Vieläkö yksi ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ämppyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ämppyli

Vieras
Onkohan meitä muita....mulla on jo kolme lasta,
2 Ivf:llä rankkojen monen vuoden hoitojen jälkeen saatuja, yksi luomusti alkunsa saanut lapsi.
Viimeisinkin nyt jo 2,5 vuotta ja vielä vaan on vauvakuumetta....

Ukko ei enää haluaisi yhtään, mutta mitään ehkäisyäkään en käytä...
Mikään hormonaalinen ehkäisy ei sovi, kondomit lienee paras vaihtoehto, mutta eipä useinkaan tule käytettyä...

(Tarkoittaakos tämä, että se ukkokulta sittenkin tahtoisi alitajunnassaan jonkin verran, että saataisiin vielä lapsi...?
En usko, että tuo vastaankaan sanoisi, jos joskus iloisen uutisen kertoisin.)

Kaverit on kaikki jättäneet lapsen yhteen kappaleeseen, ja pitävät meitä ihan hulluina ""suurperheellisinä.""
Meillä on myös yhdellä lapsella laaja kehitysviivästymä, eloitti erikoisluokalla koulun juuri.
Helppoa ei mitenkäänpäin ole ollut, hoitoapua ei ole ja vuorotyötä tehdään,rahaa ei ole yhtään mihinkään ja hermot riekaleina usein....
mutta jos siltikin vielä yksi ?

Olenko ihan pimeä vai onko muitakin ?

Hei!
tähän hulluun ryhmään minäkin taidan kuulua!
mikään ei ole helppoa eikä mikään tule ""ilmaiseksi""
mutta haaveissa viides lapsi kuitenkin on.....
Yhtä pimeä olen!

Hei, minäkin haaveilen kolmannesta, mutta kun ollaan miehen kanssa sovittu että sitten kun lapset ovat isompia. Toinen 3 ja toinen 2 vuotta. Jatkuvasti ajattelen että haluaisin vauvan, vaikka välillä ajattelen että parempi odottaa. Olis niin kauhean köyhää kun joutuis minimipäivärahalle. Ja jos kolmas tulis niin olishan se aika muilta lapsilta pois. Sisimmissäni haluan kolmannen mutta sanon muuta. Mitä mieltä olette? En viitsi alkaa taivuttelemaan miestäni, joten olen laittanut kuparikierrukan. ja yritän jaksaa odottaa jonkin aikaa vielä.

Kannattaa ajatella sitä tulevaa vauvaakin; sen kannalta ei olisi niinkään kiva että ikäero vanhempiin sisaruksiin on suuri... on tietyllä tavalla yksinäistä olla nuorin, ja ilman ikätoveria. Vielä jos vanhemmilla sisaruksilla (kuten teidän tapauksessanne) on erittäin pieni ikäero, heillä on siis toisensa. Kolmas paljon nuorempi tuntisi itsensä ulkopuoliseksi. Mieluummin siis nyt eikä ""sitten joskus""!

Hei!

Täällä yksi ""pöpi"" kanssa ilmottautuu......

Mulla on 4lasta (7v,5v,2v ja 1v)ja siitä huolimatta haluaisin vielä vauvan.

Mies on meillä näyttänyt vihreää valoa vauvalle,mutta vasta muutaman vuoden kuluttua.Hän jopa ehdotti,että entäs jos vielä koetettas.

Hermojahan se kysyy,mutta
entäs jos.......

Heissan!

Olen käynyt lukemassa näitä juttuja monet kerrat ja ajattelin nyt kirjoitella omasta tilanteesta...
Mulla on kaksi lasta(5v.ja3v.) ja välillä on ""kuumetta"" itselläkin,enimmäkseen se on miehellä. Mietityttää vain,et jaksaisko sitä vielä kolmannen kans kun nämä kaksikin vie voimia ja hermojakin välillä.... Miten te muut olette jaksaneet? Mies on aika paljon poissa töiden takia,eli ollaan lasten kans keskenään aika paljon. Ikää on jo aika paljon(36v),ja siksikin asia on aika ajankohtainen...

täällä kanssa yhden luokan höperö. lapsia on kaksi ja vielä haluttais lapsia lisää vaikkei elämä ole helppoa ollutkaan. Ensimmäinen on erityslapsi joten pelottaa että periytyy...

Tiedättekö miten äitiyspäiväraha maksetaan jos 2004 äitiyspäiväraha loppunut edelliseltä, jäänyt kotihoidontuelle, 2005 kotihoidontuella ja jos lapsi vaikka syntyis 2006. Luin jostain lehdestä että maksettai näine perusteineen edellisen äitiyspäivärahan mukaan. Tiedättekö te, miten menee?

Hei,
minäkin ilmoittaudun! Ja sama juttu kuin edellisellä, kaksi lasta, joista vanhempi erityislapsi ja pelkään myös, että kolmaskin voisi olla, koska oireyhtymä on periytyvä.
Mutta silti...haaveilen.

Hei !

Kivaa, että meitä on muitakin ; o) !

Mulla alkaa taas tälläerää helpottaa vauvakuume, yleensä on laimeampana noin 2 viikkoa, kunnes taas....

Meikäläisellä pian ikää 40, joten pian pitäis toimia, jos meinaa.
Tyttö oli juuri 4 viikkoa kamalassa yskässä, nyt 3 viimepäivää kuume korkealla ja keuhkoputkentulehdushan se oli. Onneksi lääkekuuri auttoi heti!
( ehkä tän vuoksi äidin ""kuume"" laimenikin...)
Mutta tänään takaisin töihin, isukin kanssa vaihdellaan lasten sairastellessa vuoroja, eli; äiti päivän kotona, isi illan,tai päinvastoin....
nyt oli ukkokulta työmatkalla, joten mun oli pakko olla pois töistä. Eivät tykänneet kyllä hyvää.

Taas on kuravaatteiden ja muiden kanssa ollut homaa yllinkyllin, vanhukset on aivan uupuneet. MUTTA jos siltikin vielä...

Hei!
Niin toimia pitäis ( ja on vähän toimittukin) ikää kohta se maaginen 40 mullakin ja neljä lasta on valmiina ja ei ihan helposti ole tulleet nekään.
Mutta täällä vaan roikun erilaisissa haaveiluketjuissa ihan innoissaan. 2.5v mullakin nuorin.
Joskus, ihan vaan joskus, ajattelen että olen liian vanha....

Heipä hei!

Kylläpä tuo aika juoksee.

Tohon jaksamiseen kommentoisin,että kyllähän niitä ""huonoja ""päiviä on,joskus tuntuu että hyvä kun sänggystä jaksaa nousta ja välttämättömän saa tehtyä niin hyvä on.Sitten taas joku päivä energiaa olisi jakaa pienelle kylälle.

Mitenkäs te muut olette edenneet noissa haaveiluissa?

Täällä haaveillaan edelleen

Nyt iltahommille!

Hei!

Haaveesta yritetään tehdä totta. viides on kyllä tilauksessa, toimituksesta ei vain tiedä milloin tai onko tavara jo päässyt loppumaan!

Mitä jaksamiseen tulee! Kyllä sitä vaan kummasti jaksaa kun ei ole vaihtoehtoja. ja todella välillä jaksaa välillä ei sitten millään jaksais.

Jaaha nuorin on hereillä.....

Yhteistyössä