Veisitkö keskimmäisen hoitoon tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli siis kyseessä on nyt kuviteltu tilanne, mutta haluaisin kuulla, mitä muut tekisivät tällaisessa tilanteessa:

Eli siis olisit kolmen lapsen kanssa yksin. Lasten isä ei olisi mukana kuvioissa ollenkaan. Vanhin lapsista olisi ekaluokkalainen, keskimmäinen 5-vuotias ja nuorimmainen alle vuoden. Ekaluokkalainen kävisi tietysti arkipäivät koulua, ja nuorimmaisen kanssa olisit hoitovapaalla. Veisitkö keskimmäisen hoitoon vai pitäisitkö kotihoidossa?

Mä en kannata sitä että lapsi vietäis hoitoon jos äiti on vauvan kanssa kotona. Tietysti on aina tapauskohtaista mikä on perheen tilanne, ja äidin voimat, mutta miksi 5.v ei saisi olla äidin kanssa kotona. Sen ikäiselle riittää virikkeiksi ja seuraksi normaali ulkoilu, kyläily, omien sisarusten seura, ehkä joku harrastus.. Yleensä lähettyviltä löytyy myös seurakunnan, mll-tai kunnan järjestämiä leikkikouluja tai avoimia päiväkoteja, muskaria yms.mistä voi saada lisää vaihtelua kotiarkeen. Mutta kaikki tekee niin kuin parhaaksi näkee.

Jos suinkin olisi tarjolla vaikka seurakunnan kerho pari kertaa viikossa, veisin sinne. En siis haluaisi 5v:tä kokonaan pois jaloista, mutta eskarissa olisi sitten seuraavana vuonna helpompaa, kun lapsella olisi kokemusta porukassa toimimisesta + että hänkin saisi kaverikontakteja.

Jos ei olisi seurakunnan kerhoa, ehkä sitten päiväkotiin muutamana päivänä kuussa ja sittenkin lyhyttä päivää, ylläolevasta syystä.

Veisin päiväkotiin puolipäiväiseksi tai osa-aikaiseksi kolmesti viikossa.

Ihan vaan siksi, että 5 v lapsi tarvitsee jo ikäistään seuraa ja lapsiryhmän jäsenenä olemista, ja srk:n kerhot ei oo koskaan olleet mun juttu.

Osa-aikaiseksi tai osapäiväiseksi, mikä menisi parhaiten tai sitten vaihtoehtoisesti kerhoon. Valitsisin sen vaihtoehdon, mikä olisi kuljetusten suhteen paras ja missä olisi ennestään kavereita. Tuon ikäiselle ei äiti ja vauva millään muutu samanikäiseksi leikkiseuraksi, jota kuitenkin kovasti kaivataan.

Veisin. Ei tarvitse olla pitkiä päiviä eikä päivittäin, mutta veisin kuitenkin. Kerhot ovat aivan eri juttu. Mun 5-vuotias lapsi käy vieraskielistä päiväkotia ja rakastaa sitä. Itse olen kotona alle 2-vuotiaan kanssa.

no saattaisin viedä päiväkotiin muutamana päivänä viikossa, riippuu siitä saisinko johonkin järkevään päiväkotiin esim sen esikoisen koulun lähelle, jotta voisin sitten käydä molemmat samalla hakemassa iltapäivällä tms. jos taas kerhot olis järkevämmin sijoteltuja niin laittaisin ehkä semmoiseen.

Yhteistyössä