verenluovutuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi luovuttaa, vaikka tupakoi. Se homma toimii niin, että menet veripalvelutoimistoon (meillä ainakin sellanen) ja täytät paperit. Sitten hoitaja katsoo ne paperit ja tiedät voitko luovuttaa vai et. Sitten katsovat hemoglobiinin ja ottavat sen veren. Ekalla kerralla kannattaa varata aikaa enempi, kun tarvii ne paperit täytellä.

mua vituttaa ku noissa on niin tiukat säädökset etten varmaan ikinä pääse luovuttaan :kieh: :D

vaikka ymmärrän sen kyllä että noissa asioissa pitää olla tarkkana, mut jonku tatuoinnin jälkeen pitää odottaa 6kk, ennenkö voi luivuttaa, siis mitäh?? :o miksi? käytännössä sama asia, jos vedän veitsellä ison haavan sormeen, enkö sillonkaan saa luovuttaa verta puoleen vuoteen?

En osaa sanoa paljonko ne sitä verta ottaa, ei se mikään kamala määrä voi olla...En mä ainakaan ole pyörtynyt. Kyllä ainakin tunti kannattaa aikaa varata, ehkä vähän enempikin. Voi joutua jonottaankin ja sitten jos tulee heikko olo niin voi vähän aikaa istuskella. Joka kaupungissa on varmasti se yksi verenluovutus piste, en usko että muualla vastaanottavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
mua vituttaa ku noissa on niin tiukat säädökset etten varmaan ikinä pääse luovuttaan :kieh: :D

vaikka ymmärrän sen kyllä että noissa asioissa pitää olla tarkkana, mut jonku tatuoinnin jälkeen pitää odottaa 6kk, ennenkö voi luivuttaa, siis mitäh?? :o miksi? käytännössä sama asia, jos vedän veitsellä ison haavan sormeen, enkö sillonkaan saa luovuttaa verta puoleen vuoteen?

ei varmaankaan pidetä niin suurena riskinä, että joku hepatiittipotilas olisi juuri ennen sua leikannut näppiinsä samalla veitsellä. ;)

Koskapa jotkut ovat saaneet tatuoinnista hepatiitin tai aidskin mahdollista, jos liike käyttää samoja neuloja useammalle.

Luovutettu määrä on jotain 0,5 kg paikkeilla, olisko 3-4 dl nesteenä. Saman illan sauna- ja lenkkeilykielto ja nestettä kannattaa suoda illallakin ekstraa.

Tatuoinnin takia siksi "karenssi" että kun valitettavasti kaikkialla hygienia ei ole mitä pitäisi niin siinä on sama B-hepatiitti, HIV ym tartuntavaarat. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Joka kaupungissa on varmasti se yksi verenluovutus piste, en usko että muualla vastaanottavat.

Ei ole joka kaupungissa. Niissä missä ei ole spr:n veripalvelun toimipistettä kiertää liikkuva veripalvelu, jonka aikataulun löytää veripalvelun nettisivuilta.

Pienemmillä paikoilla ei ole enää pysyvää luovutuspaikkaa välttämättä. Isomissa kaupungeissa on.
Eikä ainakaan tietääkseni voi terveysasemalla luovuttaa. Usein järjestetään sellaisia päiviä, jolloin pienemmillä paikkakunnilla pääsee luovuttamaan. Kerran pari vuodessa.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Koskapa jotkut ovat saaneet tatuoinnista hepatiitin tai aidskin mahdollista, jos liike käyttää samoja neuloja useammalle.

Käyttävätkö liikkeet muuten samoja neuloja useammille asiakkaille?

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä