittyä parantumiseeni eikä loukkaisi minua aggressiivisilla ja negatiivisilla viesteillä. Sillä olen sitä mieltä, että tuonkin linkin takana oleva kertomus on vain minun kokemukseni, ainoastaan minun totuuteni tapahtumien kulusta ja niin monta katsojaa kuin on, niin monta totuuttakin asiasta on, joskus enemmänkin. Aivan yhtälailla, kuin tämänkin viestin sisältö.

Kiittäen
    Pandora

13. Toivoja Vierailija

Olen tässä ohikulkumatkalla ja haluan nostaa tämän viestin esille. Siis minun käsitykseni mukaan tämä kirjoittaja pet sematary on tarkoittanut tämän viestin IRONISEKSI ja HUUMORIHEITOKSI. Ei kannattaisi tosin käyttää huumoria ketjussa, jossa demonitkin otetaan tosissaan. Ehkä perään voisi lisätä jonkun hymiön. Ymmärsin, että kirjoittaja tarkoittaa demoneilla Plaza-tiimiä, joka oli poistanut Sivaltajan viestin. Ei siis tarkoiteta oikeiden demoneiden tökkimisiä! Niitähän tosin ei ole olemassakaan kuin ihmisen psyykkeessä.

Toinen huomautus tai oikeastaan toive on, että olen nähnyt niin monta auttajaa ja parantajaa, jotka käyttävät hyväuskoisia ja hädänalaisia ihmisiä hyväkseen ansioitumistarkoituksessa, että minua huolestuttaa lukea tätä ketjua. Siis he rahastavat ihmisiä antamalla uskoa ja toiveita vahvalla puheella. Heillä on taito suggestoida kuulija uskomaan. Myös ihmisen oma kyky itsesuggestioon ja itsepetokseen on suuri... ainakin hetken.

En tiedä onko tämä kyseinen parantaja hyvä vai väärä. Toivon todella paljon, että hän on ns. hyvä parantaja, joka ymmärtää sen rajan, että silloin kun ihminen on mielenterveydeltään heikossa jamassa, hän tajuaa ohjata hänet oikeaan hoitoon, eikä jatka potilaan viemistä syvemmälle henkimaailman suohon. Toivon, että hän ei hylkää potilasta, jos näkee, ettei rahaa enää tule tai potilas on liian vaikea tapaus parantajalle. Henkinen, ilmainen, pyyteetön tuki on aina hyvä asia!

Tällaisilla asioilla ei saa leikkiä! No, ehkä niillä voi leikkiä sellaisen ihmisen kanssa, jotka tajuavat toden ja mielikuvituksen rajan. Mutta sellaiset ihmiset harvoin alkavat mistään olemattomasta maksamaankaan.

Toivon sydämeni pohjasta teille kaikille hyvää.

14. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    17

Pet sematary viittasi kirjoituksessaan minun kommenttiini, joka oli siis näkyvillä kommentoinnin aikana. Viestissäni olin sitä mieltä, että Enberg on huijari. Tosin ilmaisin sen turhan alatyylisesti, joten ymmärrän täysin miksi viestini oli poistettu.

Niin kauan kunnes Enbergin parantajankyvyt pystytään todistamaan tieteellisesti, häntä saa kutsua huijariksi sen olematta kunnianloukkaus. Mikään oikeuslaitos ei lähde syyttämään esimerkiksi minua kunnianloukkauksesta, jos väitän, ettei Enberg oikeasti pysty ketään parantamaan, saatika sitten demoneita karkottamaan. Jos hän tekisi työtään ilmaiseksi, mitä ilmeisestikään ei tee, en pitäisi häntä huijarina.

15. siiri Vierailija

Olen saanut häneltä useasti apua vaivoihini eikä hän ole minulta koskaan pyytänyt korvausta.

16. hmm.... Vierailija

Näin on käynyt minullekin, monet kerrat on auttanut ilmaiseksi. Olen yrittänyt kysellä maksua, mutta ei ole huolinut.
    Nyt tosin sain viimein tilinumeronsa ja olen laittanut sinne jotain oman tunnon ja tilanteen mukaan.

17. raha kelpaa Vierailija

Jos Veikolle ei raha kelpaisi, niin hän ei kertoisi sinulle tilinumeroaan.

18. siiri Vierailija

maksu on siis vapaehtoinen, jos joku haluaa antaa, mielestäni silloin ei ole kyse rahastuksesta.

19. Pandora Vierailija

Puuttuisin vielä hieman tuohon parantajien maksupolitiikkaan. Ensinnäkin ymmärrän hyvin Veikon kannan, että hän ei maksua pyydä, mutta antaa tilinumeronsa sitä pyytäessä. Kävimme tuosta keskustelua rahasta kysyessä, kun herran sanoja lainaten, eiköhän se ole tärkeintä, että hoidetaan nyt sinut kuntoon ja pidetään asiat tärkeysjärjestyksessä. Niin minulle hän ei parannustakaan luvannut, vain sen, että tekee mitä voi ja hän oli ainoa ihminen joka sitten pystyi auttamaan.

Mutta miksi minä sitten pyysin tilinumeron ja katsoin oikeutetuksi maksaa hänelle korvauksen. Ensinnäkin siksi, että jos minä maksaisin hänelle sen mitä olisin maksanut fysioterapeutillekin (joka tosin ei voinut hoitaa minua huonon terveydentilani vuoksi), niin ehkä Veikko voisi auttaa useampia ihmisiä, kun aika ei menisi elannon saamiseen. Totta puhuen, pyhällä hengellä kun tässä maassa ei eletä, valitettavasti ruoka on jostain hankittava ja katto päänsä päälle maksettava.

Ja täytyy sanoa, että minä kai sitten kuulun niihin onnellisiin, joita parhainkaan fysioterapeutti tai lääkäri ei voinut auttaa ja siihen työhön Veikko kykeni. Siitä kun minulla on vielä valitettavasti fyysisiä todisteitakin, minun kohdallani placepo-ilmiö ei vain yksinkertaisesti ollut kyseessä.

Mutta eiköhän tämä riitä tästä keskusteluketjusta, minä en näe ainakaan mitään tarvetta jatkaa keskustelun seuraamista ja osallistumista omalta osaltani ja haluan keskittyä siihen oikeaan elämään, joka tuon miehen ansiosta on nykyisin kivuton ja ei niin liikuntarajoitteinen.

20. Toivoja Vierailija

Eli hän ei siis saa palkkaa työstä vaan lahjoituksia. Hänen ei siis tarvitse maksaa pimeästä työstään veroja. Mitähän verottaja sanoisi asiasta?

21. hmm.... Vierailija

Ei hän pitkään aikaan suostunut sitä kertomaankaan, kyllästyi kait lopulta, kun joka kerta sitä tivasin ja tähdensi, että ei ole pakko maksaa, mutta saa laittaa oman tunnon mukaan, JOS haluaa.

22. niinpä.. Vierailija

.. niinpä, tähän "maksutapaan" se usein juuri perustuukin. Kaikilla hyvä mieli - ja omatunto.

23. Abigailille Vierailija

24. !!!! Vierailija

turusta

25. Hmm Vierailija

Kirjoituksesi muistuttavat "kristittyjen vainoa". Niin pikku Turussa kuin muuallakin Euroopassa kristityt elättävät suurta ei-eurooppalaista uskontokuntaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri