verenvuoto alkuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti kysymyksineen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti kysymyksineen

Vieras
Heippa! Olisin kysynyt tällaisesta asiasta tietoa tai kokemuksia. Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta. Minulla alkavat kuukautiset yleensä aina joka kuun 10. päivä. Jos olen tai olen ollut raskaana, hedelmöitys olisi tapahtunut n. viikko sitten.

Eilen minulla alkoi tiputteluvuoto, kirkas verinen ja kuukautistyyppinen vuoto, mutta aika niukka. Alavatsassa ei ole kipuja.

Ihmettelen, mitä vuoto on? Kun luen keskenmenosta tietoa, joka paikassa sanotaan, että se yleensä tulee kun kuukautiset ovat jo myöhässä ja on kivulias ja vuoto on runsasta. Minulla kuukautiset tulisivat vasta kymmenes päivä ja ovat aina olleet säännölliset. Voiko keskenmeno tulla vuotona jo viikon hedelmöityksen jälkeen?

Kiitos jos joku jaksaa vastata.

oisko kiinnittymisvuotoa? mulla tuli sitä pari tippaa pari viikkoa ennen menkkoja ja sitten kun kuukautisten piti alkaa niin muutamana iltana peräkkäin ja siitäkin vielä parin päivän päästä tippa tai pari.

Mulla on aina ollut pitkä kierto. Esikoiseni syntyi kuitenkin laskettuna aikana, eli pitkä kierto ei ole vaikuttanut laskettuun aikaan. Tämäkin vähän outoa! Mutta meidän perheen naisilla on kaikilla pitkä kierto eli siis perinnöllistä.

Tuosta kiinnittymisvuodosta, mua vaan ihmetyttää se, että tämä vuoto on kuitenkin melko runsasta, mutta ei kuitenkaan niin runsasta kuin kuukautiset. Esikoisen aikana tuli alkuraskaudessa ihan vähän, just jotain pari tippaa vuotoa, mutta ei enempää.

mulla on muutamalla kaverilla ollut kiinnittymisvuoto ihan kunnon vuotoa päivän ajan. muutamalla on tullut kuukautiset raskauden ajan ja muutamalla vuotanut kuin saavista ekat kuukaudet joka päivä :/

Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
mulla on muutamalla kaverilla ollut kiinnittymisvuoto ihan kunnon vuotoa päivän ajan. muutamalla on tullut kuukautiset raskauden ajan ja muutamalla vuotanut kuin saavista ekat kuukaudet joka päivä :/

Tiedätkö, mä epäilen yhä olevani raskaana. Mulla on nimittäin ensimmäinen lapsi vasta 1v3kk ikäinen ja sen jälkeen kun olen pojan saanut, ovat kuukautiset ja kaikki olleet aivan erilaista. Tuntuu, että tämä ei ole keskenmeno eikä kymmenen päivää etuajassa olevat menkat. :0

Olisi just kiva kuulla kokemuksia teiltä äideiltä. Soitan varmaan äitiysneuvolaankin huomenna.

Mulla on ollut tosi paljon raskausoireita. Testasinkin jo eilen, mutta eihän se nyt vielä mitään näytä.

Niin ja tää vuoto alkoi muuten seksin jälkeen.

Mä testasin viikko sitten päivän myöhemmin kun menkkojen piti alkaa niin vahvan plussan. en oikein tahtonu uskoa että vihdoin olisin raskaana ja oli pakko tehdä uusi testi perjantaina vai lauantaina sitten. Sunnuntaina tuli sitten rakasteltua mieheni kanssa aamusta niin illalla alkoi sitten kirkas verinen vuoto mitään ilman kipuja. sitä kesti noin tunnin ja muuttui sitten rusehtavaksi. seuraavat päivät tuli rusehtavaa välillä vähä reilummin joskus niukemmin. Nyt keskiviikkona sitten tuntui et alkaa olla tosi niukkaa ( kun on ollu muutenkin vähä niukemmat kuin normaalit menkat) niin eikös alkoi tulla enempi jälleen kirkasta verta. kävin lääkäris eilen ja se teki sisätutkimuksen ja sanoi et näyttäis ok:lta ja kävin varmistaa verikokeella vielä että olenko varmasti raskaana ja tänää tuli tieto että ehdottoman varmasti raskaana. miksi siis tuollainen vuoto yllättäen taas alkoi ja kirkkaana? oon huolissani kuitenkin kun ensi raskauteni ja ollaan miehen kaa yritetty vähä reilu vuosi. pelottaa, raskausviikkoja 5. lääkärin sanat lohdutti hieman mut taas säikähin kun verta alkoi tulla "suorana" hetkellisesti.

Heips! Minulla on itse kanssa ollut tuota vuotoa, ilmeisesti, ja kanssa itsekin tässä jännäilen että olenko vai enkö ole... Kun menkkojen piti alkaa vasta loppukuusta, ja nyt tulee tosi niukasti, ensin pelkkää rusehtavaa vuotoa, hetken runsaammin punertavaa ja vessassa käydessä joskus tulee ja joskus ei, nykyään ei niin paljon enää... Oireita on ollut, lievää pahoinvointia (ei enää), nippailee vatsassa ja turvotusta, palelemista jne. Mutta en sitten tiedä... ensikertalainen kun olen. :D Tuntuu kyllä että vuoto alkaa vähentymään, nytkin mennyt vasta yksi siteellinen, n. päivä sitten alkoi... Js pyyhkiessä tulee vähän ruskehtavan punertavaa.