Vesirokko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yötär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli mitä luultavimmin koko tää viikko menee nyt sitten tähän. Menee mun oma sairaslomani vähän harakoille nyt :| Leikattiin viikko sitten sappirakko ja olisin ihan mielelläni parantunu kunnolla kun olis ollu mahollisuus. Noh... Elämä on :/

Sitten kun kaikki rakkulat on kuivuneet ei rokko enää tartu. Tartuntavaihe alkaa pari päivää ennen rakkuloiden tuloa ja kestää niin kauan kuin kaikki rupeutuneet. Meillä lapsilla rokko vuosi sitten, tarkoituksella se haettiin kerhokaverilta ja hyvä kun saatiin se pois noin pienenä. Helppo tauti meillä!

mun pojalla kans vasta oli vesirokko. Soitin päivystykseen illalla ja sain reseptin ataraxiin ja sanoi, et mennä aamulla vastaanottoon, et saa sairaslomalapun. No.. menin aamuvastaanottoon, mut siellä hoitaja piti hirmu saarnan etten olis saanut tulla, koska poika voi tartuttaa muita. Mitähän olis sit pitänyt tehdä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun pojalla kans vasta oli vesirokko. Soitin päivystykseen illalla ja sain reseptin ataraxiin ja sanoi, et mennä aamulla vastaanottoon, et saa sairaslomalapun. No.. menin aamuvastaanottoon, mut siellä hoitaja piti hirmu saarnan etten olis saanut tulla, koska poika voi tartuttaa muita. Mitähän olis sit pitänyt tehdä...

Meilläkin piti käydä vastaanotolla vesirokon aikana ja meidät eristettiin heti tultuamme. Siis ihan tietoisesti eristettiin, kun he etukäteen tiesivät tulostamme. Joten sinunkin olisi ehkä kannattanut ilmoittaa, että olette nyt tulossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tuon ymmärrän hyvin. Siellä nyt liikkuu sellaisia ihmisiä joille rokko voi todella olla vaaraksi, ja jotka ei missään nimessä tartuntaa halua saada.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Tartuntavaihe alkaa pari päivää ennen rakkuloiden tuloa

Hmm, tartuntavaihe kyllä kestää parisen viikkoa ennen rokon puhkeamista!

No meillä ainakin kaikissa lääkärikirjoissa ja netissä lukee pari päivää ennen näppyjen tuloa. Ja näin me myös itse meneteltiin kun odotettiin rokon tuloa lapsille, että pysyttiin ne maagiset pari päivää ennen oletettua rokon alkua pois kerhoista yms ettei tahallaan olisi tartutettu niitä ketkä ei rokkoa halua.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Tartuntavaihe alkaa pari päivää ennen rakkuloiden tuloa

Hmm, tartuntavaihe kyllä kestää parisen viikkoa ennen rokon puhkeamista!

No meillä ainakin kaikissa lääkärikirjoissa ja netissä lukee pari päivää ennen näppyjen tuloa. Ja näin me myös itse meneteltiin kun odotettiin rokon tuloa lapsille, että pysyttiin ne maagiset pari päivää ennen oletettua rokon alkua pois kerhoista yms ettei tahallaan olisi tartutettu niitä ketkä ei rokkoa halua.

Näyttää olevan sitten kahdenlaista tietoa. Itse olen aina kuullut vain kahden kolmen viikon itämisajasta ja itämisaikana henkilö tartuttaa vesirokkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:
Mulla meni kolme päivää kun rokko alkoi, perjantaina olin kylässä ja sunnuntaina tuli rokot.

Olet varmaan saanut tartunnan tietämättäsi jo aikaisemmin jostain esim. kauppareissulta. Itää kuitenkin sen pari viikkoa ennen kuin "puhkeaa kukkaan". =)

Yhteistyössä