Hae Anna.fi-sivustolta

vesisuoni

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä taikavarpunen, 15.01.2006.

1. laura Vierailija

On totta, että vesisuonet vaikuttavat ihmisiin erilailla- toiset kokevat oireet herkemmin kun toiset. Omat vanhempani mittailevat aktiivisesti kotonamme vesisuonia, ja niin kyllä kaikkialla muuallakin. Aluksi suhtauduin koko touhuun täydellä huvituksella, mutta olen vähitellen alkanut kallistua sille suunnalle, että näillä virtauksilla voi olla jotain vaikutustakin ihmiseen.

Mittauksissa käytetään tuota varpua (joka on kai "virallinen" mittausväline. Itse en ole koskaan käyttänyt. Jokaiselta löytyy kotoaan kuitenkin jotain riipuksia, sormuksia, joilla voi myös mitata vesisuonen suunnan. Riipusta pidetään kädessä mahdollisimman vakaasti, kunnes se alkaa vähitellen liikkua pyörivällä liikeradalla koko ajan vahvistuen siihen suuntaan, missä vesisuoni kulkee. Jos tämä suoni sattuu osumaan sängyn mukaisesti, eli niin päin miten nukkuu, kannattaa sängyn siirtämistä ainakin harkita.

Toinen juttu mittaamiseen liittyen: kaikki eivät saa riipuksia tai varpua liikkumaan. Äitini saa, mutta isä taas ei. Uskon tämän johtuvan siitä, ettei kaikki ole niin herkkiä näille vesisuonien liikkeille.

2. titityy Vierailija

Meillä vanhemmat testasivat vähän aikaa sitten missä kulkee vesisuonia, ja havaitsimme että nukkuminen vesisuonien päällä aiheuttaa ainakin jossain määrin selkä- ja hartiakipuja ynnä muita lihassärkyjä + unettomuutta. Ja tuohon että kissat valitsevat säteilevän paikan, niin kanitkin valitsevat. Meidän kani köllöttelee aina samoissa kohdissa ja sormus heilui juuri niissä kohdissa. On se jännää...

3. m.i. Vierailija

No, meillä menee ilmeisesti makuuhuoneen alla vesisuoni. Se on huoneen toisella puolella ja sängyn jalkopää ja ikkunan edus osuvat siihen kohtaan.
    Olen itse tutkinut sen varvulla, jota enoni opetti mua käyttämään jo lapsena, kun se mulla taipui niin hyvin. Eno itse oli tässä taituri ja katsoi monelle ihmiselle kaivonpaikat.
    Moni näkijä ja vesisuonien katsoja on myös vahvistanut, että vesisuoni menisi juuri tuossa kyseisessä paikassa.
    Meillä koira kuitenkin nukkuu usein juuri tuossa sängyn jalkopäässä, tai vaihtoehtoisesti lattialla siinä ikkunan edessä. Valitsee nuo paikat usein, vaikka olisi yksin huoneessa ja olisi vapaus valita.
    Kissat valitsee usein saman paikan.
    Samassa paikassa lattialla nukkui edellinenkin koiramme aikoinaan.
    Jos väite pitää paikkansa, niin en sitten tiedä miksi se ei meidän koiriin päde.
    Vai onko vesisuoni sittenkään siinä, missä sen väitetään, luullaan olevan...?
    Kissojen mielipaikka tuo joka tapauksessa on, mutta kissat nyt näyttävät valitsevan näitä paikkoja vähän muullakin kriteerillä.

4. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    18
    "Vedellä ei ole taipumusta muodostaa itselleen suonia. Suurin osa pohjavedestä liikkuu maan huokoisissa kerroksissa kuten hiekassa ja sorassa."

Vesisuoni ? Wikipedia

5. original alte Se aito ja alkuperäinen

Saadut tykkäykset:
    0
  6. nih noh Vierailija

Ei linkissä suonten olemassaoloa kielletä. Sanotaan, että ovat harvinaisia ja on taipumusta muodostaa suonia. Mitä tarkoitta, kun on taipumusta muodostaa?

7. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    18
    Sanottiin, että ei ole taipumusta muodostaa. Enkkuwikin perusteella vesisuonia esiintyy vain Karstimaalla, joita ei suomessa edes esiinny.

