Vieläkin harmittaa koko uusvuosi (vieraista mutinaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaveri oli täällä perheineen. Itse kutsuivat itsensä. suostuin kun ei oltu nähty pitkiin aikoihin. Välimatkaa kuitenkin satoja kilometrejä.
Alunperin piti tulla pe illaksi no to ilmoittivat et jäävät yöksi kun liian pitkä matka ajaa yöllä kotiin. Suostuin tähänkin. Lähtivät sitten la iltana yhdeksän maissa takaisin.

Mutta siis koko vierailu oli sitä että vieraat istuivat sohvalla ja mies piti heille seuraa. Ite laitoin ruokaa ym. Heidän vauva huusi taukoamatta. Lähinnä nälkää ja väsymystä. Otin aina syliin kun ehdin ja yleensä sitte hiljenikin. Vanhemmat istuivat sohvalla ja lapsi huusi lattialla mihin äiti oli sen laittanu "leikkimään" . Samoin heidän 2v huusi yliväsymystään. Äiti otti välillä sohvalle syliin ja komensi et nuku siinä.
Lopulta mies haki meidän rattaat mihin puoliväkisin sain 2 v:n suostuteltua. Oli jo puoli unessa kun nousi rattaista pois. Äidin olisi tarvinnut varmaan vain nostaa lapsi takaisin rattaisiin ja vähän lohduttaa niin olisi nukahtanut. Mutta ei. komensi ensin vihaisesti takaisin rattaisiin ja kun lapsi ei totellu niin tiuskaisi että mene sitte leikkimään.
Loppu illan sitten lapsi oli kiukkuinen ja itkuinen (sen huutavan vauvan lisäksi) ja äiti tiuski lapselle että ole hiljaa mitä et nukkunut.

Ruokailut ym sujui sitte siihen malliin että äiti vuoron perään komensi lapsia että syökää ja heti perään sit sano että älä ota niin paljon että jää muillekin. Mulle sitten arvosteli ruokia kun ei ollu tehty samanlai kuin hänellä on tapana. Tyyliin että voi kait tämän näinki tehä mutta kyllä se oikeasti tehdään niin ja niin. Huoh. Meitä oli yhteensä 18 henkeä. Joten ehkä piti ajatella käytännöllisyyttäkin jossain asioissa. Esim lihapullia ei olisi voinut paistaa pannulla vaan uunissa. Nakit olisi pitänyt keittää eikä paistaa. Miljoona pientä juttua.

Petien laitto meni sillä kaavaa että ite yritin haalia koko sakille petikamppeet ja nukkumapaikat. Kaveri vain jankkas et on mulla tuolla lakanoita. Ite sit että niin missä? Ne on tuolla laukussa (eteisessä iso kasa heidän laukkujaan) . Kaivoin sitte omasta kaapista kun en kehdannut mennä laukkuja tonkimaan. Yksin sain pedata sängyt ja vieraiden lähdettyä ne purkaakin että oma väki pääsi taas omiin sänkyihin.

Oli mulla aavistus tästä etukäteen mutta silti ei kovin hyvä mieli jäänyt.
Kaiken huippuna sain viestin nyt jälkeenpäin että heidän autostaan oli joku johtojuttu irronnut meidän pihalla. Ja tyyliin että meidän lapset ollu asialla. Huoh. En tiedä kuka ollu asialla heillä oli välillä 7 lasta pihalla ja meiltä 5. Mutta pitää vissiin tentata nuo omat lapset vielä läpi..

Ja ens kerralla ollaan taatusti mahataudissa. Eniten harmittaa että nuo oli miehen ainoat vapaapäivät taas vähään aikaan..

Olisit pyytänyt apua. Olisit antanut vieralle tilaa hakea ne omat lakanat. Mistä näitä martyytiäitejä oikein tulee...? Anna olla jo, tilanne meni ohi jo monta päivää sitten.

