Vielä virtsatietulehduksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Siis eilen olin pulkkamäessä ja epäilen että kylmätin siellä alapääni.Ja tänään on poltellut alapäätä.Eka ajattelin että johtuu jostain hiivasta yms.Mutta rupesin enemmän epäilemään virtsatietulehdusta,jos polttaakin rakon suulle.Pissiessä ei vielä ole koskenut.Näytteessä oli yhdellä plussalla.
Nyt aloitin kuurin.Tää tulehdus tuli ilmeisesti pulkkamäestä?Mulla ei oo ikinä ennen ollu ees pissatulehdusta.
Jotenkin en voi käsittää tätä!

Vai voiko tuota bakteeria olla virtsassa vaikkei olisikaan tulehdus???

Virtsatulehdus ei tule pulkkamäestä :) Se uskomus perustuu 1900-luvun alun terveyskäsityksiin. Virtsatietulehduksen aiheuttaa bakteeri, ja en usko että ne tykkää erityyisesti pulkkamäesta. :D

http://www.poliklinikka.fi/?page=8507060&id=2374458

Hei mitä ne bakteerit virtsassa merkitsee?Ja ne leukosyytit??mulla vaan leukkarit 1+.bakteeria ei ollut.Kertokaa nyt.Mulla hirtettiin viime viikolla peräpukamat ja taistellut olen niitten kans,niin miksi hitossa mulle tuli tämmöinenkin vaiva :(Tuntuu etten tervettä päivää nää :(

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Pitääkö todellakin paikkansa ettei pissitulehdusta voi saada kylmättämällä alapäätänsä?

Ei pidä. Ainakaan mun kokemuksen perusteella. :whistle:

...tai no. Siis mulle lääkäri on sen selittänyt niin, että jos sulla on se bakteeri valmiina, se kylmänaltistus voi aktivoida sen. Ja bakteeri usein on jo valmiina, jos tulehdus on joskus aiemmin ollut.

Yhteistyössä