Veritulppako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sini"

Vieras
Hei! Olisiko kenelläkään tietoa asiasta, kun nyt parin päivän ajan on oikea pohje tuntunut jotenkin kummalliselta.
Kipua ei ole, mutta pohkeessa tuntuu turvotusta ja painetta, ei kuitenkaan tunnu mitenkään erityisen ikävältä. Jotenkin vain puristaa.
Ulospäin jalka näyttää ja tuntuu normaalilta.
Mistä tunnistaa on kyseessä joku lihaskramppi vai veritulppa?
Kun hieroin selästä, tuntui sellainen lämpötulvahdus jalassa.
Voisiko kenties olla joku selkäkramppi?
Minulla on ollut melko hankalia niska-, hartia- ja selkäkipuja ja jumeja. Olen niitä kuitenkin saanut helpotettua fysioterapeutin avulla.
Onko teillä ollut samanlaisia kokemuksia?

Mulla on ollut paljon tuollaista tunnetta jalassa, ja joskus on mennyt jopa kovaksikin. Ei ole kuitenkaan ollut veritulppaa, vaan ilmeisesti jumia. Yhden kerran lähdin jopa päivystykseen, kun olin ihan varma että tulppa se on. No ei ollut. Mulla on koko kropan lihasjäykkyysongelmat, ja selkä sökö. että saattaa johtua siitä.

On mulla ollut veritulppakin tuossa toisessa jalassa, mutta se ei tuntunut tuolta. Tosin voi sulla aivan hyvin tulppakin olla, en minä sitä pois sulje. Mutta venyttele selkä/jalat/pakarat eka ennen kuin menet lekurin pakeille.

Jos on tulppa jalka todennäköisesti ois kipee ja erityisesti ponnistelut kuten rappusten ylösnousu sattuis. Itsellä tuli myös öisin hirveitä "suonenvetomaisia" kramppeja jolloin oli pakko vaan huutaa kun sattu niin kovasti pohkeeseen. Mutta jos epäilet tulpaksi käy lääkärissä vaikka varalta. Hoitamattomana tai jos venyttelee\hieroo jalkaa voi tulppa lähteä liikkeelle.

Kiitos kovasti kaikille vastaajille! Tuntuu huojentavalta kuulla että voi olla kyseessä jokin muukin kuin tulppa. :)
Pitää vielä seurailla ja käydä lääkärissä jos ei ala menemään ohi.

Yhteistyössä