veisitkö hyvillä mielin lapsen kummilleen?

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Aikanaan sinkkuna hoidin paljon siskoni lapsia, tarjouduin ihan vapaaehtoisesti. Lapsista vanhin (kummilapseni9 oli yötä, muut ei. Kaikkia kolmea olin hoitamassa siskon luona yötäkin. En saanut bussirahoja tai muutakaan enkä siinä hetkessä kaivannutkaan.

Nyt siskoni on yksin asuva, nuorin lapsista jo 13v. Meidän piti miehen kanssa mennä kahdestaa syömään, juhlimaan ja hotelliin yöksi. Muita ei ollut, joten pyysin siskoani ottamaan yökylään kummilapsensa 6v ekaa kertaa. Vastauksen saaminen kesti kaksi päivää ja sitten selosti, että olisi siivouspäiväkin juuri silloin, mutta kyllä se sopii. Myöhemmin soitin olevani itse klo 14 asti töissä, joten toisimme pojan aikaisintaa kolmelta ja seuraavana päivänä hakisimme joksus kolmen-neljän pintaan. Sanoi kuullen et yökylään, mut tuohan on jo vuorokausi. Laitetaan pojalle rätti käteen et pääsee kans siivoamaan, oli kait tarkoitettu vitsiksi..

Pahoitin kyllä mieleni. Ekaa kertaa pyydän ja hänellä pakko olla juuri silloin siivouspäivä.. On lomalla perjantaista lähtien pari viikkoa.. Olisin toivonut hänen jaksavan viettää aikaansa kummilapsen kanssa. itse en aikanaan koskaan kelloa katsellut, kun hänen lapsiaan hoisin. Meni into ja ajattelin ilmoittavani etten hoitoapua tarvitsekaan ja se siitä..

Kiitos, jos pitkän tekstin jaksoit lukea.. Olen ehkä vain herkkis, mut ihmettelen miksi sisko voi olla niin hiton itsekäs.. oma isäni on ollut tyttöjä katsomassa viikon, et sisko pääsee Lappiin rentoutumaan ja nyt vuorokausi on kait liikaa.. Enkä tykkää ajatuksesta et sisko siivoaa apinan raivolla koko ajan ja poika pyörii jaloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eipä lapset oo ennenkään siivoomista estänyt.

Juu ei tietenkään kotioloissa. Mutta onko pakko se suursiivous pitää juuri sinä päivänä, kun kummilapsi tulisi ekaa kertaa hoitoon? Eikä se siivous tässä nyt pääpointti ollut, vaikkain iso osatekijä kummiskin..

Noh, homma ratkesi kuin itsestään. Sisko laittoi tekstaria et heidän täytyy seuraavana päivänä olla kylässä klo 16, oli unohtanut sen. Siirrettiin sit toiseen kertaan koko homma.. Sellaista toista kertaa ei ihan heti taida vaan tulla..

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Noh, homma ratkesi kuin itsestään. Sisko laittoi tekstaria et heidän täytyy seuraavana päivänä olla kylässä klo 16, oli unohtanut sen. Siirrettiin sit toiseen kertaan koko homma.. Sellaista toista kertaa ei ihan heti taida vaan tulla..

Kuulostaa melko keksityltä kyläreissulta. Kurjaa. :(

Kuulostaapa tutulta.Meillä myös niin,että minä hoitanut vanhempien siskojeni lapsia kesät talvet,aina ilomielin ja kelloa katsomatta ja mukavaa on ollut. NYT kun minulla oma lapsi niin siskoilla on kummasti aina menoja ja kiireitä ja vastavuoroista lapsen hoitoa en todellakaan saa!!!!!! Olisi ihanaa kun lapseni saisi täteihinsä kontaktia ja lämpimiä ihmis-suhteita,mutta kun ei ole aikaa heillä!!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kuulostaapa tutulta.Meillä myös niin,että minä hoitanut vanhempien siskojeni lapsia kesät talvet,aina ilomielin ja kelloa katsomatta ja mukavaa on ollut. NYT kun minulla oma lapsi niin siskoilla on kummasti aina menoja ja kiireitä ja vastavuoroista lapsen hoitoa en todellakaan saa!!!!!! Olisi ihanaa kun lapseni saisi täteihinsä kontaktia ja lämpimiä ihmis-suhteita,mutta kun ei ole aikaa heillä!!

Oletko sanonut asiasta siskollesi? Itse en ole saanut aikaiseksi sanoa ääneen, hiljaa ihmetellyt vaan itsekseni.. itselläni on läheiset välit hänen vanhimpaan tyttäreen eli minun kummityttööni ja uskon sen johtuvan osaksi myös siitä, että vietimme myös kahdenkeskistä aikaa, kun hän oli pieni..

:o Kamala sisko täytyy sanoa!

Itse hoidin paljon serkkujani nuorena ja nyt saan heiltä tarvittaessa lapsienhoito apua... Sitten kun serkut saa lapsia, niin hoidan niitä sitten mielelläni tai jopa omat lapseni hoitavat...

Että niinhän sen pitäisi teilläkin mennä, että kun sinä autoit aikanaan siskoa, niin nyt voisi sisko auttaa sinua.

