vesirokkoa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollakko vai eikö olla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ollakko vai eikö olla

Vieras
4 v tyttömme oli 3 pv varahoidossa pk:ssa ennen vappua ja siellä oli kuulema tätä liikkeellä. Alkuviikosta huomasin yksittäisen näpyn kaulassa joka hieman kohonnut ja keskeltä erilainen mutta ei selvää vesirakkulaa. Olkapäässä ollut toinen punainen näppy joka ei ole edes kohonnut. Nämä suht muuttumattomia ollut nyt monta pv. eikä muualla näy. Tänään valitti että suussa on rakkula ja niinpä olikin (toki niitäkin voi tulla muustakin syystä). Voiko olla että on vasta tulossa tai vaan lievänä? Ärsyttää epävarmuus kun olis tässä nyt pe ja la yksinoloa lasten kans ja olis ollut kivaa jotain järkätä treffejä toisen lapsipeheen kanssa mutta nyt ei tiedä uskaltaako edes kauppaan tms. :/ esikoisen vesirokosta on jo 4 vuotta, hänelläkin oli aika vähän näppyjä eikä kuumetta tms. mutta oli kyllä kuitenkin "selvä tapaus".

äääähhhh............

Mun vastauksesta ei kyllä varmaan oo apua, kun mulla on samanmoinen ongelma! Lasten kerhossa on ollut liikkeellä vesirokkoa ja mahdollisesta altistumisesta on reilu 2 viikkoa. Pojalle ilmestyi juurikin kuvailemiasi näppyjä, laskinkohan niitä olevan 6 kappaletta. Eivät oo muuttuneet vesirakkuloiksi, ei kuumetta eikä mitään. Kuitenkin selkeitä ihosta kohollaan olevia näppyjä, joiden näköisiä en aikaisemmin oo bongannut! Itse mietin, että voisko olla, että ne näpyt olis ollu jo päivä tai kaks aikaisemmin ja nyt ne olis jo niinku "ruvella". Pojan näpyt olivat nimittäin selässä ja jaloissa takana, että voisi olla niinkin, etten vaan oo huomannut niitä. Kuumettakaan ei oo ollut. Googlesta katselin jotain vesirokkokuvia, ja löysin monennäköisiä kuvia, siis hyvinkin erinäköisiä näppyjä.. Toisilla isompia ja toisilla pienempiä. Hankalaa kyllä tämä pähkäily!! Mä mietin kans, että kuinkahan kovin meidän nyt pitäis varoa muita lapsia, varsinkin vauvaperheitä! Tosin nyt kyllä näyttäisi, ettei pojan näpyt ainakaan lisäänny ja vesirokko ei ymmärtääkseni tartu sitten, kun ne näpyt ovat menneet ruvelle tai kuivuneet. Ehkä mulle tää robleema selviää sit parin kolmen viikon päästä, jos toiset lapset sairastuu!

ap:n ja "moin" lapsilla saattaa olla kyse myös lintukirpun puremista. niitä on nyt käyty kovasti päivystyksissä ympäri suomen näyttämässä, ovat kirput liikekannalla! vaarattomia ne puremat ovat. :)

Ei kuulosta vesirokolta. En peruisi menoja muutaman näpyn takia ellei toisessa lapsiperheessä ole jotakuta perussairasta ihmistä, jolle vesirokko olisi katastrofi.

Yhteistyössä