Vien lapseni mummolaan la-su yöksi!!!!! Siskoni on kateellinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ööö....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ööö....

Vieras
Kerroin eilen siskolleni, kun hän soitti, että aion viedä la-su yöksi lapseni mummolaan. Haen heidät sitten sunnuntaina klo: 12.00 tai mieheni hakee. Lapsia meillä on siis: tytöt 5v. 6v. 2v. ja pojat 6kk 8v. eli yhteensä viisi lasta.

Siskoni alkoi valittaa mulle eilen, että taasko viet vastahan ne oli mummolassa uutena vuotena... Hän sanoi myös, että mun tulis rajottaa lasten hoitoon viemistä, koska eihän hänkään voi viedä tytärtään 6v. mummolaan, koska mummola on niin kaukana. (siskoni asuu 400km päässä mummolasta ja me 3km päässä). Hän on ilmiselvästi kateellinen!!!! Sanoin, että vien jos haluan ja sulla ei oo oikeutta määrätä. Sisko sitten sanoi, että soittaa äidille ja kieltää ottamasta mun lapsia hoitoon. Hah tänään äitini sitten soitti ja sanoi, että mitä ollaan taas siskon kanssa tapeltu... Sovittiin kuitenkin, että tuon lapset tänään klo. 18.00 mummolaan.

Miks sä itse alat tapprlemaan siskos kanssa tollasesta asiasta? Aikuiset ihmiset?!
Tottakai sä viet lapset sinne hoitoon jos se on mummolle ok mutta oisit vaan nätisti sanonut siskolle että ei siinä mitään ihmeellistä ja ei kannata jahkata ja siirtynyt muihin juttuihin.

Miks sä itse alat tapprlemaan siskos kanssa tollasesta asiasta? Aikuiset ihmiset?!
Tottakai sä viet lapset sinne hoitoon jos se on mummolle ok mutta oisit vaan nätisti sanonut siskolle että ei siinä mitään ihmeellistä ja ei kannata jahkata ja siirtynyt muihin juttuihin.

En mä aloittanut vaan sisko aloitti väittämällä, että taas vien vaikka onhan siitä jo yli kuukausi aikaa! Itse koitin toppuutella. :D

Tavallaan ymmärrän siskoasi. Kyllä se v***taa, että toinen käyttää mummoa lapsenvahtina alvariinsa ja toisella on siihen mahdollisuus harvemmin.

Itse olen siinä tilanteessa, että siskoni myös hoidattaa lapsiaan paljon vanhemmillamme. Minä en ole koskaan saanut niin paljon hoitoapua 10 vuoteen kuin tämä siskoni kolmeen vuoteen. Ja kyllä, se v**taa. Olen päättänyt pärjätä omillani ja onneksi on appivanhemmat, jotka kuitenkin asuvat toisella paikkakunnalla... siskoni ja vanhempani asumme samassa kaupungissa. Appivanhempani ottavat lapsia mm. lomille luokseen, äitini ehkä kerran vuoteen yhdeksi yöksi. Siskon lapsia haetaan pk:sta ja hyysätään muutenkin.
Ihan sama, en välitä enää. Mutta kieltämättä alan etääntyä koko porukasta. Miettikööt miksi.

Just. Taas kerran tuli sellanen olo että onneks mulla ei oo sisaruksia. Jaksais kuunnella tuollaista paskanjauhantaa yhtään.

mulla on onneks sisko ( ja veli ) ja ei meillä kyllä tommosta ole :D tuohan on ihan lapsellista käytöstä sekä ap:n että siskonsa osalta..mun äiti asuu samassa kaupungissa siskoni kanssa,itse taas Helsingissä..enkä ole kateellinen tai haukkumassa siskoani,vaikka äiti heidän lapsia hoitaa ja vahtii :)

• Tykkää
Reactions: as if
Musta taas outoa siskolta kiukutella asiasta. Muuttaisi sitten lähemmäs mummolaa, jos haluaa omia lapsiaan useammin hoitoon. On ihan mummon oma asia ottaako hoitoon. Ei kuulu siskolle.

En kyllä ymmärrä siskoa ja naurettavalta kuulostaa koko väittely. Itse ollaan siinä asemassa että asutaan kaukana eikä isovanhemmat voi muistakaan syistä hoitaa oikeastaan koskaan meidän lapsia. Harmittaa sekä lasten että isovanhempien kannalta.

