Hae Anna.fi-sivustolta

vesirokon hoitoon vinkkejä?!

Viestiketju osiossa 'Lastentaudit' , käynnistäjänä sansu80, 11.03.2007.

1. sansu80 Vierailija

moi kaikille! meidän pojalle puhkes vesirokko viikonlopun tienoilla ja nyt näppylöitä ja rakkuloita joka puolella poikaa..vesirokkovoide käytiin eilen hakemassa mut sitä ei sit voi muualle laittaa kun ehjälle iholle eli puhjenneita rakkuloita löytyy myös paljon eli ei siitäkään semmosta apua ollu mitä olis toivonu jotenka kysyisinki vinkkejä miten tai millä olette hyvät vanhemmat helpottanu lapsenne oloa,onko jotain muita aineita/kotikonsteja millä vois kutinaa hoitaa myös siis rikkinäiselle iholle? usein kylvettäminen on tiedossa..

viime yönä tuli sit kunnolla kuumettaki ja oli aika vaikee yö pojalle..bodya oon nyt pitäny hänellä ettei pääse pahimpaan ihottumaan raapimaan,eli just pepussa on pahimmat joten tuo body on ihan hyvä..vaik kuumetta onkin niin pakko pitää jotai päällä muutoinhan raapisi ihon rikki.mitään käsineitä ei kyl päälle saa,se on vissi =)
    mut jos tulee vielä enemmän kuumetta niin mitä hyviä keinoja ootte käyttäny sen alentamiseen? nestemäistä panadolia olen antanut ja se tietty jatkossa on hyvä mut esim onko kylpy tuohonkin hyvä? mitään kylmiä kääreitä tai muuta vastaavaa mikä sais varmasti lapsen huutamaan henkihieväriin niin yritän vältellä..mutta muita mielyttävempiä keinoja?

2. muumimamma68 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Käykää lääkärissä ja pyydä Ataraksia tohon kutinaan ja Pronaxenia kuumeen alentamiseen se on todella tehokas yhdessä Panadolin kanssa annettuna.Omille lapsille olen laittanut märän harson vaipan sisään,lievittää kutinaa jonkin verran,toimi ainakin meillä,eivätkä näyttäneet välittävän vaikka olikin märkää vaipassa kokoajan.

3. sansu80 Vierailija

hyvä kun mainitsit tuon pronaxenin,sitä kun löytyyki tuolta lääkekaapista=).en muistanu yhtään..mutta tuo ataraxia ois varmaan hyvä saada mut lähteä nyt sit tänään lastenklinikalle kun siellä mielettömät jonot aina ja kun poikakin on tossa kunnossa..yritetään pärjätä huomiseen näillä keinoilla ja sit soitan terkkariin ja kysyn josko laittais suoraan apteekkiin reseptin..
    tota harso-hommaa vois koettaa mut muitakin neuvoja odottelen =)

4. Pertsa987987987 Vierailija

Moro. Muista tarkistaa lääkäriltä oikea pronaxen-annostus ja muista ettei muita tul.kipulääkkeitä samaan aikaan jne. Parasetamoli samaan aikaa käy. Et kertonut minkä ikäinen on, mutta lääkemuoto sitten sen mukaan..

5. kutina Vierailija

Moi.

Meille lääkärissä sanottiin, ettei atarax oikeastaan vie kutinaa pois, se vaan rauhoittaa lapsen. Ja totta tosiaan, poika oli aivan flegu ataraxia otettuaan. Itse olen syönyt ataraxia allergia lääkkeenä ja mulla on kyllä auttanut mm. nokkosihottuman kutinaan.. että en sitten tiedä. Me hoidettiin pojan kutina suihkuilla ja märillä pyyhkeillä.

Minkälaisia kokemuksia muilla on ataraxista?

6. nunnukka Vierailija

Silloin kun omani oli pieniä ja heillä oli tuo mokoma niin silloin suositeltiin mentholispriitä. Joku sanoi että hyvä jos lapsi sairastaa sen pienenä niin olen erimieltä miten pienenä. Kun tyttärelläni oli vaippaikäisenä ja niitä rakkuloita oli joka paikassa SIIS joka paikassa niin eipä se mukavaa ollut kun pimppikin oli täynnä. Kamalaaaaaaa !
    Yrittin pitää mahdollisimman paljon ihan paljaana jos vaan se oli mahdollista sai ilmakylpyjä.

