vertaistukea kaivataan- tarhaan jättämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Voi:
Siis periaatteessa minäkin olen sitä mieltä että jos isompi sisarus selkeästi kaipaa kavereita ja touhua niin lapsi voi päivähoidossa ollakin vaikka vauva kotona äidin kanssa :) MUTTA, en taatusti veisi lastani päiväkotiin jos itse olen kotona jos se olisi noin vaikeaa lapselle :( Niin pakottavaa syytä ei ole että lapseni veisin väkisin päiväkotiin mikäli voisin hänet hoitaa myös kotona.Ehkä poika protestoi juurikin sitä vastaan että tietää äidin olevan siskon kanssa kotona? Jos tietäisi että äiti on töissä ja siskokin hoidossa eikä kotona voi olla yksin pienet pojat niin hoitoon jääminen olisi mahdollisesti helpompaa.
Mitäpä sitä tuossa kohtaa voi pienelle selittää että miksi sinne päiväkotiin pitää mennä? Yllättävän pienikin lapsi ymmärtää tuollaisessa harmitus tilanteessa jos äiti/isä kertoo että pitää olla päivä hoidossa koska kotona ei ole ketään aikuista seurana ja että päiväkodissa on mukavia aikuisia ja lapsia joiden kanssa päivä kuluu mukavasti ja iltapäivällä äiti/isi tulee taas hakemaan kotiin.
Mutta mitäpä selität lapselle jonka äiti ja sisko on kotona? Jää vaan reippaasti hoitoon, äiti menee kotiin pikkusiskon kanssa? Ei varmasti mene läpi liki kolme vuotiaalle :(

Mutta aplle toivon jaksamista. Tuo varmasti on ikävää äidillekin. Toivotaan että helpottaa pian jos lasta ei ole mahdollista ottaa kotihoitoon takaisin.

No, toivottavasti sinulla ei tule olemaan erityislapsia tai muuten päivähoitoa kuntoutuksellisista syistä tarvitsevia lapsia. :D Itse down-lapsen ja autistin äitinä kyllä näen lasten tarpeet sen verran tärkeinä etten todellakaan itsekkäästi menisi ottamaan lapsia kotihoitoon vain siksi että päivähoidon aloitus tuntuu vähän hankalalta.

Oma poikani meni aluksi hoitoon hyvin, parin kuukauden päästä alkoi tuo huuto kotoa lähtiessä ja jatkui hoitopaikassakin. Meillä tuon huutokierteen lopetti kesäloma viimeinkin ja nyt syksy mennyt mukavasti. Itse päättelin tuon huudon olleen lapsen tapa kyseenalaistaa joka aamuinen pakko mennä hoitoon, koska itku oli aina loppunut parissa minuutissa ja koko päivä hoidossa mennyt hyvin. Sinun pitää vain olla johdonmukainen, selittää lapselle (ehkä kuvin ja piirroksin) jo illalla, että huomenna on hoitopäivä. Juttelette mitä siellä tehdään ja sitten äiti tulee hakemaan. Ja aamulla sama valmistelu heti heräämisen jälkeen. Mikäli huuto jatkuu viikkoja, niin ottakaa parin viikon loma ja aloittakaa alusta. Myös hoitopäivien järjestely voi auttaa eli onko parempi, että päivät ovat peräkkäin kuin joka toinen päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
oonkin vaan pojan riisunut ja sanonut heipat ja antanut pusut, sitten lähtenyt.. kerran hakivat ulkoota lapsen kun näki mikä huuto.. tyttö ei siis hoidossa ole

No miksi poika on?

ap voisitko vastata???

Mitä se tähän kuuluu?

Ihan samaa mietin!

Joo eikö näihin aiheisiin ole ihan omat ketjut jossa tuosta voi moralisoida;)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
oonkin vaan pojan riisunut ja sanonut heipat ja antanut pusut, sitten lähtenyt.. kerran hakivat ulkoota lapsen kun näki mikä huuto.. tyttö ei siis hoidossa ole

No miksi poika on?

ap voisitko vastata???

Mitä se tähän kuuluu?

Ihan samaa mietin!

Joo eikö näihin aiheisiin ole ihan omat ketjut jossa tuosta voi moralisoida;)

Asiat kun kuitenkin liittyvät toisiinsa, kyllähän se lapsi tajuaa, että äiti on kotona toisen kanssa ja siksi jääminen voi olla hankalampaa kuin tilanteessa, jossa äiti lähtisi töihin! Tämä ei ole moralisointia vaan ihan kylmä fakta.

eli poika on hoidossa 3 päivänä viikossa 6 tuntia kerralla puheterapeutin suosituksesta kun puhetta ei tule muuta kuin yksitttäisiä sanoja

Mielenkiintoinen ratkaisu, mitkä olivat puheterapeutin perustelut että päiväkodissa ollessaan alkaisi puhe kehittyä ?

Alkuperäinen kirjoittaja jaana:
eli poika on hoidossa 3 päivänä viikossa 6 tuntia kerralla puheterapeutin suosituksesta kun puhetta ei tule muuta kuin yksitttäisiä sanoja

Mielenkiintoinen ratkaisu, mitkä olivat puheterapeutin perustelut että päiväkodissa ollessaan alkaisi puhe kehittyä ?

poika voi leikkiä siellä muiden kanssa.. ja aikuisille pitää ilmaista itsensä kielellisesti että ne ymmärtääl, mulle kun puhuu ''omaa kieltä'' mitä mä vaan ymmärrän.. ja tottakai jos alan ammattilainen suosittelee niin kuuntelen häntä.. meillä kuitenki ollut 3 kielinen perhe niin puhe voi lähteä päiväkodissa nopeastikin kehittyy

Yhteistyössä