Alkuperäinen kirjoittaja Voi:Siis periaatteessa minäkin olen sitä mieltä että jos isompi sisarus selkeästi kaipaa kavereita ja touhua niin lapsi voi päivähoidossa ollakin vaikka vauva kotona äidin kanssaMUTTA, en taatusti veisi lastani päiväkotiin jos itse olen kotona jos se olisi noin vaikeaa lapselle
Niin pakottavaa syytä ei ole että lapseni veisin väkisin päiväkotiin mikäli voisin hänet hoitaa myös kotona.Ehkä poika protestoi juurikin sitä vastaan että tietää äidin olevan siskon kanssa kotona? Jos tietäisi että äiti on töissä ja siskokin hoidossa eikä kotona voi olla yksin pienet pojat niin hoitoon jääminen olisi mahdollisesti helpompaa.
Mitäpä sitä tuossa kohtaa voi pienelle selittää että miksi sinne päiväkotiin pitää mennä? Yllättävän pienikin lapsi ymmärtää tuollaisessa harmitus tilanteessa jos äiti/isä kertoo että pitää olla päivä hoidossa koska kotona ei ole ketään aikuista seurana ja että päiväkodissa on mukavia aikuisia ja lapsia joiden kanssa päivä kuluu mukavasti ja iltapäivällä äiti/isi tulee taas hakemaan kotiin.
Mutta mitäpä selität lapselle jonka äiti ja sisko on kotona? Jää vaan reippaasti hoitoon, äiti menee kotiin pikkusiskon kanssa? Ei varmasti mene läpi liki kolme vuotiaalle
Mutta aplle toivon jaksamista. Tuo varmasti on ikävää äidillekin. Toivotaan että helpottaa pian jos lasta ei ole mahdollista ottaa kotihoitoon takaisin.
No, toivottavasti sinulla ei tule olemaan erityislapsia tai muuten päivähoitoa kuntoutuksellisista syistä tarvitsevia lapsia.