velkaa niin että oksettaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolissaan"

Vieras
Olen onnistunut sotkemaan raha-asiani todella todella pahasti. Luulenpa että olen jotenkin tylsyyksissäni kuluttanut aikaa turhaan shoppailuun :(
Siis, eihän kukaan täysjärkinen käyttäyhy näin :( Älkää pliis haukkuko, olen herännyt, tajuan tehneeni tyhmästi, toivon oppineeni virheistä. Mutta auttakaa. En todellakaan voi puhua miehelleni, en ikinä.
Stressaan rahasta jatkuvasti. Se on ongelma.
Olen työssä, mutta pari vuotta kotona verotti tuloja. Tuli sitten osteltua H&M, Ellos ym tileille joita lyhentelen muutaman kympin/kk. Noh, viime kesänä taloudellinen tilanne hetkellisesti romahti ja jouduin ottamaan pikavipin. Sitten otin toisen ja kierre oli valmis. Nyt on useita vippejä perinnässä. Onhan heidänkanssa saatu sovittua maksusuunnitelmia. Mutta nyt palkastani menee noin 500e/kk näiden velkojen maksamiseen. :((
Harkitsin yhden ison lainan ottamista, mutta tekee pahaa edes ajatella enää mitään lisä velkaa. Jos sinnittelen tässä vielä noin 4 kk, saan pahimmat velat maksettua. Tuntuu vaan aivan järkyttävälle. Oksettaa, tekee pahaa. HÄVETTÄÄ. Miten helkutissa tilanne meni tähän?! On ollut elämässä jos jonkinlaista ongelmaa, sain masennus diagnoosin ja alan ymmärtää että olen kai tukahduttanut pahaa oloa ja yksinäisyyttä shoppailuun ja elänyt yli varojen kun en ole kehdannut olla rahatta. Rahattomana ja velattomana olisi kuitenkin paljon parempi kun hukkua velkoihin nyt, palkasta ei jää juuri mitään käteen :,(
Pelottaa että joku kk en saakaan perintään velkaani maksettua ja he laittavat asian eteenpäin ja saan maksuhäiriömerkinnän.
Tiedän olleeni helvatin tyhmä, opikseni olen ottanut ja ei auta nyt kun maksaa.

En todellakaan halua hakea nyt mitään santader tms luottoa pikaiseen velkojen maksuun jota sitten maksaisin seuraavat 5 vuotta pois. Toki 1 lyhennys vain olis parempi kun 10 pientä josta tulee iso summa kuukaudessa mutta jos mitenkään voin syksyyn asti kituttaa niin eikös se ole parempi niin?

Eikös esimerkiksi Ellos-tilin todellinen korko ole jossain 30 % paikkeilla. Sen vuoksi, jos sinulla on paljon näitä kallita luottoja, niin niiden yhdistäminen yhdeksi halvemmalla korolla olevaksi lainaksi on kannattavaa. Saisit maksettua lainat nopeammin pois.

• Tykkää
Reactions: emppu75
Siis maksat nyt moneen paikkaan yhteensä tuon 500€? Ja jokapaikkaan myös korkoa jatkuvasti? Ota yhteys velkaneuvojaan, se on neuvoni. Yksi isompi laina on parempi kun monta pientä, jo korkojen takia. Mutta älä ala yksin asiaa selvittelemään vaan rohkeasti velkaneuvojalle, joka kunnassa/kaupungissa varmaan palvelua saatavilla. Joko pankissa tai erikseen velkaneuvoja. Äläkä turhaan häpeile, olet tajunnut tehneesi virheen ja nyt korjaat sitä.

Miten olet onnistunut salaamaan asian mieheltäsi?

Mutta joo, kuten edellä on neuvottu, niin ehdottomasti velkaneuvojalle, jonka kanssa järkkäätte sulle sopivimman vaihtoehdon. Tsemppiä!

Samassa veneessä ollaan. Minulla on aivan samanlainen tilanne, minulla kävi vain se virhe, että tässä kuussa ja en pystynytkään maksamaan yhtä erää osamaksusuunnitelmasta. Eivät antaneet enää yhtään jatkoaikaa maksulle ja eilen tulikin ilmoitus, että minulla on maksuhäiriömerkintä.
En olisi ikinä uskonut että minulle tulisi merkintä.
Toivottavasti saat hoidettua maksut ajallaan ettei sinulle käy näin!

