vhh:nen ruokavalio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sonja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sonja"

Vieras
Olen aloittamassa vähähiilihydraattista ruokavalioa ja nyt olisikin kaikki tarpeellinen tieto tervetullutta.Olen myös itse ottanut asiasta selvää ja perusasiat tiedän eli peruna,riisi,pasta,leipä ja vehnäjauhot pois. mutta eikö se salli myöskään täysjyväriisiä ja pastaa vai onko nkin yhtä pahasta kuin valkoinen riisi ja pasta?

Kaipaisin tietoa,että minkälaisia aterioita syötte ihan aamupalasta iltapalaan.

No voithan sinäö sen noin 100g hiilaria ottaa mistä itte tykkäät, mieluiten tietenkin kokojyvästä. Aamupala rahkaa, maitoa ja marjoja ja tehosekottimeen, lounas kanaa ja salaattia, välipala kananmunatäysruisleipä, päivällinen possua ja salaattia, iltapala tonnikalavoileipä täysruisleivästä.

Tässä vaikka mun tän päivän syömiset (oon ns. hyväkarppi, pääsääntöisesti n. 100 g:ssa hiilarit)

Aamupalaks MUNAKAS kasviksilla ja juustolla, kinkulla.
Lounaaks voissa paistettua KUHAA ja uunijuureksia.
Päivälliseks KUKKAKAALISOSEKEITTOA ja raejuustoa.
Iltapalaks JÄLKIUUNILEIPÄÄ juustolla, kinkulla, kasviksilla sekä partista marjoilla.

Mun päivittäiseen ruokavalioon mahtuu siis pari palaa leipää, toisinaan täysjyväpastaa tai riisiä otan ruuan kanssa hiukan. Tää on ihan henkilökohtaista miten kukakin haluaa tehdä. Millasilla hiilarimäärillä oot ajatellut aloittaa?

Tässä vaikka mun tän päivän syömiset (oon ns. hyväkarppi, pääsääntöisesti n. 100 g:ssa hiilarit)

Aamupalaks MUNAKAS kasviksilla ja juustolla, kinkulla.
Lounaaks voissa paistettua KUHAA ja uunijuureksia.
Päivälliseks KUKKAKAALISOSEKEITTOA ja raejuustoa.
Iltapalaks JÄLKIUUNILEIPÄÄ juustolla, kinkulla, kasviksilla sekä partista marjoilla.

Mun päivittäiseen ruokavalioon mahtuu siis pari palaa leipää, toisinaan täysjyväpastaa tai riisiä otan ruuan kanssa hiukan. Tää on ihan henkilökohtaista miten kukakin haluaa tehdä. Millasilla hiilarimäärillä oot ajatellut aloittaa?

Olen ajatellut ,että noin 80-100 hiilaria päivässä. Mutta leivästä tykkään kovasti ja tuntuisi hurjalta jättää se kokonaan pois ja toinen on myös tuo riisi jota vähäsen haluaisn syödä. Mutta kiitos tuosta omasta päivittäisestä ruokailustasi,on kiva seurata toisten omia niin saa vähän ideoita omiin aterioihin:)

http://karppaus.info/

Tuo 100g on todella paljon (ainakin alkuun). Tietty jokaisella tyylinsä, mutta "jos vaan tän yhden pullan" ei sovi VHH-ruokavalioon millään.
Ota kunnolla selvää, ja sitten vielä oma motivaatio kohdilleen, niin vhh:lla on yllättävän helppo olla!
Mutta suosittelen tutustumaan tuohon linkkiin, siellä järjettömästi hyviä vhh-ruokaohjeita, keskusteluja, karppauksen idea, säännöt, hyviä linkkejä jne jne jne!

Ja muista, että (suuri) osa ihmisistä saattaa vastustaa vhh-ruokavaliota ja pelotella kaiken maailman terveyshaitoilla jne, mutta johtuu siitä, että eivät tiedä asiasta mitään, saati ole itse kokeilleet kyseisellä ruokavaliota, joten kuvittelevat, että se on jokin ihmedieetti, missä syödään tasan ja vain pekonia ja kananmunaa voissa paistettuna, mutta ovat äärimmäisen väärässä!

Tsemppiä sonja! :))

Kananmunat täytyy TÄMÄN JÄLKEEN kyllä kaikille olla luomua ja ne paistetaan oikeassa voissa munakkaaksi tai kokkeliksi:
http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/haimatulehdus.htm