[QUOTE="a p";22826179]Kyllä minä väliin sanoinki et voisko tehdä tuon tai tuon. Vaihtelevalla menestyksellä. Esim jos siivos ruokapöytää niin siirsi muutaman astia pöydältä toiselle jne.[/QUOTE]
Tiedän mistä puhut :(
Se on niin helppoa muiden tulla sanomaan "olisit pyytänyt apua älä leiki marttyyriä"
Kun toinen tulee valmiiksi kylään asenteella 5 tähden hotelli niin ei siinä kuule sanomiset auta :( On ihan sama kun puhut tyhjille seinille, voisitko auttaa? Kun kaikki katoaa paikalta ja lopulta olet kahdestaan oman isännän kanssa paikalla siivoomassa ja vieraat huutelee että tulkaahan nyt joku seuraa pitämään ( meillä siis näin)
Sanotaan sitten että kun he nyt kerrankin on kylässä niin ei ole kiva alkaa siivoamaan tai katsella kun molemmat on siivoamassa, no jonkuhan ne sotkutkin on noukittava.
Ja en todellakaan minäkään olisi kehdannut mennä toisten laukkuja aukomaan missä ne lakanat on.

[QUOTE="vieras";22826136]Seuraavalla kerralla anna itte pedata petinsä...[/QUOTE]

Kello oli 2 yöllä ja kaikki lapset vielä jalkeilla. Sanoin kaverille moneen otteeseen et käydäänkö yläkerrassa kattomassa et kuka nukkuu missäkin. Mutta ei. Ja kaveri kyllä näki kun aloin petejä laittaan et ois voinu kaveriksi tulla. Mutta kivempihan siinä sohvalla oli istua juttelemassa. Ja vaikka sain ne peditkin tehtyä niin meni puoli tuntia ennenkuin pariskunta sai hilattua itesensä yläkertaan missä heille pedit. Meidän lapset istu ja odotti että pääsevät olohuoneeseen nukkumaan. Heidän lapset tappelivat nukkumapaikoista. Ja vanhemmat komensivat vaan vuoronperään olemaan hiljaa eivätkä selvittäneet asiaa. Siinä vaiheessa turvauduin lahjontaan ja sain lapset hiljaiseksi.
Meilläkään ei eletä kellon mukaan mutta jostain perusasioista kuitenkin huolehditaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän;22826251:
Tiedän mistä puhut :(
Se on niin helppoa muiden tulla sanomaan "olisit pyytänyt apua älä leiki marttyyriä"
Kun toinen tulee valmiiksi kylään asenteella 5 tähden hotelli niin ei siinä kuule sanomiset auta :( On ihan sama kun puhut tyhjille seinille, voisitko auttaa? Kun kaikki katoaa paikalta ja lopulta olet kahdestaan oman isännän kanssa paikalla siivoomassa ja vieraat huutelee että tulkaahan nyt joku seuraa pitämään ( meillä siis näin)
Sanotaan sitten että kun he nyt kerrankin on kylässä niin ei ole kiva alkaa siivoamaan tai katsella kun molemmat on siivoamassa, no jonkuhan ne sotkutkin on noukittava.
Ja en todellakaan minäkään olisi kehdannut mennä toisten laukkuja aukomaan missä ne lakanat on.

Meillä mies piti seuraa. Hänellä takana pari todella rankkaa työviikkoa joten kait tuo sit levosta kävi. Ja siis ei mulla edes ongelma pyörittää tuollaista sakkia. Enemmän tökki tuo kaverin ja hänen miehen asenne. Ja se valitus ruoasta ym.

ja klaani lähtee kotiin la-iltana yhdeksältä.... satojen kilsojen päähän, huh huh.
aivan hullua sakkia!!!

Juu ja äiti mulle vihainen kun nostin heidän vauvansa lattialta rattaisiin mihin sit melkein samantien nukahti. Oli jo taas huutanut hyvän tovin siellä lattialla. Mutta siis pointtina se että vauva ei nuku enää autossa kun ehti vajaa tunnin nukkua niissä rattaissa. Mutta haloo oisko sen lapsen pitäny huutaa siellä lattialla se tunti minkä nukkui? ite laitoin heille vielä syömistä ennen lähtöä..

