Vielä kelasta, kotihoidontuesta, työelämävalmennuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Miten ymmärrätte seuraavan?

Puolison saamaa kotihoidon tukea ei kuitenkaan vähennetä, jos puoliso hoitaa itse lasta, eikä hänellä lapsen hoitamisen tai samanaikaisesti maksettavan äitiys-, erityisäitiys-, isyys- tai vanhempainrahan takia ole itsellään oikeutta saada työttömyysturvaa.

eli puolisoni hoitaisi lasta kotona, eikä hänellä ole oikeutta työttömyysturvaan, kun ei ole työtön.

Eli mun mielestä mun kuuluis saada täysi työmarkkinatuki työelämävalmennuksen aikana ja miehen kuuluisi lasta hoitaessaan saada kotihoidontuen perusosa täysmääräsenä.Eikä kotihoidontuen kuulu vähentää mun työmarkkinatukea.

Ja puolison työtulojen ei kuulu työelävalmennusaikana vähentää mun työmarkkinatukea.

Kun työnhakija osallistuu työvoimakoulutukseen, työharjoitteluun tai vastaaviin työvoimapoliittisiin toimenpiteisiin tai kuntouttavaan työtoimintaan, Kela maksaa hänelle työmarkkinatukea ilman tarveharkintaa.= täysmääränen tuki.

Eli mitä mä en ymmärrä?Tai missä kohtaa Kela ajattelee eri tavalla?Olenko mä nyt ihan hakoteillä?Taidan olla vaan pirskatin tyhmä, kun en tajua :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
No ovatko ne nyt kelalta varmistaneeyt, että et saisi tukea? :/

No niin ne väitti, että miehen saama kotihoidontuki vähentäis mun työelävalmennusaikanani saamaa työmarkkinatukea, mutta kun en vaan voi uskoa sitä todeksi :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:

No niin ne väitti, että miehen saama kotihoidontuki vähentäis mun työelävalmennusaikanani saamaa työmarkkinatukea, mutta kun en vaan voi uskoa sitä todeksi :headwall:

En minäkään kyllä oikein usko tuota. Mene ihmeessä selvittämään asia. Jos ovat siellä päässä ymmärtäneet asian jotenkin väärin...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:

En minäkään kyllä oikein usko tuota. Mene ihmeessä selvittämään asia. Jos ovat siellä päässä ymmärtäneet asian jotenkin väärin...

Ja kyse ei voi olla siitäkään, että puolison työtulot vähentäisivät työelämävalmennusaikanani työmarkkinatukeani, koska työelämävalmennuksessa ollessani mulla on oikeus täysimääräseen tukeen.

eli pakko mennä käymään paikan päällä ja otettava selvää missä mättää

Yhteistyössä