Veriryhmä RH negatiivinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaneli-07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaneli-07

Jäsen
24.07.2007
173
0
16
Heips, sain tänään neuvolasta veriryhmäni tulokseksi RH negatiivinen. Eli jatkossa tulossa uusia verikokeita joissa selvitetään alkaako vereen muodostua vasta-aineita.

Onko muilla samaa veriryhmää ja jakaa kokemuksia?

heips sinnekkin...miulla on veriryhmä A- ja joka raskaudessa on otettu kolmet isot verikokeet just sen takia kun seurataan niitä vasta-aine muodostumia...

Vauvan syntymän jälkeen on tarkkaa jotta vauvastakin otetaan veriryhmä määritys heti jotta jos on eri kun äidillä ni äiti saapi sitten sen vasta-aine piikin,tai se pitää pistää 3vrk sisällä synnytyksestä.Mie sain sen keskenmenon jälkeen kun ei tiedetty pienen veriryhmää.

Meillä kumpikin poika on A- joten ovat miulta sen saaneet vaikka isukki onkin normi O...eikä piikkejä ole tarvittu.

Mulla on O- veriryhmä ja täällä myös otettu ne kolmet verikokeet just ton vasta-aineen muodostumisen takia ja kahden edellisen synnytyksen jälkeen oon saanut aika pian sen vasta-aine piikin, muta muuten kaikki on mennyt hienosti niin raskaudessa kun synnytyksessäkin :)

Huolestuttaa, itselläni on yksi keskenmeno takana enkä ole saanut mitää pistosta eikä silloin tuo veriryhmä edes ollut vielä tiedossa (alkuraskauden varhainen keskenmeno).

Pitäsköhän tästä soittaa neuvolaan ja kysyä? Huolestuttaa.

Itselläni B-, ja 2004 vuonna sain keskenmenon, oli alkanut muodostua vasta-aineita ja kukaan ei silloin tiennyt eikä kysellyt veriryhmääni, mutta keskenmenon jälkeen sain heti piikin!

Mulla on kans miinus merkkinen veri ja takana yksi alkuraskauden km,enkä saanut mitään piikkiä...
Nyt mennään rv 34+4 ja viimenen verikoe niistä kolmesta otetaan ensviikolla. Eli seuraavat tosiaan niitä vasta-aineita. Ei oo ilmentynyt tähän mennessä =)

Mulla veriryhmä O neg. ja vasta-aineet tosiaan joka raskaudessa olleet syynin alla, aina ovat onneksi olleet negatiivisia ja lapset myös Coombs neg synnytyksen jälkeen. Joka toisen synnytyksen (yhden km:n ) jälkeen olen saanut vasta-ainepiikin kankkuun.

Täällä kans rh negatiivinen äippä (O-) ja piikit ja verikokeet tuttuja. Oiskohan seuraavalla neuvola kerralla taas verikokeiden vuoro kun yli puolen välin mennään jo ja sit yhet vielä lopussa. Lapset molemmat rh+.

mulla AB neg. eikä mitään ongelmia ollu raskauden aikana, kolmesti tutkittiin vasta-aineet verikokeella, mutta ei ollut niitä. tyttö kun syntyi oli A+ joten sain piikin, joka siis suojaa mahd.seuraavaa raskautta. omalla äidillä 4 lasta (äidillä myös neg.)kaksi lasta + joten saanut piikit....ei mittän ongelmia veriryhmän kanssa. mun tietämän mukaan harvinasiat että tulee haittaa.

Mulla B rh neg. ja tosiaan vasta-aineita seurataan x 3 raskauden aikana rutiinisti. Esikoistypyn syntymän jälkeen sain tuon anti-d piikin, jottei seur. raskaudessa rh- muodostuisi ongelmaa sikiölle. Mulla oli ennen esikoista alkuraskauden km, enkä myöskään saanut anti-D, alkuraskaudessa alkion ja äidin verenkierron sekoittumitinen on mahdotonta, koska istukan muodostuminen on vasta alkuvaiheissa, joten vaaraa ei siksi muodostu seuraavalle raskaudelle. Nykyisessä raskaudessani sain kk sitten anti-d:n, koska kaaduin mahalleni ja epäiltiin istukan verenvuotoa...

sHv ja hippu rv 35

Mulla AB Rh neg ja raskauksien aikana ei ilmennyt mitään ongelmia vasta-aineiden kanssa.
Esikoisen veriryhmä on B Rh pos ja sain piikin synnytystä seuraavana päivänä. Toisen lapsen veriryhmä on A Rh neg ja siitä sitten ei tarvinnutkaan piikitellä.
Kummaa vaan, että vaikka olin äitiyspolin seurannassa niin viimeistä seurantaverikoettä piti itse ronkua ja vonkua että se otettaisiin. Kaksi aiempaa oli huolehdittu neuvolan kautta, mutta äitiyspolin kanssa piti itse olla aktiiviinen (vaikka näkivät kortista, että viimeinen verikoe oli ottamatta) :|

Yhteistyössä