[QUOTE="vieras";22826037]
Lopulta mies haki meidän rattaat mihin puoliväkisin sain 2 v:n suostuteltua. [/QUOTE]

miksi sä puoliväkisin tunget toisen lasta rattaisiin? noin isoa vielä? :O en ikinä kehtais ite. eikä meiän lapsista kukaan oo ton ikäsenä enää missään rattaissa nukkunu, tääkin lapsi varmaan vaan ahdistu kun joutu outoon paikkaan.

Mä olisin saattanut jo sanoa suoraan mitä ajattelen tuollaisesta käytöksestä, ihan asiallisesti toki. Ei huvittaisi koko iltaa kuunnella toisen ipanan rääkymistä jos ei edes yritetä hiljentää millään.
Aikamoisia ystäviä sinulla.

[QUOTE="a p";22826179]Kyllä minä väliin sanoinki et voisko tehdä tuon tai tuon. Vaihtelevalla menestyksellä. Esim jos siivos ruokapöytää niin siirsi muutaman astia pöydältä toiselle jne.[/QUOTE]

Mä tiedän kanssa, mitä tuo on... Meillä oli uutena vuotena vähän sama tilanne, vaikke kyllä ONNEKSI noin paha. Vaikka sanoin lopulta jo suoraan, kuka tekee mitäkin, niin ei meinannu tapahtua mitään. Vaan sittenpä sanoin uudelleen enkä millään alkanut kyllä itse sitä tehdä (mulla oli kädet jo täysi). Sain lopulta sitä apua, mutta... On se kumma, kun joillakin ei vaan välähdä itsellään.

Joo-o ei tosiaan varmaan toista kertaa se porukka teille tule :D Älä turhaan enää harmittele, tyhmiä ihmisiä mahtuu tähän maailmaan, onneksi kenenkään kanssa ei tarvitse kaveerata ja kotiinsa päästää jos ei tahdo. Mä oon kyllä siitä veemäinen emäntä, että oisin varmaan karjassu jossain vaiheessa niin kovaan sävyyn perkeleitten kera, että viesti ois menny perille ja se istuminen ja turhan mussuttaminen loppunut siihen. Ihan tarpeeks saanu passata aikuisia ihmisiä ;)

[QUOTE="vieras";22826762]miksi sä puoliväkisin tunget toisen lasta rattaisiin? noin isoa vielä? :O en ikinä kehtais ite. eikä meiän lapsista kukaan oo ton ikäsenä enää missään rattaissa nukkunu, tääkin lapsi varmaan vaan ahdistu kun joutu outoon paikkaan.[/QUOTE]

Siis yritin huijata ja suostutella.. Toinen vaan roikku vanhempien jaloissa ja huuti suoraa huutoa. Äiti nosti välillä syliin ja komensi nukkumaan. Ja kun lapsi ei rauhottunu niin äiti lykkäs sen takaisin lattialle et mee leikkimään. Ja lapsi kyllä hiljeni kun sain hänet sinne rattaisiin puoli istuvaan asentoon. Ymmärrän kyllä et oudossa paikkaa se nukkuminen ei välttämättä onnistu mut ei vanhemmat sitä kyllä yrittäneetkään. Isä sitte vähän varpailla lykki rattaita kun sain lapsen sinne. Mutta oli vasta alku ilta ja tarkoitus kuitenkin valvoa. Tuo 2v oli edelleen silloin klo 2 yöllä hereillä..

Joo-o ei tosiaan varmaan toista kertaa se porukka teille tule :D Älä turhaan enää harmittele, tyhmiä ihmisiä mahtuu tähän maailmaan, onneksi kenenkään kanssa ei tarvitse kaveerata ja kotiinsa päästää jos ei tahdo. Mä oon kyllä siitä veemäinen emäntä, että oisin varmaan karjassu jossain vaiheessa niin kovaan sävyyn perkeleitten kera, että viesti ois menny perille ja se istuminen ja turhan mussuttaminen loppunut siihen. Ihan tarpeeks saanu passata aikuisia ihmisiä ;)

Joo tiedän, olen liian kiltti sanomaan mitään. Alkoi vaan taas tympimään kun sain viestiä siitä niiden autosta..

Uusimmat

Yhteistyössä