Vieras ottaa omat teet mukaan kahville ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei !

Olen nyt parin eri kaverin (kyseessä kaverit , jotka tunnen "paremminkin" eli ei mtn hyvän päivän tuttuja), niin kun olen kutsunut kahville ,ovat ilmoittaneet " otan omat teet mukaan". Toinen ei syönyt mitään ,mitä oli tarjolla (jouluna tähtitorttuja yms) ,ja toinen toi omat teet ,jotain marketin perusteettomasti näytti olevan.

Kysyisin kun nyt ,mitä ajatuksia teillä nousee tästä ? Siis että kutsut kahville ,ja vieraat tuo "omat juomat" mukana ?

Kiitos vastauksista !:)

Olet varmaan näitä emäntiä, jotka eivät millään ymmärrä, että kaikki eivät sitä kahvia juo ja taivastelevat vielä kaikille muille, kuinka jollekin se kahvi ei kelpaa. Todennäköisesti et myöskään tarjoa teetä tai sitten se on sellaista, mitä tuo teen juoja ei juo. Teetä nimittäin on paljon erilaisempia vaihtoehtoja kuin kahvia,ihan kaupan omina merkkeinäkin. Joillekin on niin vaikeaa, kun pyytää vaikka lasillista kylmää hanavaettä sen kahvin sijaan, niin eipä meinaa saada sitäkään o_O
Tuo syömätön noudattaa jotain ruokavaliota, mihin nuo tarjottavasi syömiset eivät sovi. Tai on mahdollisesti jopa keliaakikko, joka ei saa syödä kotimaisia viljoja.

Kuulostaa minun ex-ystävältä:D
Hänelle ennen kelpasi tarjoiluni, mutta ystävystyttyään toisen kaverini kanssa, alkoi samanlainen nirsoilu.
Ensin jäi pöytään leivokset, mutta esim. suklaat ja kahvi sopi.
Toisella kertaa vain kahvi laski ja mukana gluteenittomat eväät (tarjosin aina keliaakikolle sopivia herkkuja)
Kolmannella kertaa otti lasin vettä ja kaivoi käsilaukusta gluteenittoman patukan, suureen ääneen valitti kuivia eväitään vaikka pöydässä leipomon gluteenittomia herkkuja ja hänelle sopivaa suklaata.
Neljännellä kerralla sama kuvio, lasi vettä ja laukusta hänen mielestään niin kamala kaupan keliaakikon leivos.
Tätä jatkui ja ystävyys rakoili muista syistä ja nyt nautin muiden kanssa pöydän antimista ilman ongelmia.
Jälkeenpäin kuulin hänen ja toisen ystäväni puhuneen minusta valheita ja tämä nirsoilija oli väittänyt minun laittavan tarjottaviin gluteenia :eek::whistle:

Mieheni voisi tehdä noin. On britti ja juo älyttömän paljon teetä mutta kyläpaikoissa tarjotaan hienoja teelaatuja kun tiedetään että hän on teenjuoja. Kuitenkin marketin ceylontee on hänen mielestään parasta kun siihen on täällä tottunut eikä ole mikään earl greyn juoja. Joulutortut kyllä maistuisi oikein hyvin ja kaikki muu.

Kuulostaa minun ex-ystävältä:D
Hänelle ennen kelpasi tarjoiluni, mutta ystävystyttyään toisen kaverini kanssa, alkoi samanlainen nirsoilu.
Ensin jäi pöytään leivokset, mutta esim. suklaat ja kahvi sopi.
Toisella kertaa vain kahvi laski ja mukana gluteenittomat eväät (tarjosin aina keliaakikolle sopivia herkkuja)
Kolmannella kertaa otti lasin vettä ja kaivoi käsilaukusta gluteenittoman patukan, suureen ääneen valitti kuivia eväitään vaikka pöydässä leipomon gluteenittomia herkkuja ja hänelle sopivaa suklaata.
Neljännellä kerralla sama kuvio, lasi vettä ja laukusta hänen mielestään niin kamala kaupan keliaakikon leivos.
Tätä jatkui ja ystävyys rakoili muista syistä ja nyt nautin muiden kanssa pöydän antimista ilman ongelmia.
Jälkeenpäin kuulin hänen ja toisen ystäväni puhuneen minusta valheita ja tämä nirsoilija oli väittänyt minun laittavan tarjottaviin gluteenia :eek::whistle:

No tuo kuulostaa kyllä jo aika lapselliselta:O ehkä joidenkin kanssa on parempi pysyä vaan hyvän päivän tuttuina vaikka onhan se ikävää jos jo muodostunut ystävyyssujde päättyy. Toinen näistä omista vierailijoista kyllä söi ihan normaalisti tähtitoettuja jA muuta kun olin hänen luona aikaisemmin kyläilemässä. Minun luonani hän ei ottanut lainkaan glögiö ,,pipareita tai tähritorttuja. Olin kutsunut "glögille ja tortunleipojat". Hänen tykönä jonkin verran aikaisemmin olimme syöneet torttuja glögi kera

Kiitos vastauksistanne. Tunnustan , että ehkä itse koen sen hieman epäkohteliasta jos ei mitään "ota" eri asia jos on gluteeniton tai vaikka laihiksella.

Mieheni voisi tehdä noin. On britti ja juo älyttömän paljon teetä mutta kyläpaikoissa tarjotaan hienoja teelaatuja kun tiedetään että hän on teenjuoja. Kuitenkin marketin ceylontee on hänen mielestään parasta kun siihen on täällä tottunut eikä ole mikään earl greyn juoja. Joulutortut kyllä maistuisi oikein hyvin ja kaikki muu.

