Vienkö lääkäriin vai oonko hysteerinen äityli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitylix2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitylix2

Vieras
9kk nukkunut nyt pari yötä tosi levottomasti, itkee vähän väliä, eikä rauhotu edes lääkkeellä kuin muutamaksi tunniksi. toinen silmä vuotaa ja tänään alko kova nuha. päivät menee hyvin, mutta kun sänkyyn laittaa niin vain hetken nukkuu rauhassa ja sit herää itkemään. Pitäisikö tuo nyt viedä lääkäriin ett kattoisivat korva vai oisko se nuhaa vaan?

Kyllä mietin ett veisin, kun on viel noin pieni. Parempi kai ne on tarkastaa. Huomenna ois vaan ollut muutakin ohjelmaa, mutta vaavi tulee ekaks :) nyt onneks supon voimalla nukkuu. täytyy huomenna soitella lääkäriaikaa.

No sinuna veisin lääkäriin ennemmin kuin tuota summalääkitystä kun et edes tiedä mitä oikein lääkitset! Korvatulehdus ainakin voi nimenomaan oireilla tuossa makuuasennossa. Ja jos silmäkin rähmii niin tipat tarvii niihinkin. Itse tietysti tunnet lapsesi parhaiten ja sen johtuuko itku kivusta vai jostain muusta. Ainakin jos on kipeän oloinen ja itkut vaan jatkuu niin kävisin näyttämässä,

Kuume yleensä nousee korvatulehduksessa. Saattaa itkeä sitäkin, jos vaikea hengittää tukkoisen nenän kans tai lihakset kipeinä eikä voi siis rentoutua. Mene herkästi lääkäriin tietenkin Aina ei tosin kuume nouse vaikka tulehdus olisikin.

Vaavilla ollut jo yksi korvatulehdus, rs-viruksen yhteydessä,ja silloin ei oireillut mitenkään vaikka oli märkäinen tulehdus päällä. Sattumalta huomattiin. Supon laitoin että sais nukuttua niin aamulla sit lääkäriin. Silmätulehdus kuulemma paranee vauvoilla ilman tippoja, pelkästään vedellä putsaamalla, sanoi lääkäri viime flunssan kohdalla.

Meille muuten lääkäri viimeksi sanoi, ettei suppojen teho ole riittävä, nestemäistä panadolia suositteli. Kahdella lapsella on tällä hetkellä korvatulehdus menossa, eikä kummallakaan ole ollut kuumetta. Ja se silmätulehdus tosiaan voi reagoida vaan tukkoiseen nenään ja räkäiseen oloon ilman sen kummempaa tipan tarvetta.

Mutta lääkäriin suosittelen minäkin aamulla menemään. Toivottavasti yö menee kelvollisesti edes!

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Kuume yleensä nousee korvatulehduksessa.

Jaa, ei mun esikoisella koskaan ollut korvatulehduksen kanssa kuumetta vaikka pisin korvatulehdus kesti useamman kuukauden. Jos et ap oo jo käynyt lääkärissä niin suosittelisin minäkin sinne menoa mahdollisimman nopeasti nimittäin mun esikoisella oli korvatulehduksen seurauksena myös silmätulehdus joista kumpikaan (ainakaan mun esikoisella) ei parantunut ilman että molempia olisi hoidettu

Sen ihmeemmin ap.tä nyt kommentoimatta mua vaan ihmetyttää tässä ja muulloinkin tuo suppojen käyttö joka itkuun! Ei tiedetä edes onko kipee,ei oo kuumetta,vähän itkuinen ja taas työnnetään suppo pyllyyn että laps ois hetken hiljaa! Ei ne oo mitään unilääkkeitä!!

Alkuperäinen kirjoittaja Beeda:
Sen ihmeemmin ap.tä nyt kommentoimatta mua vaan ihmetyttää tässä ja muulloinkin tuo suppojen käyttö joka itkuun! Ei tiedetä edes onko kipee,ei oo kuumetta,vähän itkuinen ja taas työnnetään suppo pyllyyn että laps ois hetken hiljaa! Ei ne oo mitään unilääkkeitä!!

No, sitä ne tekee kyllä sairaalassakin. Poitsulle annettiin panadolia kuuden tunnin välein viikon vanhana, koska itki.... itki nälkäänsä :( Siksi ite käytän aika vähän särkylääkkeitä, mut nyt itkenyt kivuliaasti niin laitoin supon. Ja tais helpottaa. Vauvankin kipu pitäisi aina hoitaa. En kyl ymmärrä jos jotkut jatkuvasti lääkkeitä käyttävät, koska itkeehän vauvat jokatapauksessa...

Alkuperäinen kirjoittaja Beeda:

Meillä aikanaan neuvolassa neuvottu et jos epämääräistä kitinää ja itkuisuutta flunssien yhteydessä niin voi ihan hyvin suppoja laittaa..
Jokainen reagoi kipuun eri tavalla.. toisilla auttaa se et antaa supon toisilla ei..

Minullekin aikanaan sekä neuvolassa että kokeneemmat vanhemmat neuvoivat, että suppo vain heti, jos lapsella epämääräistä kitinää. Myöhemmin lapsen kipuun itsekin hieman perehtyneenä olen todella samalla linjalla. Pieni vauva/lapsi kun kokee kivun kokonaisvaltaisesti, eikä osaa mitenkään sitä aikuiselle kertoa. Lapsen kipua pitää aina heti hoitaa tehokkaasti, koska kivun tuntemus muistijäljen ja voi pitkittyneenä haitata kokonaiskehitystä tai pahimmassa tapauksessa myöhemmässä iässä laukaista kroonisen kipuoireiston. Ei niistä Panadoleista mitään haittaa ole vauvoille. Tietenkin mahdollisimman pian pitäisi aina pyrkiä lääkärissä selvittämään mahdollisen kitinän/kivun syy.

Kyllä niitä panadoleja kannattaa antaa ainakin yöksi. Meillä on yleensä auttanu lasta nukkumaan, jos on ollu nuhassa ja varsinki hampaiden tullessa. Mutta voihan olla, että nenä menee yöllä tukkoon ja sen takia itkee. Ei muuta ku nenätippoja kehiin.

meillä on nyt ilmeisesti korvatulehdus putkitetulla lapsella. ei kuumetta, mutta levottomat yöt, räkää riittää ja yskää. nyt viimeyönä putkitettu korva alkoi vuotamaan --> yleensä merkki mistä mennään lääkäriin, oli muuta oiretta eli ei

No niin, lääkäriaikaa lähdin sitten soittelemaan, mutta tän sikainfluenssan takia, saatiin lääkäriaika terveyskeskukseen toiselle puolelle kaupunkia. Enpä taida lähteä rattaiden ja kahden lapsen kanssa seikkailemaan monella kulkuneuvolla. Yksityiselle sit vaan, vaik kallista sekin on...

Yhteistyössä