Verta tissistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Apua kaivataan!!
Imetin äsken ja imetyksen päätteeksi huomasin että nännistä tuli ihan reilusti verta, niin että vauvakin oli sitä imenyt. Sitten vauva puklasi ihan veristä puklua (puklailee kovasti kyllä muutenkin) onko tämä vauvalle haitallista?
Entä uskallanko enää imettää siitä rinnasta?

Jatkanpas vielä tuosta normaalista. Mulla on jokaisessa neljässä imetyksessä ollut vaihe, että jommastakummasta tai molemmista nänneistä on tullut verta ja kyllä se ainakin sen kotona käyneen terveydenhoitajan mielestä on ihan normaalia ollut.

Sitä ihmettelinkin kun tuo rinta ei ole edes kovasti kipeä, vähän aluksi kirpaisi kun vauva alkoi imemään, mutta ei sen jälkeen enää tuntunut ollenkaan kipeälle...

josko se nänninpää on kuivunut ja siihen tarttis sipasta jotain voidetta?(bepanthen tms)...
sillä aikaa kun se paranee niin imettää toisesta ja pumppaa kipeästä

Mulla on tullut kanssa verta vaikka ei ollut tulehtunut. Jotenkin nännin "sisus" oli kipeä ja vauva imi tosi kovasti. Mulle sanottiin, että verestä ei ole haittaa vauvalle, se tosiaan puklaa sen pois. Ja imetystä saa jatkaa kipeästä rinnasta. Itse jouduinkin imettämään kun en pumpulla saanut mitään irti.

Yritä jaksaa! Toi on kenkkua!

Tiedoksi jos joku muu pohtii samaa asiaa.
Ei ole vaarallista. Minulle kerrottiin, että pieni verisuoni on rinnassa katkennut ja veri johtuu siitä. Vauvaa saa imettää mutta veristä maitoa ei saa pakastaa tai säilyttää. Verentuloa ei välttämättä huomaa jos ei vauvaa satu puklaamaan.

Yhteistyössä