V
vierailija
Vieras
https://www.is.fi/viihde/art-2000005953220.html
Apu: Vesa Keskisellä 70 metrin työmatka – kulkee sen päivittäin jykevällä maasturilla: ”Ajamiseen on yksinkertainen syy”
– Jos heitän kiven kotimme pihasta tien yli, osun kyläkaupan talon seinään. Edelleen menen kyllä autolla töihin, Keskinen kertoi IS:lle viime keväänä.
Suomen suurin tavaratalo seisoo jykevästi Etelä-Pohjanmaan tasaisella maalla, Alavuden kaupungin Tuurissa. Kauppias itse asuu kyläkauppaa vastapäätä, vain 70 metrin päässä kaupan ovilta. Siitä huolimatta Vesa Keskinen kulkee työmatkansa autolla.
Keskinen kertoo katumaasturilla taittuvasta työmatkastaan tänään torstaina ilmestyneessä Apu-lehdessä.
– Työpaikalle ajamiseen on yksinkertainen syy: kun autoni on pihassa, henkilökuntani tietää minun olevan Kyläkaupassa ja varmasti tavoitettavissa. Muuten he haluavat antaa minulle perherauhan. Yritän kyllä päästä tästä tavasta eroon heti alkuvuonna, Keskinen vakuuttaa lehdelle.
Keskinen hankki katumaasturi Lamborghini Uruksensa viime syksynä. Kyseessä on oikea superauto, jonka suorituskyky on hirmuinen.
Auton veroton perushinta ilman lisävarusteita on noin 175 000 euroa. Keskinen kuitenkin kuittaisi IS:lle pian kaupanteon jälkeen, että hänen menopelissään on kaikki herkut.
– Kuka luulee, että minun pelini on vakio? En tyytynyt perusvarustukseen, Keskinen totesi syyskuussa 2018.
Automyyjän mukaan Keskisen maasturi on täynnä huippuvarustelua lasikatosta täydellisesti säädettävään alustaan, jolla pystyy ajamaan niin hiekalla, metsässä kuin lumessakin. Auto kiihtyy nollasta sataan 3,6 sekunnissa ja sen huippunopeus on jopa 305 kilometriä tunnissa.
Kyläkauppiaan mukaan autohankinta oli pitkän harkinnan tulos.
– Tämä on kuin pieni panssarivaunu, lasteni suojakuori. Kun isä ajaa Lamborghini Uruksella, hänellä on velvollisuus olla teidemme ritari.
Keskinen kertoo Apu-lehdelle, että hänen elämänsä paras ostos oli vuonna 2007 40-vuotislahjaksi hankittu Ferrari F40 –urheiluauto. Jopa autokauppiaat pitivät hankintaa tuolloin tyhmänä, mutta nyt kyseisen ajoneuvon arvo lähestyy miljoonaa euroa, ja arvo kasvaa kymppitonnilla kuukaudessa
– Yhdentoista vuoden aikana olen ajanut sillä vain kerran Helsingistä Tuuriin, Keskinen kertoi Apu-lehdelle.
50-vuotispäivänsä kunniaksi Keskinen hankki itselleen 2006 Ford GT urheiluauton 329 000 euron hintaan.
– Minulla on omat kiksini. Auto on tyydytys haluilleni. Elämme vain kerran. Lapsille se on hyvä perintö. Hinta ei laske, Keskinen kommentoi autointoiluaan IS:lle kesällä 2017.
****************************************************************************************
Toivottavasti vesa keksii jonkun toisen keinon ilmoittaa työntekijöille että on paikalla. Liikunta on hyväksi ja luonto kiittää.