Vertailukohteita kiitos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmm....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmm....

Vieras
..eli kertoisitteko minkä kokoisia teidän muksut on ollut 4-5 kk ikäisenä? Meillä poika kohta 5 kk ja kokoa on 69 cm ja reilu 9 kg. Ihan sillä haluisin hieman vertailukohtia ku tuntuu että kaikki lähipiirissä voivottelee kun on niiiin iso vauva.... eikä meistä tuo poika ole yhtään liian iso :).

Olen yrittäny olla välittämättä ihmisten puheista mutta kyllä ne hiljalleen rupee hieman kaivelemaan :(...

Tuntuu kauhealle verrata vauvoja :(

4kk 6960g, 66 cm
5kk 8040g, 68,7cm

Meidän muksu on ns. pitkä ikäisekseen ja koska teidän poikanne on saman mittainen, on hänkin pitkä. Painoa teillä on vissiin sitten noin kilo enemmän, eli hän on siltäkin osin iso.

Teillä on iso poika, mutta entäs sitten? En käsitä miten se voi sinua kaivella? En siis käsitä ylipäänsäkään sitä miksi joku äiti pahoittaa mielensä jos hänen lastaan sanotaan isoksi tai pieneksi.

Meillä on aina ollut pitkiä lapsia eikä ole mieleenikään tullut siitä mieltäni pahoittaa vaikka ihmiset sitä usein "päivittelevätkin".

Meilla oli 5kk 70cm ja 8730g eli aika lailla samoissa. Ei tuo ollut edes kovin paljoa plussakayrilla, pitka poika. Nyt oli viimeksi 7kk neuvola, ja kasvu oli hidastunut paljon siita mita se noina alkukuukausina oli; nyt 71,5cm ja 9580kg. Ei viela liiku eli hoikistuminen todennakoisesti kohta edessa. Vauvat eivat voi olla liian lihavia, ellei niita pakkosyoteta! On myos tutkimuksia joissa havaittiin, etta vauvana paksut olivat lapsina ja aikuisina hoikempia. Kylla meillekin jaksetaan jauhaa "isosta" vauvasta, varsinkin kun muut mun puolen suvusta on lleet ihan rimpuloita. Mutta kylla ne varmaan kommentoisivat, jos tuo olisi erityisen pienikin.

No voin päivittää neuvolan jälkeen iltapäivällä, mut kuukausi sitten oli jo 70,5cm ja 7,7kg. Nyt on siis tasn 5kk ja siirryin just 74-vaatteisiin. Tosi hoikka kaveri (paino alakäyrillä) kun tulee sukuunsa, pitkä kun mikä. Bonuksena se on pitkäselkäinen niin vaikutelma tehostuu. Veikkaan et ois nyt jotain 73cm ja ehkä 8,5kg.

Ja joo, kyllä kuulen paljon lapsen koosta. Eniten tosin hoikkuudesta.

Kiitos teille. Olo helpottui kummasti. Ja todellakaan minua ei haittaa että poitsu on iso. Mutta kaipa sitä sitten on hieman herkkä jos kuulee lähes joka ihmiseltä päivittelyä. Nyt voin aivan huoletta vain hymyillä.

Ja kyllä olen ylpeä pojastamme JUURI TÄLLÄISENÄ KUIN HÄN ON!!! <3

Niinno eihan siita mieltansa pahoita jos joku kerran jotain sanoo, mutta siina vaiheessa kun joka suunnalta jatkuvasti kuulee kuinka "no onpas se iso poika, herranjestas" niin alkaa ottaa paahan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos teille. Olo helpottui kummasti. Ja todellakaan minua ei haittaa että poitsu on iso. Mutta kaipa sitä sitten on hieman herkkä jos kuulee lähes joka ihmiseltä päivittelyä. Nyt voin aivan huoletta vain hymyillä.

Ja kyllä olen ylpeä pojastamme JUURI TÄLLÄISENÄ KUIN HÄN ON!!! <3

Joo, se on kumma kun sitä lapsen kokoa pitää aina niin päivitellä. Meillä tietty siitä kun oli NIIIIN pieni. Vauva oli kuitenkin hyvinvoiva, aktiivinen ja virkeä niin ei sillä mitään haittaa siitä pienuudesta ollut. Tuntuu vaan että nuo ei ole koskaan "sopivan" kokoisia, joko liian suuria tai pieniä. :) Tärkeintähän on se että vauva voi hyvin...

Yhteistyössä