Vielä n.5 kg pudotettavaa, mutta TIUKASSA ON! apuja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja baa-a-a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

baa-a-a

Vieras
Eli olen laihduttanut yht. 30 kg, vielä olisi n.5 kiloa ylimääräistä omasta mielestäni.
mitat ovat 168cm ja 65 kg.
Voin antaa esim. mitä syön päivän aikana:

Aamupala: vähän täysjyvämuroja maidon kera, purkki ananasta, kahvia 2 kuppia.
lounas: vihanneksia, pari ruokalusikallista perunasosetta, lohta 1/4 osaa lautasesta.
välipala: jugurtti +leipä
päivällinen: 1 broilerin rintafilee, riisiä ja kasviksia lautasmallin mukaan
iltapala: 2 leipää,4 palaa juustoa, 2 kinkkua ja kurkkua.

vettä juon PALJON.

kotona on crosstrainer, tähän aikaa vuodesta en oikein muuta liikuntaa haluaisi kun tuon crossailun, lisäksi 2 kg:n käsipainot löytyy jotka sitten yhdistän crossailun lomaan.

kuinka paljon tätä crossailua yksinään tulisi viikossa harrastaa?

Kertokaa tietäväisemmät, haluan ihan oikeasti karistaa nuo loputkin kilot.

Vaikka talvella liikkuminen on vähän tympeempää, niin kannattaisi pitää liikunta monipuolisena, ettet kyllästy. Itsellä löytyy nurkista kuntopyörä jota käytän vain viimeisenä vaihtoehtona, muutoin yritän käydä lenkillä, myös tarkoitus on korkata hiihtokausi piakkoin, uinti olisi myös hyvää liikuntaa, jumpat, pilatekset yms. Sisäliikunnasta löytyy paljon kivaa.

Syöt kyllä oikein, ehkä vielä jos OIKEIN äärimmilleen haluaisi tuon syömisen viedä, niin oletko kokeillut, että painottaisit nuo hiilaripitoiset ruuat aamuun ja illalla söisit lähinnä proteiinia? Esim. nuo iltapalaleivät vaihtaisit maitorahkaan ja sokeroimattomaan mehukeittoon? Ja päivällisen riisiannoksenkin ehkä kasviksiin? Ihan noilla muutoksilla luulisi viimeisten kilojen karisevan.

Syömiset on ihan hyvällä mallilla. Mutta kyllä mä siitä muutettavaa löydän :)

Jos mä itse diettaisin tuohon tyyliin, niin multa lähtis ne murot pois. Tilalle vaikka se leipä, jonka syöt välipalalla.

Ja purkkiananaksessa on noin 130 kaloria, eli sen korvaisin kyllä jollakin muulla. Se on mun mielestäni ihan huima kalorimäärä kaloreita yhteen ruoka-aineeseen, koska mun pääruoassani on normisti 300 kaloria.

Ja sitten se välipala. Se leipä on ihan turha, koska syöt jo sitä jogurttia. Tosin sen jogurtin korvaisin rahkalla. Se on protskupitoisempaa ja pitää nälän pidempään poissa.

Lounas ok, päivällinen ok, mutta leivänpäällisiä voisi tarkistuttaa. Onko pakko laittaa molempiin leipiin 2 juustoa, joka on melko kaloripitoista vähärasvaisenakin? Korvaa se toinen juustosiivu vaikka toisella kinkulla, jos niikseen. Toki aina parempi, jos siihen kokoaa isomman kasan kurkkua (salaattia, tomaattia tms.).

Eli sun lämpimät safkat on ok, mutta muissa syömisissä on parantamisen varaa.

Pohdi, onko tässä mitään kokeilemisen arvoista :)

kiitos vinekistä!

toki tuossa on mietittävää, en ole noin ajatuksella edes ruokavaliota purannut.
Mitäs mieltä olette liikuntapuolesta? jos crossailen n.3h viikossa + sählään n. 1/2h painojen kanssa niin riittääkö?
pidän oikeasti crossailusta todella paljon, eli en usko kyllästyväni ja kesällä aijon sitten taas ruveta hölkkäilemään. mutta onko liikunta silti liian yksipuolista?

että menehän tanssitunnille! esim aikuisillekin järkätään mm hiphopia ja balettia jne. itsekin alotin nykytanssin, flamencon ja vatsatanssin.. mukavaakin.. inhoan noita kuntoloita yms.. liikunnan täytyy olla kivaa, kehittävää ja haastavaaaaa....

Yhteistyössä