""Vetinen"" valkovuoto

  • Viestiketjun aloittaja lapsivettäkö?
  • Ensimmäinen viesti
lapsivettäkö?
Tämä on luultavasti aika tyhmä kysymys, mutta kaikki normaalista poikkeava huolestuttaa näin raskaan ollessa.. Valkovuotoni on pari päivää ollut ""vetistä"", tai aivan kun mukana tulisi jotain kirkasta nestettä pieniä määriä. En tarvitse sidettä, ihan phs kyllä riittää. Olen rv:lla 18 ja huolestuin, ettei se vaan ole lapsivettä jota jostain syystä vuotaisi? Vai onkohan valkovuoto vaan muuttanut ""olomuotoaan""?
 
Guest
mulla ainakin raskauden aikana lisääntyi valkovuoto, yäk, ja muutti muotoaan milloin miksikin (myös vetistä). tässä toisessa raskaudessakin heti alussa valkovuoto lisääntyi. tulehduksilta onneksi vältyin. todennäköisesti siis on valkovuotoa.
 
Nasu
On normaalia. Itse kävin muistaakseni juuri noilla viikoilla NKL:lla näytillä, kun luulin, että lapsivettä tihkuu. Valkovuoto voi siis olla ihan vettä (kuten mulla). Lapsiveden tihkuminen, tiputtelu on äärimmäisen harvinaista, kuten lääkäri mulle totesi. Sulla tuskin on mitään hätää! Nauti raskaudestasi!
 
Cami
Mä kävin kanssa esikoista odottaessani viikoilla 17+ (jos oikein muistan) päivystyksessä kun vuosi niin, että meni kaksista työvaatteista läpi.
Se oli kyllä kurja homma kun soitin sairaalaan kysyäkseni mitä se voisi olla, niin kaikki (juttelin siis eka neuvolaan, sitten terveyskeskussairaalaan ja viimitteeksi Jorviin) sanoivat, että luultavasti lapsivettä ja keskenmeno. Kenellekkään ei tullut mieleenkään sanoa, että valkovuotoa voisi tulla niin paljon ja se voisi olla niin vetistä. Itkin sitten silmät päästäni matkalla Jorviin ja siellä odottaessamme lääkäriä kaksi tuntia. Lopulta pääsin lääkärille ja hän teki jonkun pikatestin, josta selvisi ettei ollut lapsivettä. Mutta kyllä säikäytti! :/
 
höh
Ovatpa olleet tylyjä kun tuolla tavalla ovat pelotelleet ilman parempaa tietoa.

Minullakin on nestemäistä valkovuotoa ajoittain, mutta sen verran vähän ettei tarvitse mitään pikkuhousunsuojiakaan.

Parasta on käyttää ohuita puuvillaisia alushousuja ja välttää kaikkea keinokuitua jottei hiiva pääsisi iskemään.
 
ap
Kiitos vastauksista, mieli huojentui kummasti! Ja tosiaan vuotoa oli vain hieman ja nyt sekin normaalimpaa. Hyvä tietää että vuodon laatu vaihtelee hyvinkin paljon raskauden aikana. Sitä kun huolestuu melkein joka asiasta näin ensimmäistä odottaessa.
 
vettä?
Toivottavasti oli vaan säikäytys, mut jos vuoto jatkuu, niin kannattaa käydä näytillä. Itselläni oli kalvoissa jossain yläosassa pieni reikä, josta tihkui toisinaan vähäisiä määriä lapsivettä. Asia oli äkkiä todettu äitipolilla sellaisella testitikulla. Sanoivat, että kun vauva potkii kovasti, niin voi tulla noita pieniä reikiä, jotka usein umpeutuvat ihan itsekseenkin. Tulehdusriskin takia ei kuitenkaan kannata jäädä yksin kotiin miettimään, vaan aina tarkistuttamaan tilanne.
 
ap
Vuotoa oli vaan silloin yhtenä päivänä. Soitin kyllä vielä sitten Nkl:lle, josta sanottiin että ei ole syytä huoleen. Kuulema tulisi enemmän (jatkuvasti) jos olisi lapsivettä ja muitakin oireita seuraisi jos kalvoissa olisi reikä.
 

Yhteistyössä