Vielä pottakoulutuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aloittaja

Vieras
Meidän 1.5-vuotiaalle ostettiin potta ja näillä ihanilla keleillä ollaan nyt oltu paljon ilman vaippaa ulkosalla ja myös sisällä. Potalle ei ole vielä suostunut istumaan asian varsinaisessa merkityksessä, kovasti on kyllä tutkinut mikä tuo kapistus on ja muutaman kerran olen laittanut istumaankin (ei osaa ihan itse siihen peruuttaa niin että osuisi oikein;) mutta lapsi ei viihdy siinä kuin sekuntin. Eihän se voi tietenkään ymmärtää että siinä pitäisi istua niin kauan että pissa tai kakka tulee. Itse olen vähän sitä mieltä, että en ala mitään kirjoja lukea tms. viihdytystä siinä harrastaa enkä myöskään pidä siitä että pottaa tuodaan olohuoneeseen tai kuljetetaan milloin missäkin. Olisi kuitenkin kiva, jos potasta tulisi jokapäiväinen harjoittelupaikka, kun poika on muutenkin alkanut tiedostaa hätäänsä ja tulee usein kertomaan jos kakka on tullut/tulossa.

Kysyisinkin teiltä kokeneemmat, miten toimitaan kun poika tosiaan sanoo kakka kun kakka on jo matkalla tai housuissa. Tänäänkin ulkona kakkasi nurmelle, enkä mitenkään olisi ehtinyt sitä kiikuttaa potalle vaikka hienosti osasi sanoa kakka kun se oli tulossa. En pysty myöskään ennakoimaan kakan tuloa, sillä se on jo tulossa kovaa vauhtia kun poika alkaa sitä äheltämään. Pissat myös tulee ihan satunnaisesti. Mikä olis teidän mielestä nyt "oikea" tapa toimia? Jos ja kun poika ei viihdy/suostu olemaan potalla kuin sekunnin niin aika mahdotonta esim. ruokien jälkeen sinne on saada yhtään mitään saalista. Ja kun ähellys alkaa, on jo myöhäistä. Olen myös huomannut, että kakka tulee hyvin epäsäännöllisesti eli ei lainkaan välttämättä ruokien jälkeen. Mikään kiire minulla ei ole opettaa lasta potalle tai kuivaksi, mutta olen vaistonnut että nyt saattaisi olla otollinen aika kun poika on asiasta kiinnostunut.

Yhteistyössä