Venlan veljelle nimi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimiähky!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimiähky!

Vieras
Meillä perheessä siis miehen nimi V:llä alkava, joten tytön nimeksi jotenkin nätisti sointui Venla. Nyt on tulossa poika taloon ja tarvittaisiin pojalle nimi.. itse ei päästä puusta pitkään miehen kanssa. Oma nimeni alkaa K:lla, mutta kun pojan toiseksi nimeksi halutaan Kalevi, niin en kehtaisi enää etunimeä aloittaa K:lla (kun meidän sukunimi jo muutenkin alkaa K:lla.. olisi pojan nimikirjaimet silloin KKK.. eli ehkä ei kuitenkaan). :D

Väinöä ollaan mietitty kun miehen isoisoisä on ollut Väinö, mutta miehen serkun poika on jo Väinö. Onko Väinö Kalevi jo muutenkin vähän liiaksi vanhan papan nimi?? Sukunimen ja etunimen osalta ollaan niin suomalaisia kuin olla ja voi, joten mitään suurta ja erikoista ei kaivata.

Mitäpä tuo haittaisi, vaikka olisikin KKK?! Eihän kukaan itseään sillä tavalla kutsu kuitenkaan ;) minä tunnen sisarukset Venla ja Konsta ja mun mielestä oikein kauniit nimet.....

Oskari Kalevi ei oikein toimi minun mielestäni.

Veetistä en tykkää ja yksi ehdotetuista nimistä on mieheni nimi :)
Viljamista tulee mieleen aina Kaljami (vanha pikku-Kalle vitsi)

Vilho on mieheni äidin isän nimi ja hän ei ollut erityisen suosittu ukki, joten ei tule kuuloonkaan...

Pikku-Kalle oli ensimmäistä päivää koulussa ja opettaja kyseli oppilaitten nimiä. Pikku-Ville kertoi vuorollaan: "Ville". Tähän opettaja vastasi: "Eieiei! Täällä ei käytetä lempinimiä. Sinun oikea nimesihän on Viljami". Seuraavaksi tuli Pikku-Kallen vuoro. Kalle mietti hetken ja huusi sitten iloisesti: "Kaljami!"

Lauri uppoaisi kyllä nätisti meidän tavisnimi perheeseen :)

eipä kukaan tosiaan kutsuisi KKK:ksi... Itselleni tuli tosin lempinimeksi töissä Tupla kun naimisiin menon johdosta olen nyt KK (nimikirjaimilla tulee aina kuitattua papereita tms.) Poika olisi sitten tripla :D

Jotenkin tuo Väinö vaan kaihertaa..
Tiedän lähipiiristämme tällä hetkellä kolme taaperoa/lasta, jotka ovat Väinöjä... Onko se niin paha, jos olisi neljäskin Väinö? Väinöjen vanhemmat eivät toisiaan tunne. Kaksi nimeä on ollut kaikilla molempien suvuissa ja niin on tytölläkin kaksi nimeä, joten kolmatta nimeä ei tule pojallekaan.

Yhteistyössä