7. Osa-aikaduunari Vierailija

Juuri tuolla toisessa vesirokkoketjussa totesin, että minulta hävisi kutina Ataraxin myötä kertaheitolla. Että kyllä toimii, vaikkakin myös rauhoittaa.

8. minä vaan... Vierailija

meiän tytölle kohta 2 kuukautta puhkes just vesirokko voi sitä raukkaa ku on joka paikka täynnä rakkuloita voi voi

9. ftyufyuk Vierailija

10. kolmen äiti Vierailija

en suosittele hankkimaan vesirokkoa.mikäli lapsi ei sitä "luonnollista" kautta saa, niin antakaa rokote kouluiässä! meillä kahdella pojalla rokko mennyt ihan ok, pari yötä heräiltiin ja rasvailtiin, atarax auttoi.tytöllä 1v on ollut aivan hirveä taudinkuva,näppylöitä aivan kaikkialla,jopa korvakäytävässä, alapäästä puhumattakaan.ei pitänyt paikkaansa väite että mitä pienempänä sairastaa sitä lievempi on.tyttö huutaa tuskissaan eikä ole nukkunut melkein 3 vuorokauteen kuin muutaman tunnin.(me vanhemmat emme siis sitäkään...).kokeiltu on vesirokkovoide,mentolisprii,zovirax(läkäriltä),bakteerivoide,ja nyt juuri läästittiin alapää täyteen zinkkisalvaa.alkaa olla keinot vähissä.vauva niin väsynyt, ettei jaksa edes kylpeä vaikka rauhottaisi.hirveää katsoa toisen kiemurtelua ja tuskaa.sekin muuten pitää paikkaansa, että jos liian lievänä sairastaa, niin taudin voi saada uudelleen.no, meillä ei varmaankaan sitä pelkoa tässä tapauksessa ole...

11. Anni62 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Meidän poika sairasti vesirokon 7-vuotiaana muttei se ollut sen kummempaa kun tytöilläkään aikoinaan, ei tullut rajuna vaikka olikin niin iso. Hän sai kutinaan jotain allergialääkettä en muista mitä se oli. Näppyjäkään ei hirveesti ollut ja ainut jälki taitaa olla pepussa missä olikin aika iso näppy. Kuumetta oli jotain 38 kieppeillä.
    Tyttäreni tyttö sairasti pari vuotta sitten jouluna vuoden ikäisenä, eikä hänelläkään niitä näppyjä niin paljon ollut. Hän sai kutinaan kans jotain lääkettä.
    Meillä ei ole kenelekkään haettu vesirokkoa tahallaan.
    Naapurissani sen sijaan äiti on kaikille viidelle lapselle tahallaan hankkinut vesirokon, käynyt kylässä paikassa missä vesirokkoa oli.

12. vilpoinen suihku Vierailija

Kuumeisen lapsen kanssa on helpompi käydä suihkussa kuin laittaa ammeeseen.
    Minä ainakin otin tytön syliin , istuin pallille ja vilpoisella suihkulla huiruuttelin.
    Nautti vaikka normaalisti huutaa kuin syötävä jos on vilpoista vettä.

13. äitylix4 Vierailija

Meillä on auttanut juuri tuo apteekin vesirokkovoide.
    Ja tuo muuten pitää paikkansa jos sairastaa liian lievänä. Olimme nuorimmaisen kanssa viikon sairaalassa, kun hänelle puhkesi ruusu ja oli TODELLA kipeä!! (Ruusu siis on vesirokko viruksen aiheuttama) Vesirokon hän on aikanaan sairastanut todella lievänä.
    Antakaa vesirokon tulla aikanaan jos on tullakseen, kuitenkin sitä virusta sitten kantaa lopun ikäänsä.

14. Äiti 1,5v Vierailija

Meidän tyttö sai vähän alle vuoden ikäisenä vesirokon ja itselläni oli juuri sitä ennen. Oma apteekkimme valmisti tuotetta juuri vesirokon kutinaan ja se helpotti ainakin itseni ja meidän neidin oloa. Tuotetta ei kuitenkaan kannata laittaa silmien lähelle sillä eukalyptuks on aika voimakas!

15. kok. on Vierailija

Yleensä itse vastustaisin tuota ataraksia. Siis olen itse joutunut syömään sitä allergiaoireisiin ja se todellakin lamaannuttaa, mutta vesirokkoon se mielestäni oli oiva lääke.

Lapsellamme oli kamala kutina ennen ataraksin saamista. Kun hän sen ataraksin sitten sai, niin makasi tosiaan sängyllä ja sanoi, että ihanaa nyt ei enää kutise. Ja eihän sitä ataraksia tosiaan tarvitse ottaa kuin silloin kun se kutinavaihe on pahimmillaan. Meillä helpotti!

