Sä vaan luulet että tarvit tupakkaa, koska sun aivot on nyt ohjelmoitu niin. Mutta sä olet vahvempi kun sun tyhmät aivot, ja nekin tajuaa sen kyllä lopulta kunhan autat.
Kun himo iskee niin tee heti jotain muuta, mulla meni yleensä ohitse kun vältti vaan polttamista. Jos poltat, siirrä aamutupakkaa aina vain myöhemmälle (tämä toimi mulla, lopulta poltin vasta 8-9 aikaan illalla ensimmäisen).
Oletko raskaana? katso "liv d: raskaana ja rappiolla" ruutu.fi:stä. Siinä tupakoivia äitejä autetaan lopettamaan. Kun tupakkaa tekee mieli, katso tupakan vaaroista tietoa tai videoita.
Selvennä miksi haluat lopettaa. Kun tekee mieli, kertaa näitä asioita.
Älä pidä hauskaa tupakalla, mene yksin ja mahdollisimman epämiellyttävästi. Esim. ulos ilman takkia.
Palkitse itsesi esim. jollain hyvällä kun et polta. Jos poltat, et saa sitä hyvää. Tai joudut tekemään jotain, esim. 10 kyykkyä jos menet tupakalle (ja näistä pitää sitten pitää kiinni).
Tee mielikuvaharjoituksia tilanteista joissa lopettaminen vaikeaa. Ennen tilannetta, kuvittele itsesi tilanteessa polttamatta. Esim. Jos ruuan jälkeen poltat, kuvittele ruokaa syödessäsi kuinka menet ruuan jälkeen sohvalle katsomaan televisiota ja saat siitä hyvästä syödä jälkkäriä. Jos esim. työmatkalla poltat, kuvittele matka ilman tupakkaa.
Jotkut sanovat että kannattaa ottaa päivä kerrallaan. Se ei toiminut minulla. Minä ajattelin että se loppuu NYT EIKÄ PALAA ENÄÄ KOSKAAN! Se toimi oikeastaan paremmin. Ja se antoi voimaa lopettamiseen.
Alku on hankalin, yhä tänäänkin teki hetken mieli tupakkaa. En kuitenkaan aijo polttaa enää koskaan. Minä päihitin sen, nyt on sinun vuorosi.