Juu ja onhan se mukava jos tietää että kyläilijät ovat tee ihmisiä niin huomioida se tarjoilun suhteen

Olet varmaan näitä emäntiä, jotka eivät millään ymmärrä, että kaikki eivät sitä kahvia juo ja taivastelevat vielä kaikille muille, kuinka jollekin se kahvi ei kelpaa. Todennäköisesti et myöskään tarjoa teetä tai sitten se on sellaista, mitä tuo teen juoja ei juo. Teetä nimittäin on paljon erilaisempia vaihtoehtoja kuin kahvia,ihan kaupan omina merkkeinäkin. Joillekin on niin vaikeaa, kun pyytää vaikka lasillista kylmää hanavaettä sen kahvin sijaan, niin eipä meinaa saada sitäkään o_O
Tuo syömätön noudattaa jotain ruokavaliota, mihin nuo tarjottavasi syömiset eivät sovi. Tai on mahdollisesti jopa keliaakikko, joka ei saa syödä kotimaisia viljoja.
No kyllähän monet kahvinjuojatkin juovat kotonaan paljon parempia kahveja, mitä kylässä saa, mutta harva valittaa. Jostain syystä teenjuojat monesti tekevät asiasta numeron.

Mä kuulun kyllä itse niihin ihmisiin että jos mennään kyläilemään ,niin on kohteliasta ottaa jotain mitä tarjotaan. Ehkä eri asia jos on oma perheenjäsen tai sukulainen ,jonka kanssa on tiiviiati yhteydessä.

Sillä tosiaan kyselin teidän mielipiteitä ja näinhän se on että on monia syitä miksi vieraat ottavat omat juomat mukaan / kieltäytyvät tarjottavista. Ehkä kuitenkin itse kutsujana toivoisi , että vieraat ottavat jotain varsinkin jos on nähnyt vaivaa tarjoilun eteen ? :)

Ymmärtäisin jos joisi vaikka pelkkää luomuteetä. Muiden eväiden osalta ymmärrän jos on ruokavalion suhteen rajoitteita/ allergioita. Otan itsekin maidottomalle kuopukselleni eväät mukaan joka paikkaan, me muut syömme ja juomme mitä tarjolla on ellei olla erikseen sovittu muuta.

Se, mitä ajattelisin, riippuu tapauksesta. Jos tuntisin henkilön hyvin, tietäisin varmaan, mistä moinen johtuu. Jos taas en tunne niin hyvin, niin riippuu kokonaisvaikutelmasta. Kyllähän siitä vähän hassu tai outo vaikutelma tulee, mutta toisaalta tuo on aika lievää ja harmitonta outoutta. Usein ihmiset selittävät moista käytöstään jotenkin, ja jos se selitys on joku "sori, tykkään vaan tästä yhdestä teelaadusta", niin mikäs siinä sitten. Jos joku toisi kaikki omat eväät mukanaan, niin kyllä sekin vähän outoa on, ellei ole kyse ihmisestä, jolla on vaan tosi tarkka ruokavalio tai dieetti - mutta ei tämäkään niin outo piirre ole, että jaksaisin sitä paria sekuntia enempää miettiä. Kaipa minä ne itse tarjoilemani keksit tms saisin vedettyä yksinkin :D

Monilla ihmisillä on jotain outoa tai erikoisia piirteitä. Joillain ne ovat oikeasti ärsyttäviä tai muita rasittavia. Tämä ei kuulu niihin. Tämä on ehkä sellainen piirre, johon voi omassa ystävässä suhtautua jopa rakastavan ymmärtäväisesti ja (joskus jos ei pitkään aikaan ole nähty) suhtautua jopa ilahtuneesti, kun sama vanha outo piirre taas puskee esiin, tyyliin "ai niin, sulla on aina nää sun omat eväät, aika söpöö" :)

Tietysti joskus se voi liittyä sellaiseen kokonaisuuteen, jossa henkilöllä on erilaisia kontrollifriikkiyden ja bakteerikammon ("en voi syödä muiden laittamaa ruokaa") eri muotoja, jolloin tyyppi voi olla kokonaisuutena niin rasittava, että jokainen yksittäinen piirrekin tuntuu häiritsevältä. Mutta jos tällaista ei ole, niin eipä tuo niin vakavaa ole. Etiketin ja kohteliaisuussääntöjen mukaanhan tuollainen käytös ei ihan mene, mutta jos henkilö on muuten ihan ok, niin olkoon sitten tarjoilujen suhteen vähän outo, en antaisi sen haitata.

No kyllähän monet kahvinjuojatkin juovat kotonaan paljon parempia kahveja, mitä kylässä saa, mutta harva valittaa. Jostain syystä teenjuojat monesti tekevät asiasta numeron.
Teetä onkin paljon suurempi valikoima. On aivan eri asia juoda mustaa teetä kuin vihreää teetä, puhumattakaan jostain kofeiinittomasta yrttiteestä. Noista kaikista löytyy vielä monenmoista erilaista maustettuakin versiota. Minä aikakin tulkitsisin jonkun ottaesssa omat teensä, että hänellä on jokin ruokarajoite ja ottaa sen mukaisen teen mukaansa tai vaihtoehtoisesti ap:n tarjoama tee on ollut aikaisemmin todella pahaa.
Kyllä kahvinjuojatkin osaavat valittaa kahvistaan ja tehdä siitä numeron. Paras on, kun yhden mielestä samasta pannusta kaadettu kahvi on aivan liian vahvaa ja toisen mielestä taas aivan laimeaa lirua :ROFLMAO:

Yhteistyössä