verensokereista auttakaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiinu

Vieras
mulla oinen raskaus.. molemmissa ollu raskausdiabetes.. ei muuta hoitoa ku ruokavalio. ekassa vauva kasvo isommaksi ku piti.. nyt on tää toinen aika pieni. nyt viikot 36+4.. kauhee huimaus päällä, pääsärkee ja huono-olo.. kädet tärisee.. en tiedä mikä on mut epäilin et sokerit ois koholla.. yritin mitata mut kone on ilm. rikki ku antaa joka kerta ihan eri tuloksen.. ja ku söin ja yritin uudelleen mitata ni laski vaan tulokset..
viimeksi käynnistettiin 38 viikolla.. mut mitä jos noi arvo alkaa nyt olemaan korkeita..? mitä niille voidaan tehdä ai jos tää olo jatkuu.. miten pystyn hoitamaan lasta? jos mitään ei tehdä..

huoh.. eli olisko ´jollakin kokemusa et seurataanko tilanne mahd. 4 viikkoa vaikka olis kuinka huono olo vai tehdäänkö asialle jotain.. en viittis mitään päänsärky lääkkeita napsia ku ei edes auta

Kaveri laitettiin pistoshoitoon, ku ei ruokavaliolla pysyny sokerit kurissa...Kyl niitten neuvolassa pitäis tosissaan ottaa tommoset asiat ja seurata tarkemmin oireita yms.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
mitä sen pitäis olla et on korkea..

En osaa sanoa, mitkä ne raja- arvot on. Mutta mulla esim. arvoja tutkittiin niin, että se olisi koko ajan suurinpiirtein sama. Jos tulee isompi muutos normaaliin, niin sitten voi alkaa huolestua.

Jos kovin huono olo tulee niin sitte äippäpolille näytille =) ja mun mielestä toi on semmonen asia minkä kanssa ei leikitä eli näytille jos olo on niin huono että huolestuttaa :) ne on sielä sinua ja vauvaasi varten ja jos sielä todetaan että ei hätää niin ainakin saat mielenrauhan ja jos todetaan että onneksi tulit niin ei ainakaan vauvalle tai sinulle käy huonosti =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis verenpaine.. mitä sille voidaan tehdä?

Raskausmyrkytykseen auttaa oikeastaan vain yksi asia ja se on synnytys. Jos raskausmyrkytys menee oikein pahaksi niin silloin lapsen hapensaanti voi heikentyä. Muuten, raskausmyrkytyksessä lapsi ei kasva kohdussa kovin suureksi. Mun sukulaisella oli raskausmyrkytys ja lapsi painoi syntyessään 2400 g vaikka oli täysiaikainen. Nyt koululaisena lapsi on vieläkin ikäisiään selkeästi pienempi.

Heips... sun oireesi sokerien suhteen viittaavat pikemmiten matalaan verensokeriin. Syöminen jos laskee mittausarvoja.. käydään jo vararavinnolla (elimistö tyhjentää maksan varastoja). Olethan muistanut syödä hiilaripitoistakin??? Raskausmyrkytys myös syytä tarkistaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
mitä sen pitäis olla et on korkea..

En osaa sanoa, mitkä ne raja- arvot on. Mutta mulla esim. arvoja tutkittiin niin, että se olisi koko ajan suurinpiirtein sama. Jos tulee isompi muutos normaaliin, niin sitten voi alkaa huolestua.

Mulla oli korkea verenpaine viime raskaudessa.sain lähetteen sisätautilääkärille joka sano et jos kolmena peräkkäisenä mittauskertana (mul oma mittari kotona) arvo on 145/90 tai korkeempi niin täytyy lähteä äitipolille.
Jos raskausmyrkytystä ei oo niin alotetaan lääkitys korkeisiin paineisiin.

Yhteistyössä