Verokortti asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedoton

Vieras
Pitääkö kelaan toimittaa verokortti kun olen kotihoidontuella. Entäs kaupungille kun saan kuntalisää. Päätökset näistä tuista on tehty 2008 loppuun asti, mietin vain että pitääkö mun itse viedä se verokortti vai hankkiiko kela esim. suoraan verotoimistosta tiedon,

Mä saan ihan samat tuet kuin sinä. Soitin verotoimistoon ja laskivat sieltä muutosverokortin. Kotiin tullut verokortti on palkkatuloja varten eli se ei käy. Verotoimistosta sitten laittaavat muutoskortin kelalle mutta toinen kappale pitää sinun itse toimittaa kuntaan. Ei mikään mukava puhelu ollut mulla ainakaan, prosentiksi tuli 23. Eikä siis mitään muita tuloja...

Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
palkkatuloista tarvii maksaa paljon vähemmän veroja kuin näistä etuuksista, on se niin väärin! Muutaman satasen tuloista menee ihan älyttömät verot! :kieh:

Näinpä,niin ne kato auttaa kotona lapsensa hoitavia :kieh: Silti jaksetaan aina ihmetellä kuinka vähän lapsia hoidetaankaan kotona :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kannattaa tehdä töitä kotihoidontuella ollessa niin saa prosentit paljon pienemmiksi.

Kuinka niin? Ei kai se ainakaan alentavasti vaikuta vaan enemmänkin nostaa veroa? Itsekin teen vähän töitä kotihoidontuen aikana. Mutta mulla loppuu tuo tuki toukokuussa (jään ä.lomalle) ja siksi maksan kotihoidontuesta "vain" 19% veroa.

Yhteistyössä