:hug:

miten ihmeessä ei voi siskolle sanoa, että oletpa urpo, kiitos vaan. Mä ainakin sanoisin suorat sanat ja todellakin muistuttaisin menneistä.

Sillä tappelulla vaan kun ei koskaan voita mitään.. Hän ei itse huomaa koskaan sanomisiaan tai tekemisiään, syy on aina kaikissa muissa. Myöhästelee paljon, meinasi myöhästyä mun häistänikin.
Lasten takia koitan välit säilyttää. nykyään vaan paljon harvemmin ollaan tekemisissä, kun oma kummityttöni jo iso. En enää tarvitse siskoani kummilikan kanssa yhteyksien pitämiseen.. Sääli vaan ettei häntä kiinnosta kummipoikansa elo ja olo..

Meillä on paljon hoidossa kavereiden ja läheisten sukulaisten lapsia ollut aina, omien lasten lisänä. Ja siivonnut olen siinä samalla useinkin. Sun kannattaa tietty kysyä siskoltasi että miks ei pyydä itse kummipoikaa kylään itselleen sopivana ajankohtana, siis niin ettette ole mukana. Olen törmännyt yhden kaveri perheen kohdalla siihen ettei heidän kahta lasta kukaan sukulainen suostu ottamaan hoitoon, kun ovat aika villejä ja tottuneet olemaan aina oikeassa. Meille ovat kyllä tervetulleita ja olen paljon hoitanutkin.

Kyllähän sitä aikaa voi viettää lapsen kanssa siivoamallakin. Näin joulun alla on kaikenlaisia kiireitä ja menojakin, ei kaiken tarvitse aina olla keksittyä.
Totta. Siskolla vaan kaksi viikkoa lomaa, niin miksi se siivouspäivä just ny ihan pakko.. Ymmärrän et ihmisillä muutakin menoa ja elämää kuin minun lapseni.. Silti olisin odottanut edes pientä mielenkiintoa. Tai olisi edes ehdottanut ettei nyt sovi, mut katotaanko heti joulun jälkeen.. taidanpa harventaa yht.pitoa minäkin..

Käväsin eilen siskolla ja ei puhunut asiasta mitään. En mäkään ottanut puheeksi, mut jotenkin hän olisi voinut sanoa, et katotaan toiste, tai jotain....
Enää en pyydä ainakaan. itsekäs hän on aina ollut, mihin sitä muuttuisi..

Käväsin eilen siskolla ja ei puhunut asiasta mitään. En mäkään ottanut puheeksi, mut jotenkin hän olisi voinut sanoa, et katotaan toiste, tai jotain....

ei mihinkään,varsinkaan ku sä et sano sille päin naamaa et loukkaannuit. ei kaikki kato oo ajatuksenlukijoita. Sano sille samat asiat,mitä täällälin.

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:

ei mihinkään,varsinkaan ku sä et sano sille päin naamaa et loukkaannuit. ei kaikki kato oo ajatuksenlukijoita. Sano sille samat asiat,mitä täällälin.

Olin jo valmiiksi suunnitellut mitä sanon, jos juttu ajautuu tähän hoitojuttuun. Myönnän olen huono sanomaan ihan tuosta vaan, vaikka tarttis :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:

Olin jo valmiiksi suunnitellut mitä sanon, jos juttu ajautuu tähän hoitojuttuun. Myönnän olen huono sanomaan ihan tuosta vaan, vaikka tarttis :ashamed:

No siskos ei varmaan enää ajatellut koko juttua,kerta oli saanu sen jo pois päiväjärjestyksestä. Kopio tää ketju ja laita sähköpostina sille jos et uskalla sanoa-

Miksi ihmiset eivät enää "puhu" toisilleen?
Ollaan niin hienovaraisia ettei uskalleta sanoa omia mielipiteitä tai harmituksia kun pelätään että se toinen pahoittaa mielensä tai tulee "tappelu" ja välit menee.
Kyllä mä ainakin sanoisin että olen pahoittanut mieleni jos sisko ei ota lasta hoitoon vastavuoroisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Miksi ihmiset eivät enää "puhu" toisilleen?
Ollaan niin hienovaraisia ettei uskalleta sanoa omia mielipiteitä tai harmituksia kun pelätään että se toinen pahoittaa mielensä tai tulee "tappelu" ja välit menee.
Kyllä mä ainakin sanoisin että olen pahoittanut mieleni jos sisko ei ota lasta hoitoon vastavuoroisesti.
Niimpä Meillä tämä kait juontaa juurensa jostain lapsuudesta, mistä lie.. Sisko aina ollut itsekäs ja jopa isäni sanoo mulle, etä älä välitä, mitä se sanoo.. Parempi antaa olla..
Itse sisko laukoo suusta ihan mitä vaan liki kelle vaan, eikä yhtään ajattele loukkaako vai ei. Hänellä on omasta mielestään oikeus mielipiteensä sanoa. Itseänikin kiukuttaa, miksen hänelle saa sanottua. Minun ratkaisuni on, että vähennän yhteydenpitoa.. Tämä "hienovaraisuus" koskee vain siskoani..

Yhteistyössä