Ihan niillä rajoilla mennään ettei merkintään asti mennä. Toiset firmat joustaa todella hyvin, toiset ei yhtään! En ikinä olisi uskonut joutuvani tähän tilanteeseen mutta pitihän se tämäkin kokea. Tyhmä mikä tyhmä.
Tilanne vaan oli hetken aikaa se että noi vipit oli ainut "pelastus" joka sitten vei hel***iin. Itsehän kärsin.
Miehen kanssa rahasta on vaikea puhua. Koskaanhan sitä ei ole tarpeeksi... Itse olen sotkuni aiheuttanut ja siitä nyt kärsin.
Pakko vaan oli jonnekin purkaa itkua ja kiukkua.

Minulle kävi melkein samoin muutama vuosi sitten kun olin vielä hoitovapaalla... Jotenkin oli niin tylsää olla kotona joten shoppailin piristääkseni itseäni ja jouduin ottamaan pikavipin että sain laskuja maksettua ennen kuin ne menivät perintään. Paikkasin tilannetta avaamalla Osuuspankkiin joustoluoton, josta saikin sitten useamman tonnin luottoa.
Onneksi oli vakituinen työpaikka mihin palata, muuten en olisi saanut velkoja maksettua.

[QUOTE="aloittaja";23852029]Ihan niillä rajoilla mennään ettei merkintään asti mennä. Toiset firmat joustaa todella hyvin, toiset ei yhtään! En ikinä olisi uskonut joutuvani tähän tilanteeseen mutta pitihän se tämäkin kokea. Tyhmä mikä tyhmä.
Tilanne vaan oli hetken aikaa se että noi vipit oli ainut "pelastus" joka sitten vei hel***iin. Itsehän kärsin.
Miehen kanssa rahasta on vaikea puhua. Koskaanhan sitä ei ole tarpeeksi... Itse olen sotkuni aiheuttanut ja siitä nyt kärsin.
Pakko vaan oli jonnekin purkaa itkua ja kiukkua.[/QUOTE]

onko sinulla tavaroita joita voisit laittaa myyntiin?

Moi!

Meillä miehellä on ulosotossa joitan nuoruuden hommeleitaan. Kun alettiin seurustelee, hän ei missään vaiheessa maininnut minulle näistä veloistaan, vaikka suoraan kysyinkin.
Jossain vaiheessa sitten alkoi pikkuhiljaa totuus valjeta minulle. Mies häpeissään kertoi koko totuuden. No, eihän siinä mitään. Alettiin järjestelee sitten raha-asioita kuntoon. Käskin miehen ottamaan yhteyttä velkaneuvojalle. Perinnässä on n. 6000e + miehellä on pankkilaina vielä 4000e. Eli velkaa on ja paljon. Kyllä se kieltämättä välillä stressaa minuakin, sillä minä itse olen säilyttänyt luottotietoni, enkä ole koskaan velkaantunut. Ja yhtäkkiä joudun keskelle tälläistä.. Mutta ongelmat on tehty ratkottaviksi. Yhdessä me tässä ollaan, ja kun lapsiakin on jo ja yhteinen talous niin yhdessä maksamme velkoja poiskin.
Velkaneuvoja puhui miehelleni sosiaalilainasta, jota hän saa hakea kesäkuussa. Sosiaalitoimi maksaa ulosotettavat laskut pois ja mies jää velkaa sosiaalitoimelle. Helpompi se niin on, maksaa yhtä isoa summaa yhdelle kuin monta pientä eripaikkoihin. Pankkilainaa he eivät maksa. Muutaman vuoden tässä joutuu lyhentelemään näitä, mutta onneksi kyse ei ole kymmenistä vuosista.

Rohkaisen sinua kertomaan miehellesi tästä. Yhdessä voitte ratkaista asian ja kun olet tiedostanut jo tilanteesi, tuskin se siitä enää voi pahentua!
Nyt rohkeutta peliin nainen!

Yhteistyössä