Water vein - Wikipedia, the free encyclopedia

8. varpunen Vierailija

Kaipa tämä jotenkin vesisuoniin liittyy, kaivonkatsomiseen kyllä ja varpuun.
    Muistan ihan lapsuudesta kun olimme hankkineet kesäpaikan missä kaivo ei ollut kummoinen. Äitini oli maalta kotoisin, erittäin täyspäinen ihminen, herkkä kyllä monenlaisille asioille.
    Siellä maalla oli ihan tavallista etsiä varvulla vettä, vaikka vain karjalle juomapaikaksi.
    Niinpä äiti sitten varvun kanssa sitä vettä etsi, muistan että paikalla oli isä ja jotain serkkuja ja tätejä! Elävästi mieleen on jäänyt se varpu, tosiaan näki kuin sitä olisi jokin voimalla vetänyt maata kohti ja äiti pisti ikäänkuin vastaan, ettei varpu olisi lähtenyt käsistä.
    Muutkin kokeili, mutta ei se kaikkien käsissä taivu!
    Vesisuonia kyllä löytyi, lähdekin, mutta vähän liian kaukana mökistä!
    Itse en ole kokeillut, ehkä pitäisi joskus, jos olisi vaikka periytynyt!

9. Minä tykkäisin varmaan sellaisesta aarteenlöytämisen varputaidosta. Kultaa, hopeaa ja jalokiviä....

10. tirppa Vierailija

tää on kyllä mielenkiintoinen aihe :)
    olen huomannut sen että jos olen nukkunut vesisuonen päällä niin olen seuraavana päivänä kovassa kuumeessa ja yleensä myös oksennellut. ja sekin on mietityttänyt että kun laittaa vaikka sormuksen langan päähän niin se rupee pyöriin. äitillä tuo onnistui mutta kun itse kokeilin niin mitään ei tapahtunut, mutta sitten kun äitini otti ranteestani kiinni nii johan rupes pyöriin.

11. maagikko Vierailija

Juuri tuota tulin kirjoittamaan, joten ei siitä sen enempää.
    Miten on sen toisen haitan kanssa, en muista oliko nimi Radon. Entisaikaan kun talot, ne pirtit usein rakennettiin kivien varaan kivijalkaan niin ilma pääsi väleistä vaihtumaan.
    - En myöskään usko että vesisuonen / pohjaveden vaikutus vaikuttaisi kerrostalojen kerrosasumiseen. Sehän on sama kun puhuttaisiin omakotitalon vintistä.
    Käyttäkää nyt tervettä maalaisjärkeä, ennenkuin kannatte rahanne ihan turhaan, sillä varpu taipuu jokaisen kädessä.
    Eikös meissäkin ole vettä jotain 70- 80 % no nestettä ainakin.

12. maagikko Vierailija

laita "naru" roikkumaan kuolleen esineen varaan, se ei liiku mihinkään. ellet tönäise, tai puhalla.
    Laita ranne siihen alle, kysy lapsilykkyä. Mitään ei tapahdu. Olen tämän niin tuhannesti kokeillut niin heilurilla, hiuksenvarassa sormus, kuin muilla virityksillä.
    Siihen tarvitaan elävä ihminen joka itse ihan pienin lihasliikkein saa sen liikkumaan.
    Älkää tuomitko, ennenkuin kokeilette.

13. Mutta hiljenny tunniksi päivittäin kuukausien ajaksi ja näet sekä koet mitä on nähdä tuleviasuus aidosti.

14. original alte Se aito ja alkuperäinen

Saadut tykkäykset:
    0
    Eikäs ne ennenvanhaan sanoneet että missä paikassa kissa nukkkuu siellä ihminen !

15. poroisäntä Vierailija

Sanoivat myös kun missä poro kuolee kuolee sen mukan yksi ihmisen sielu.

16. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 913
    Mä en enää muista mitä mä testasin vai testasinko mitää mutta ala-asteella kasikytluvulla oli joku villitys sormus langanpääs. Mulla se alko pyörimään ainaki yhes kohtaa meillä kotona, pyöri vaikka epäuskoinen isä piti mun kädestä kiinni jotten mä sitä pyörittäisi. Ja lujaa pitiki.:D Mut pyöri kuitenki.

Siinä ei kyllä ollu kenekää sänkyä. :D

17. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    18
  18. Merkityksiä Vierailija

Tästä skeptisten linkistä lainattua:
    "Yhtä vahvasti automaattikirjoittaja, -säveltäjä, -maalari tai taikavarvun käyttäjä voi kokea, että hän itse ei tuota tekstiä, taidetta tai varvun liikkeitä. Kyse on kuitenkin ideomotorisista lihasliikkeistä, jotka aktivoituvat piilotajuisesti."

Yleensä henkinen tietää että "ideomotorinen" toiminta aktivoituu alitajunnasta. Llinkissä oli muitakin yksioikoisia käsityksiä monitahoisista asioista.