16. näppylä Vierailija

Vesirokko saattaa olla todella paha atoopikoilla. Meilläkin on Zovirax resepti odottamassa, jos atooppinen lapsemme vesirokkoon sairastuu, sillä mitä aiemmin tuon zoviraxin aloittaa, sen paremmin se auttaa.

17. olen itsekkin 12 vuotias poika ja kätsin nyt tätäkyseistä vesirokkoa. Tuskaa on. näppylät ovat pieniä vielä mutta tulossa isommaksi. niitä on joka puolella

18. Vesirokkopoika Vierailija

Sain vesirokon viikonlopun aikana ja se alkoi kuumeella, kuumeeseen en löytänyt vastakeinoa. Vesirokko ei ollut kutianut paljoa, mutta se tuntui inhottavalta.Itse löysin keinon jolla paransin oloani. Sauna, näppylät eivät reagoineet lämpöön joten ne tuntuivat viileiltä. Saunan jälkeen oloni oli erittäin raikas.

19. NäppyläTyttö Vierailija

Kutittaa joka paikkaan, ihan joka paikkaan, ja ihoa kiristää ja ahistaa. Mietin tuota Ataraxia, siinäpitää kai olla resepti, ei vaan paljo huvittais lähteä lääkärille tässä kunnossa..

20. äippä -64 Vierailija

Meillä nyt sairastaa toinen pojista (6 v) eli ainut, joka ei ole vielä sairastanut tautia. Tytöllä (4v:na, 8 vuotta sitten) oli kanssa tosiaan ihan joka paikassa ja tuskat kovat. Nyt näppyjä on paljon, mutta tuskat kutiamisen astetta. Onneksi on aina ollut näin joulun seutu ja lunta ja jäätä. Siis ulkoa jääkimpale pyyhkeisiin ja sivellään näppylöitä.

21. m27 Vierailija

Ihmettelin tossa sunnuntaina kun kuume nousi yhtä äkkiä maanantaina sit olikin helvetti irti ja minulle puhkesi erittäin paha vesirokko...Lääkäriin soitin ja kehoittivat syömään enemmän särkylääkkeitä no kävin eilen sairaalassa ja minulle kirjotettiin atarax resepti mutta se ei minulle tunnu auttavan koska muutenkin atooppinen iho

Apteekista ostin vesirokko voidetta jota laitetaan suihkun jälkeen mutta se pahentaa vaan kutinaa
    Avopuoliso laski että selässä on joku 400 näppylää+naama+päänahka ja koko kroppa niitä täynnä

Kuumetta jatkuvasti 38-40.4

jotkut kehoittavat koittamaan sinkkivoidetta koska se kuulemma kuivattaa näppylöitä

Todella tuskallinen tauti enkä olisi halunnut sairastaa sitä aikuis iällä koska yleensä siitä tulee jälki haittoja

Mutta minkäs teet kun tilanne on tämä

22. mimmi Vierailija

Hei sansu!! Hae apteekista mentholispriitä ja sivele sitä pumpulilla kutiseviin näppylöihin, kyllä helpottaa..

23. 14vMaalta Vierailija

Itse laskeskelin, että itselläni oli jopa yli 2 tuhatta näppylää kutittaa hirveästi, kiristää. alle sentin alueella näppylöitä voi olla jopa 8

24. älyälyä Vierailija

Tuo alkuperäinen viesti on kirjoitettu jo melkein 2 vuotta sitten ,
    eiköhän jo ole saatu tuokin tauti talttumaan....
    Katsotaan niitä päivämääriä - ei tarvii näyttää fixuuttaan noin jäljessä.

25. mölpänteri Vierailija

älyälyä Haloo ............. ?!

--------------------------------------------------------------------------------
    Tuo alkuperäinen viesti on kirjoitettu jo melkein 2 vuotta sitten ,
    eiköhän jo ole saatu tuokin tauti talttumaan....
    Katsotaan niitä päivämääriä - ei tarvii näyttää fixuuttaan noin jäljessä.

Juu tietty on saatu talttumaan yhden lapsen osalta.!
    Tuon taudin kuitenkin sairastaa joka vuosi melko moni lapsi ja miksei vanhempikin.

Miten asia vaikeuttaa sun elämää? Puutut asioihin jotka eivät mitenkään liity suhun? Oletpa sinä oikein fixu?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri