Verta pytyssä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hui"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hui"

Vieras
Kävin äsken kakalla ja lopuksi kun pyyhin, huomasin että ihan veressä takapuoli, verta tuli ihan tippumalla pyttyyn niin että vesi oli ihan punaista. Tumman punaista verta, mutta kuitenkin siis tuoretta. Uloste ei ollut mitenkään kovaa edes. Synnytyksestä on 4kk, joten jotain pukamaa voi ollakkin. Muttamua nyt eniten huolettaa, että eihän tää voi olla syöpäoire, kun isoäitini kuoli paksusuolen syöpään ja mä nyt pelkään että sellainen on itselläkin. Ja joo, lääkäri on jo varattuna, jotain tukea vaan kaipaisin. Verta tuli niin paljon, että vähän huimaakin, tosin hemoglobiini on aika matala muutenkin. En osaa arvioida, ehkä desin verran? Voisiko johtua pukamista? Ja miksi veri oli ihan tummaa?

Huih! Siis noin paljo verta..oisin veikannu että pukamista ois tullu tai joku suoni katkennu...mutta ois kirkasta...ehkä joku täällä ossaa veikkailla paremmin.

Mulla on vuotanu joskus pukamat niin että koko vesi on ollut ihan tummanpunaista ja paperi tullut ihan läpimäräksi verestä. Eli pukamatkin voi vuotaa tosi reilusti. Mä tosin tiedän, että mulla niitä on, ja niistä vuotaa.
Yleensähän sanotaan, että jos itse uloste on veristä, niin silloin on syytä huolestua.

Hyvä, että oot varannu lääkärin, mutta älä vielä murehdi, ei tarvitse olla muuta kuin pieni haava peräsuolessa!

[QUOTE="mie";22620960]Tuliko se veri siis oikeasti peräsuolesta, eikä olis tullut emättimestä kuitenkin? Mutta onneksi olet menossa lääkäriin![/QUOTE]

Kyllä tuli peräsuolesta, tarkistin peilin avulla.

[QUOTE="Lilli";22620954]Mulla on vuotanu joskus pukamat niin että koko vesi on ollut ihan tummanpunaista ja paperi tullut ihan läpimäräksi verestä. Eli pukamatkin voi vuotaa tosi reilusti. Mä tosin tiedän, että mulla niitä on, ja niistä vuotaa.
Yleensähän sanotaan, että jos itse uloste on veristä, niin silloin on syytä huolestua.

Hyvä, että oot varannu lääkärin, mutta älä vielä murehdi, ei tarvitse olla muuta kuin pieni haava peräsuolessa![/QUOTE]

Kiitos, onhan se turhaa etukäteen pelätä pahinta! Toivottavasti olisi vaan joku haava tai jotain.

Nyt on vatsa kipeä, ei kovin, mutta kuitenkin ja tosiaan hieman huimaa. Lääkäriaika olisi huomiselle, mutta kannattaisikohan hakeutua päivýstykseen? Verta on tullut siteeseenkin nyt jonkin verran.

[QUOTE="a p";22621231]Nyt on vatsa kipeä, ei kovin, mutta kuitenkin ja tosiaan hieman huimaa. Lääkäriaika olisi huomiselle, mutta kannattaisikohan hakeutua päivýstykseen? Verta on tullut siteeseenkin nyt jonkin verran.[/QUOTE]

Nyt menisin sinuna kyl jo menee päivystykseen. :hug:

Tumma veri on vanhaa verta/tulee ruuansulatuskanavasta ylempää ja aina huonompi juttu kuin kirkas veri :( Onneksi olet jo lääkäriin menossa.

Kröhöm....tumma veri vessanpöntössä pytyllä kännin jälkeen voi olla myös laskimoverta, joka peräisin pukamista. Pukamaveri harvemmin on kirkasta verta, jos ei satu ihan suihkuamalla vuotamaan. Jo pienikin määrä eli muutama tippa verta värjää pyttyveden. Tummat eli mustat ulosteet voivat merkkinä ylempänä suolistossa olevasta verenvuodosta. Harvemmin ylempää suolistosta tai ruuansulatuskanavista selkeää hyytynyttä verta tulee...