19. aivan sekoa Vierailija

Miten niin yleensä?

Omituinen heitto sinulta.

EI kukaan ota tuollaista tyhjää vastausta vakavasti.

20. kevät Vierailija

Tuo ideomotorinen voisi selittää varvun liikkeen. Minua vain mietityttää, mistä tulee se voimakas kierähdys jonka varvussa voi joskus tuntea ja nähdä. Tarkoitan, kun ne varvun haarat joista pidellään voivat pyörähtää sormien välissä hyvinkin voimakkaasti maata kohti. Liikkeen aikaansaadakseen varvun käyttäjän täytyisi silmin havaittavasti liikauttaa - hieraista - sormiaan vastakkain.

Esim. jos kuvitellaan että joku pitää lyijykynää suht napakasti peukalon ja etusormen välissä ja toinen rivakasti pyöräyttää kynää toisesta päästä niin saman tunteen/ilmiön olen kokenut varvulla.

21. -E- Vierailija

En itse henkilökohtaisesti usko vesisuoniin yms. Olen monesti kokeillut sormusta karhunlangan päässä. Minulla yksin se ei pyöri mutta heti kun äitini ottaa ranteesta kiinni se pyörii. Myös toisinpäin olen havainnut asian, äitini pitää narusta kiinni, pyörii mutta heti kun otan hänen ranteesta kiinni liike pysähtyy. Nukun kuulemma vesisuonen päällä mutta minuun se ei vaikuta. Isäni uskoo hyvinkin paljon näihin suoniin ja pitää lampaan taljaa patjansa alla. Isoisäni kuoli syöpään ja nukkui vesisuonen päällä. Ehkä olisi aika vaihtaa sängyn paikkaa mutta en millään jaksaisi uskoa että se vaikuttaisi minuun.. Mitään haittoja terveyden kanssa ei ole ollut.

22. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 913
    Kyllä voin uskoa jotta ideomotorinen liike vaikuttaa varpuun, mutta että immeinen maalaisi kokonaisen maalauksen tai säveltäisi kokonaisen sävellykseen pelkästään ideomotorisella liikkeellä niin on musta yhtä huuhaata kuin skeptikoista on varpuhomma...

23. varvulla Vierailija

Ideomotorinen liike varvun liikkumiseen tai jopa pyörimiseen on keksitty selitys.

Minä käytän varpua mm. vesisuonien katsomiseen. Oikein kun sen tekee, niin varpua pitää pitää niin että ei itse mitenkään voi pyörittää sitä tahallaan käsillään, ei edes piilotajuisesti. Kun varpu alkaa liikkua ylös tai alaspäin, niin oikea varvullakatsoja, päinvastoin kuin täällä nyt luullaan, vastustaa sitä varvun liikettä käsillään kaikin voimin. Vaikka kuinka pistää itse hanttiin, niin varpu pyörii käsien välissä silti jopa ympyrää.

Tunnen vanhanajan kaivonkatsojan. Hän on joka kerta löytänyt varvun avulla erittäin hyvän kaivonpaikan, kertaakaan erehtymättä. Kuivina kesinä naapureiden kaivot ovat tyrehtyneet, mutta hänen löytämänsä kaivonpaikat ei.

24. varvulla Vierailija

Jos sängyn paikka on vesisuonen päällä eikä siinä saa sen vuoksi hyvin nukuttua tai saa suonenvetoja ym. vaivoja, niin vesisuonen voi käskeä pois siitä vaikuttamasta itseen tai kuka siinä nyt nukkuukin. Myös koko talon alta voi siirtää haitalliset vesisuonet tai maasäteily käskyllä pois. Se käsky koskee siis vain sitä perhettä joka siinä talossa asustaa tuolloin. Tarkoitan, että kun talo esim. myydään ja omistajat vaihtuu, niin vesisuoni vaikuttaa taas heihin, jos herkkiä sille ovat.
    Myös kerrostalossa voi oman sänkynsä tai kotinsa kohdalla käskeä vesisuonta siirtymään sivuun vaikuttamasta ihmisiin ja eläimiin, alakerran tai yläkerran ihmisiin se käsky ei vaikuta, jos niin ei nimenomaan käske.

25. Kiitos Vierailija

Olen ollut huono nukkumaan nykyisessä asunnossani, joten kokeilen vinkkiäsi!

Ehkä se on stressiä! Mutta kun unilääkkeet eivätkä mielialalääkkeet eivät ole auttaneet!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri