Vielä kyselen teiltä näistä home jutuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LOISTOTUPSU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LOISTOTUPSU

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
5 011
0
36
Millasia oireita ootte saanu jos ootte asunu talossa missä kosteusongelmia ja onko lapsilla ollu mitä?

Mulla itellä on hengitysvaikeuksia välillä, sitte tuntuu et ois pala kurkussa koko ajan, varsinkin kun syön niin mulle tulee tunne et ruoka jää kurkkuun ja jotenkin lima tukkii koko kurkun. lihasjäykkyyttä ja kipuja on koko ajan.
Nenä mulla on aina tukossa ja kuiva, samoin lapsilla tuntuis olevan nuhaa jatkuvasti ja kuivaa yskää. tytölle nyt välillä tulee sellasia nokkosen polttaman näkösiä länttejä yleensä jalkoihin ja ne sit parissa päivässä häviää, saattaa kuukauden päästä tulla taas.

Astmaa jo alkanu epäileen kun nyt tulee hengitysvaikeuksia aika usein, erittäin pelottava tunne. anto mulle nyt lääkäristä ton pef mittarin 2viikkoo käyttöön. nyt puhallellu mutta en sit osaa kattoo minkälaisia heittoja on jos astmaa on.

En osaa sen kummemmin mitään sanoa, mutta mä epäilen että mein vessa + suihkutila on homeessa.

kosteudet on mitattu kahteen vai kolmeen otteeseen; lattia piti tulla uusimaan v 2000 kesällä ku oltiin mökillä. Paskat mitään oltu tehty! Edellinen asukas on ollut ihme rei'ittäjä, tää kämppä on täynnä reikiä - katossa, seinissä, lattioissa, jopa siis vessan seinät ja lattia on rei'itetty (että ei mikään ihme että on kosteutta).

Meillä on flunssaa tosi usein, ihan liian usein. (Ukko tosin ei sairasta hirveen usein, joten hänen mielestään ei voi olla hometta. :headwall: ) Yskää, nenäntukkosuutta ym ym.

Mun on pitäny soittaa se mittaaja uudestaan tässä, mut se on aina jotenkin jäänyt. Nyt jos tän vuoden aikana sais senkin aikaseks...

Lisäänpä vielä, että mä en ole koskaan aiemmin sairastanut näin paljon. Saatto mennä parikin vuotta ettei ollut pientä nuhaakaan. Se sairastelu alko ku tähän muutettiin. Ja pahinta on, että lapsetkin on tosi usein räkätaudissa. :/

Miehellä ja lapsella koko ajan nuhaa, ihme kyllä mulle ei ole tullut mitään. Miehellä tosin astma josko se vaikuttais?

Lisäksi limaa erittyy todella paljon ja hengenahdistusta.

Onneksi päästään muuttamaan!

10 kk kestänyt poskiontelontulehdus ja näköjään pysyvästi pahentuneet allergiat ja hengitystieongelmat :|

Ja se hemmetin märän mulla imelä haju, mikä siellä asunnossa oli ja tarttui kaikkeen :kieh:

Tutullani home aiheutti jatkuvaa lämpöilyä. Olo on voimaton. Pitkittynyt hometalossa olo sairastutti kroonisesti. Oireet palaavat heti jos joutuu homeen kanssa tekemisiin. Olen kuullut,että home voi aiheuttaa myös astmaa,poskiontelotulehdusta ym.mukavaa.

Yhteistyössä