Kröhöm....tumma veri vessanpöntössä pytyllä kännin jälkeen voi olla myös laskimoverta, joka peräisin pukamista. Pukamaveri harvemmin on kirkasta verta, jos ei satu ihan suihkuamalla vuotamaan. Jo pienikin määrä eli muutama tippa verta värjää pyttyveden. Tummat eli mustat ulosteet voivat merkkinä ylempänä suolistossa olevasta verenvuodosta. Harvemmin ylempää suolistosta tai ruuansulatuskanavista selkeää hyytynyttä verta tulee...

Verta tuli ihan norumalla pyttyyn, ei tipoittain ja vessapaperilla pyyhein niin kastui monta tuppoa kokonaan. Pukamat olisi kyllä ihan mahdollisia, voiko niistä tulla noin reippaasti verta? Soitin lääkäriin uudestaan niin käskivät tulla päivystykseen, mitähän tutkimuksia tehdään?

[QUOTE="a p";22621483]Verta tuli ihan norumalla pyttyyn, ei tipoittain ja vessapaperilla pyyhein niin kastui monta tuppoa kokonaan. Pukamat olisi kyllä ihan mahdollisia, voiko niistä tulla noin reippaasti verta? Soitin lääkäriin uudestaan niin käskivät tulla päivystykseen, mitähän tutkimuksia tehdään?[/QUOTE]

Voihan sisäinen pukama lorottaa verta, laskimosuonihan se on. Proktoskopian varmasti päivystyksellisesti tekevät saman tien eli sellaisella kertakäyttöisellä muovisella lyhyellä tähystinputkellä rectumiin vilkaisevat, josko peräsuolesta syy löytyisi. Tsemppiä matkaan!

Voi että kun pelottaa! Toivottavasti ei mitään vakavaa olisi. Tästä nyt sitten lähden, pääsen onneksi varmaan vielä melko suoraan lääkärille, kun antoivat ajan.

Mulla oli sama juttu tuossa loppukeväästä. Verta tuli ihan kunnolla lorahtamalla pyttyyn ja vessapaperi kastui pyyhkiessä kokonaan vereen. Säikähdin valtavasti ja pääsin onneksi heti lääkäriin. Sellaisella kertakäyttöisellä muoviputkella tosiaan tutkittiin peräsuolta ja mulla oli peräsuolen seinämässä 8 cm:n mittainen repeämä. Ilmeisesti pukamasta lähtöisin. Hoidoksi sain peräpuikkoja ja voidetta, joita käytin n. viikon. Hyvin parani ja lääkäri käski yrittää pitämään vatsan löysähkönä. Toivottavasti sinullakaan ap ei ole sen kummempaa.

mun kaveri pelkäs tautisesti, kun sillä tuli tumman veren mukana oikein riekaleita!!sillä oli suoleen tullu sellanen haavauma ja se vuoti!saatiin lääkkeillä hoidettua. voi olla ettei ole mitään vakavaa.onneksi menet lääkäriin!jaksamista

Kannatti käydä lääkärissä.Mulla on peräpukamat olleet liki 20v ja eilen ekan kerran tuli isomman hädän jälkeen pikkasen verta.Sitä oli myös ulosteen pinnalle, kun verta tippui.Vatsa oli kovalla, joten vaati kovaa ponnistelua.Lääkäriajan sain täksi päiväksi.
Pukamat ihan peräaukon likellä, sisäpuolella ja ainoastaan vasemmalla.Syy miksi aika-ajoin kipeytyvät on se, että mun alaselän tienoilla on voimakas hermopinne ja se vaikuttaa pukamien kipeytymiseen.Lääkäri kyllä hyvin tämän selitti.Tutki tarkkaan ja niin ikävältä ja nololtakin kuin se tuntui, kun sormella tutki syvemmältäkin, niin kyllä sen kesti.
Nyt pitäsi kuulemma pitää vatsa hyvässä kunnossa ettei liian kovalla, venytellä selkää ja sitten laittaa mies painelemaan hermopinnettä tai lapsi kävelemään siihen kohtaan.Ja tietenkin käyttää pukamalääkettä.Nolon vaivan vuoksi ja tutkimuksen jälkeen jäi kuitenkin hyvä mieli, vaikka alaselkä nyt painelemisen jälkeen onkin aika kipee.

Tämän kirjoitin eilen rohkaisuksi, sillä kyllä se veri säikäyttää

Yhteistyössä