verta ulosteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kellään tullut kirkkaan punaista verta ulosteessa?Itsellä tämä alkoi torstaina,ja edelleen aina pyyhkimisen yhteydessä tulee verta.Vatsaan ei koske.
Mitä diaknooseja olette saaneet?lääkäriin?

[QUOTE="vieras";27632327]Oireileeko näin monta päivää?Eikä koske?[/QUOTE]

joo, voi oireilla. Yleensä veri, joka tulee ylempää suolistosta ja voisi viitata johonkin vakavaan on mustan väristä.

On ollut kirkkaanpunaista verta reippaamminkin ulosteessa.Käväisin lääkärissä heti kun mahdollista ja epäilykseni osoittautui oikeaksi....pukamathan ne...tutkittiin peräsuolta...ei kovin miellyttävä tutkimus...ei sattunut, mutta itseä nolotti tosi paljon

[QUOTE="mie";27632501]On ollut kirkkaanpunaista verta reippaamminkin ulosteessa.Käväisin lääkärissä heti kun mahdollista ja epäilykseni osoittautui oikeaksi....pukamathan ne...tutkittiin peräsuolta...ei kovin miellyttävä tutkimus...ei sattunut, mutta itseä nolotti tosi paljon[/QUOTE]

Tuliko verta useita päiviä?Itse aloin syömään taas kalaöljyä,johtuukohan vuoto niistä?Mitä lääkettä sait?

Mulla tutkittiin varmuuden vuoksi muukin suolisto, piti paastota ja juoda pahaa litkua...Mutta peräpukamista veri vaan johtu ja paranivat peräpuikoilla. Olin 16 v.

[QUOTE="vieras";27632567]Tuliko verta useita päiviä?Itse aloin syömään taas kalaöljyä,johtuukohan vuoto niistä?Mitä lääkettä sait?[/QUOTE]

Muistelen että olisi tullut yhtenä päivänä. Mulla sekä ulkoiset että sisäiset pukamat ja noi sisäiset joskus ns raapii. Ihan apteekin käsikauppa lääkettä käytin

Pakko kommentoida aloittajan tekstiin viitaten... Kirkas veri ulosteessa nuorella ei aina johdu haavaumista tai pukamista. Minulla (ikä 27v) veren tulo johtui peräsuolen tulehduksesta. Elin pahimman eli syövän pelossa pari kuukautta kun odotin pääsyä tähystykseen, sillä lähetteen tehnyt lääkäri ei pukamia eikä haavaumia tutkimuksissaan löytänyt ja tulehdusarvokin oli hyvä.

Tähystykseen mentäessä tähystyksen tehnyt lääkäri kyseli oireita ja sanoin että verta on joka ulostuskerralla selvästi nähtävissä ja kipuja vasemmalla alavatsassa ja jossain suolessa. Hän totesi heti että oireet viittaisi jonkinlaiseen tulehdukseen suolistossa. Itse olin ennen tähystystä googletellut oireitani ja ajatellut ettei kyse voi olla tulehduksesta koska ripulia minulla ei missään vaiheessa ollut. Tähystyksessä lääkäri kuitenkin totesi peräsuolen tulehduksen ja pahalta näyttikin. Tulehtunut peräsuoli aiheutti siis jatkuvaa kirkasta verta ulosteen mukana ja lisäksi kipuja alavatsan seudulla, joskus myös ilmaa mahassa yms.

Mutta huh, olipa helpotus kuulla ettei kyse ollutkaan kasvaimesta.. olin jo alkanut menettää yöuniani asian pelossa. Jutun pointti siis se, että halusin vain kertoa että vaikka haavaumia tai pukamia lääkäri ei löytäisikään ja selvää tulehdusta ei veriarvojen perusteella ole nähtävissä, niin kyse ei ole automaattisesti syövästä vaan kyseessä voi olla myös tulehtunut peräsuoli joka ei siis aiheuta aina ripulia tms. Toivottavasti tämä tieto lohduttaa jotakin jännittäjää :)

Tulehtuneesta suolesta johtuva veri tulee usein sen runsaan liman kanssa ja ripuliakin saattaa olla.. Muutoin pelkkä kirkas veri voi johtua haavaumista (ummetus) tai pukamista.. Jolloin ulostus tirpasee ku kakka tekee haavaa.. Jos limaa tulee myös niin kipin kapin lääkäriin.