verkkokauppiaat/ yrttäjät hoi! neuvoja tarvitaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ansu

Vieras
Heips, Olisin halunnut kysyä, mitä tarvitsee tehdä, että voi perustaa oman verkkokaupan? Minne ensiksi yhteys (verotoimisto?)? Onko yrittäjä kurssien käyminen pakollista? Olen itse tehnyt sisustus tuotteita ym. ja harkinnut ensialkuun kirpparilla myymistä, onko edes verojen puolesta sallittua? kerro omasta yrityksen perustamisestasi jos saisin vaikka vinkkejä näin alkuun! (Minne yhteys, mitä pitää ottaa huomioon,y-tunnus, toiminimi ym.)

http://uusyrityskeskukset.fi/suomi/

Kaikki alkaa ideasta. Sinuna ottaisin yhteyttä uusyrityskeskukseen ja hankkiutusin kursseille. Kannattaa aina olla tukeva perusta kun alkaa yrittämään, vaikka perustaisi vain toiminimen eikä maksaisi arvonlisäveroa.

Muistaakseni kirppismyynti on verovapaata. Riippuu kuitenkin paikasta. Ota selvää ja ole yhteydessä kirppispaikkoihin.

Itse olen käynyt markkinointi-instituutin yrittäjäkurssin vuonna nakki ja peruna, nyt vasta vuosien jälkeen idea on alkanut muodostuimaan sellaiseksi, että on rohkeutta aloittaa toiminta. Kukaan ei anna avaimia suoraan käteen, on ihan itsestä kiinni hioa taidot ja etsiä tiedot.

kiitos valpuri viestistä! Ja hyvästä linkistä. Oon tuota yrittämistä mietiskellyt ja suunnitellut jo useamman vuoden, että hetken mielijohteesta ei ole kyse. Tällä hetkellä ei ole ollut alkavia yrittäjä kursseja. ja vaikka aion sen kurssin käydä, niin mietin vain sitä lähinnä että onko se pakko olla käytynä ennenkuin voi toiminnan aloittaa. Aikataulua siis suunnittelen jo hieman.
Tuosta kirppari hommasta vielä sen verran että ajattelin sieltä kautta kokeilla ensin onko tuotteille kysyntää ja jos on niin minkä verran. Tietenkin valikoima tulisi olemaan monipuolisempaa verkkokaupassa =) Muistan jostain kuulleeni aikoinaan että omatekemillä tuotteilla saisi tienata 8500e/ vuodessa verottomana jos esim. kirpparilla,myyjäisissä ym. myy. tarviiko siitä myynnistä siis ilmoittaa jo etukäteen verottajalle?
Täytyy etsiä lisää tietoa netistä koska oon vaan sellanen ihminen etten osaa edes kursseille täysin ummikkona mennä, jotenka tietoa on saatava jo pohjalle ennen aloittamista =)

Yhteistyössä