Vesirokko, apua kaivataan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itse

Vieras
Lapsella vesirokko, eilen illalla huomattiin ekat näpyt. Niitä ei ole vielä paljon, selässä, kyljissä, käsissä ja olkapäissä alle 20. Mutta pippelissä onkin sitten useampi. Voiko pippeliin laittaa noita voiteita?

Eilen oli kova kuume, tänään se on 37,5 paikkeilla. Onko kuume yleensä koko rokon ajan vai vain alussa? Näpyt ei vielä kutise, missä vaiheessa ne alkavat syyhyämään?

Nyt stressaan pikkusisarusten puolesta, riittääkö osaimetys estämään vesirokon, vai onko vasta-aimesuoja vain ihan pienillä vauvoilla? Kaikki hyväksi koetut vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan!

Isommalla alkoi se hirveä kutina kolmantena päivänä ekoista näpyistä. Mies sairastui puoltoista viikkoa esikoisen sairastumisen jälkeen, pikkusisko sairastui tasan 2 viikon kuluttua. Eipä voinut estää. Pox-clinia saanee käyttää kaikkialle, paitsi limakalvoille. Kuume meidän poppoolla kesti 3-4 päivää.

meilä ei lasta kutittanut laisinkaan. oli 1.5vuotias kun sai rokon. kuumetta oli ekana päivänä, tokana hiukan vaisu ja kolmantena paineöi menemään kuin ei koskaan kipeä olis ollutkaan.

Onko teillä sisarukset sairastuneet samaan aikaan? Meillä on 5-vee nyt kipeä ja sitten on vielä terveet 3-vee ja alle vuosikkaat kaksoset. Eli jos kaikki sairastuvat vuorotellen pari viikon välein, niin meillä sairastetaan kesään asti...

Meillä 5v nyt vesirokossa kolmatta päivää.Iltaa kohden on kuume noussut.Aamulla ja päivällä vain himpun verran yli 37 Jaksaa kuitenkin leikkiä ja touhuta.Edellisen kerran rokko vieraili meillä n 10v sitten jolloin itsekin sen sairastin ja lapsista 4.Mies ilmeisesti sairastanut sen aiemmin.

Meil 4v sai rokon. Ekana oli kuumetta ja oksensi sen noustessa. Oli kuumeeton päivä välissä ja sitte nous näppylöitä, samantien hirveä syyhy. Näppyjä ei loppujen lopuksi ollu hirveästi mutta se kutina oli jotain hirveää. Viikossa parani hoitokuntoon.

Mä vetelin vaahtoa heti kun näpyt tulivat, en odottanut, että alkavat kutiamaan. Kuumetta meillä ei ollut.
Näppyjä oli alta 50, kutinaa ei juurikaan ollut, mutta lääkäriltä sain myös antihistamiiniliosta ( Atarax) jota annoin iltaisin, ettei tartte yöllä raappia. Selvittiin helpolla, lapsi oli 6v.
Kaverin vanhemmat lapset sairastuivat vesariin, 4 kk pikkuveli säästyi vähillä näpyillä. Monen sisaruksen taudeissa, ekalla ollut pahin ja seuraavilla sitten laimeampi.

Kiitos vastauksista. Meillä rokko tuli kerhosta, parilla se on ollut jo. Yksi äiti kertoi, ettei lapsi kovasti ollut kutissut. Ja kuumetta ei ollut ollenkaan. Onkohan tästä eri kantoja olemassa, vai riippuuko se vaan lapsesta.

Asutaan kerrostalossa ja pihalla ei ole koskaan ketään. Ehkä me sitten joku päivä ulos uskaltaudutaan. Toistaiseksi meno on hyvä, itselläni oli ihan kamala vesirokko, mutta olin silloin vähän vanhempi, tokalla luokalla.

[QUOTE="vieras";28041708]Mä vetelin vaahtoa heti kun näpyt tulivat, en odottanut, että alkavat kutiamaan. Kuumetta meillä ei ollut.
Näppyjä oli alta 50, kutinaa ei juurikaan ollut, mutta lääkäriltä sain myös antihistamiiniliosta ( Atarax) jota annoin iltaisin, ettei tartte yöllä raappia. Selvittiin helpolla, lapsi oli 6v.
Kaverin vanhemmat lapset sairastuivat vesariin, 4 kk pikkuveli säästyi vähillä näpyillä. Monen sisaruksen taudeissa, ekalla ollut pahin ja seuraavilla sitten laimeampi.[/QUOTE]

Töis menny toisinpäin sisaruksilla. Eka ei ollu juur moksiskaan ja toista mä pitelin sylissä kirkuvana kutinasta ja kroppa aivan näpyillä. Alkokin rajusti tällä kuopuksella.

viime joulukuussa molemmilla (kahdella) lapsella oli rokko 2:den viikon välein. Molemmilla yhtä rajuna, oli runsaasti näppyjä silmäkulmaan, korvakäytävää ja pimpparaa sekä pippeliä myöten. kutisivat, ja yksi yö valvottiin molempien kanssa rokon ollessa pahimmillaan. Säälitti kyllä tuo nuorempi jolla oli vielä vaipat : ( Mut hengissä selvittiin ja voidetta laiteltiin, mut en tosiaan limakalvoille laitellut. Nuoremmalle annoin pienenä annoksena nestemäistä zyrtekkiä..

[QUOTE="vieras";28041708]Mä vetelin vaahtoa heti kun näpyt tulivat, en odottanut, että alkavat kutiamaan. Kuumetta meillä ei ollut.
Kaverin vanhemmat lapset sairastuivat vesariin, 4 kk pikkuveli säästyi vähillä näpyillä. Monen sisaruksen taudeissa, ekalla ollut pahin ja seuraavilla sitten laimeampi.[/QUOTE]

Piti vielä lisätä, että rokko oli helppo, mutta meni lopulta silmään!!

Yhteistyössä