Tästä huolimatta -tai ehkä juuri tämän vuoksi?- on kiva kuulla kuinka sisarusten lapset ovat olleet mummulla tai ukilla hoidossa. Kiva että vanhemmat saavat viettää aikaa edes noiden muiden lapsenlapsien kanssa!

Silloin olisin voinut ymmärtääkin jos ap oikeasti jatkuvasti hoidattaisi lapsiaan mummolla joka on jo tilanteeseen ihan väsynyt ja valittaa sitä siskolle. Tai jos se jokaviinonloppuinen hoidattaminen estäisi sen että siskon lapset ei koskaan pääse mummolaan yöksi. Mutta sitä että koska meillä ei joku juttu onnistu niin muutkaan ei saa siitä nauttia, sitä en pysty ymmärtämään.

Eipähän jaksaisi tuollaista kööriä kerralla ottaa hoitoon ja nuorin vielä vauva. Huh, huh! On siinä mummolla vipinää, viisi pientä helmoissa.
Onko vielä työelämässä? Varmaan maanantaina väsynyt, kun saanut huilata/palautua koko viikonlopulla.

Toinen tekee kersoja joka vuosi ja roudaa mummolaan tuollaisen katraan!!!! Siskosi rajoittanut kersojen tekoa koska tukiverkkoja ei ehkä ole.

En kehtaisi tuollaista katrasta toisten vaivoiksi viedä!

Minusta viisi noin pientä lasta on kyllä aika paljon hoidettavaa mummolle kuin mummolle. Oletko kysynyt äidiltäsi jaksaako hän oikeasti hoitaa heidät, tai voisitko jättä heistä vain osan hoitoon? Ehkä mummo on maininnut asiasta sisarellesi, joka siksi yrittää pitää mummon puolia.

[QUOTE="Heinäemo";25644589]Kyllä on kummallisia vastauksia täällä. Ihan kun ne lapset tosiaan olis vaan kamala riesa, eikä niistä vois mahdollisesti olla mummolle mitään iloa.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä,eiköhän jokainen määrittele ne omat jaksamisen rajansa itse.Toisilla isovanhemmat voivat olla hyvinkin nuoret ja jaksavat,väittäisin myös että isommista lapsista on enempi hyötyä kuin haittaa.

Kyllähän lapsista on isovanhemmille varmasti paljon iloa. Silti myös isovanhempien jaksamista täytyy vakavasti pohtia, ennen kuin tuollaisen joukon jättää yökylään. Jos edes vauvan saisitte hoidettua itse, ja muut lapset menisivät kylään.

En mä aloittanut vaan sisko aloitti väittämällä, että taas vien vaikka onhan siitä jo yli kuukausi aikaa! Itse koitin toppuutella. :D

Meillä on lapset ollu mummulassa viimmeksi 3.v sitten, onko siskollasi tukiverkkoa sillä paikkakunnalla missä asuu? En usko et on pelkästä kateudesta nyt kiinni tämä asia, onko äitisi valitellut siskollesi kuinka raskasta on hoitaa 5 lasta, aika työläs on hoitaa toi 6kk ja muut siihen päälle vielä. Ehkä siskosi yritti sanoa jotain?

No mun äiti haluaa aina välillä kaikki isommat lapsenlapsensa yhtäaikaa heille hoitoon eli viisi poikaa kolmesta eri perheestä. Tykkää kun on porukkaa ja mun isä toki auttamassa. nuorimmainen näistä isommista 2vee. Mut ei kyllä samalla vauvoja pystyis hoitaa..

[QUOTE="Mona";25644822]No mun äiti haluaa aina välillä kaikki isommat lapsenlapsensa yhtäaikaa heille hoitoon eli viisi poikaa kolmesta eri perheestä. Tykkää kun on porukkaa ja mun isä toki auttamassa. nuorimmainen näistä isommista 2vee. Mut ei kyllä samalla vauvoja pystyis hoitaa..[/QUOTE]

Meillä oli juhannuksena pari päivää 9 alle kouluikäistä ja TODELLA mukavaa:

juhannuslapsia1.jpg