Vesirokko raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen raskaana ja menossa häihin, mutta nyt sulhanen soitti kertoakseen, että heidän pikkutytöllään on vesirokko. En muista olenko sairastanut sen! Kuinka vaarallinen vesirokko onkaan raskaana olevalle? Häät on jo lauantaina ja olin kovasti halunnut mennä.. Mutta todellakin arvostan sitä, että sulhanen tajusi soittaa ja ilmoittaa asiasta, olisi ollut epämiellyttävä yllätys!

No mitä sä olet sanonut neuvolassa vesirokon suhteen? Käsittääkseni voisivat siellä testata oletko sairastanut, mutta epäilen, ettei ehdi näin nopealla aikataululla. Eli kyllä minä sinuna jättäisin noi häät väliin, koska noin kohteliaasti asiasta ilmoitettiinkin. Voi tietysti olla, että joutuvat ilmoittamaan kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja dodii:
No mitä sä olet sanonut neuvolassa vesirokon suhteen? Käsittääkseni voisivat siellä testata oletko sairastanut, mutta epäilen, ettei ehdi näin nopealla aikataululla. Eli kyllä minä sinuna jättäisin noi häät väliin, koska noin kohteliaasti asiasta ilmoitettiinkin. Voi tietysti olla, että joutuvat ilmoittamaan kaikille.

Täällä ei ainakaan testattu ellei ole ollut vesirokkotartuntaisen kanssa kontaktia. Sitten vasta katsotaan vasta-aineet jos oikeasti on kohdannut jonkun jolla on vesirokko.

ja missä vaiheessa rokko on menossa..jos on rupivaiheessa jo niin ei tartu muuten kyllä, vesirokkohan tarttuu jo 2-3 viikkoa ennen kun tulee vesikellot,ja pisaratartuntana, taas niitä minkä voi saada missä vain tuolla kylillä tietämättään, mutta jos et ole sitä sairastanut, niin älä lähde häihin tieten tahtoen pöpöä hakemaan...

Ehdottomasti vasta-aineet kannattaa tarkistaa. Olin raskauden alussa kylässä lasten serkkujen luona, heillä vesirokko puhkeamassa. Soitin teekoohin ja käskivät tulla labrakokeisiin. Multa löytyi vasta-aineet, vaikka en muista sairastaneeni. Olihan meillä lapsen useita rokkoja. Googlessa hyvin asiasta.

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo91783&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=

Äitikään ei muistanut minkä rokon olen sairastanut, todennäköisesti vesirokon. Asun ulkomailla, täällä ei noita rokkoja niin tarkkaan kyseltykään. Joku verikoe musta otettiin ja siinä tsekattiin mielestäni monen muun ohella myös noita rokkoja. Mutta tulokset eivät ole tulleet. Soitanpa neuvolaan huomenaamulla soittoajalla.

Alan kuitenkin kallistua jättämään häät väliin. Hääpari kyllä ymmärtää, joten sitä mun ei tarvitse miettiä. Mutta tosi kovasti olin halunnut mennä.. :( Jään sitten yksin kotiin viikonlopuksi kun muut lähtee.. Plääh.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:

Täällä ei ainakaan testattu ellei ole ollut vesirokkotartuntaisen kanssa kontaktia. Sitten vasta katsotaan vasta-aineet jos oikeasti on kohdannut jonkun jolla on vesirokko.

No toi on aika tyhmää! Noin tekevät tietty muuallakin... kai se nyt järkevämpää olisi tietää etukäteen, jotta osaisi paremmin varoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Äitikään ei muistanut minkä rokon olen sairastanut, todennäköisesti vesirokon. Asun ulkomailla, täällä ei noita rokkoja niin tarkkaan kyseltykään. Joku verikoe musta otettiin ja siinä tsekattiin mielestäni monen muun ohella myös noita rokkoja. Mutta tulokset eivät ole tulleet. Soitanpa neuvolaan huomenaamulla soittoajalla.

Alan kuitenkin kallistua jättämään häät väliin. Hääpari kyllä ymmärtää, joten sitä mun ei tarvitse miettiä. Mutta tosi kovasti olin halunnut mennä.. :( Jään sitten yksin kotiin viikonlopuksi kun muut lähtee.. Plääh.

... jos muut sun perheestä/läheisistä lähtee, niin tuskinpa siitä paljon iloa on. Nämä muut saavat yhtälailla sen vesirokon, jos eivät ole sairastaneet ja tartuttavat herkästi sinuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:

No toi on aika tyhmää! Noin tekevät tietty muuallakin... kai se nyt järkevämpää olisi tietää etukäteen, jotta osaisi paremmin varoa.

niinhän se olis mutta kun pitää olla säästölinjalla.. :/

Yhteistyössä