Viha ja rakkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nata

Vieras
Kuinka lähellä nuo kaksi tunnetta oikein ovatkaan toisiaan? Exäni, joka jätti minut vihaa minua todella paljon, vaikka en ole millään lailla loukannut häntä. En vieläkään ymmärrä miksi hänen rakkautensa loppuikin minua kohtaan, vaikka vielä samana päivänä kun ilmoitti eroavansa kertoi rakastavansa yli kaiken. Olimme naimisiinkin menossa......Olimme yhdessä 9 vuotta, ei lapsia, olemme noin 30-v ja kolmasia osapuolia ei ole. Erosta jo 7 kk, mutta vieläkään exäni ei suostu hoitamaan yhteisiä asioitamme ja viha minua kohtaan on käsin kosketeltva...aivan kamalaa, kun itse rakastan häntä vieläkin todella paljon ja haluaisin hänet takaisin. Voisiko tuo julmettu viha tulla siitä, että aika ajoin kerron (en omasta mielestävi ahdistele kuitenkaan) rakastavani ja haluavani meidän palaavan yhteen. Kummallakaan ei ole ollut muita suhteita eron jälkeen ja exäni alkoholin käyttö on lisääntynyt eron jälkeen huimasti.
Miksi hän vihaa minua silmittömästi......? :(

Entisen kumppanin demonisoiminen on eräs tapa selvitä elämässä eteenpäin haikailematta menneitä. Ei kovin vakuuttavaa, mutta inhimillisesti ymmärrettävää.

Inhorealistin vastaus oli nimimerkkinsä mukaisesti vähän tyly, mutta tyhjentävä. Noinhan se usein toimii. Me ihmiset kun olemme niin erilaisia ja parisuhteessa kun vielä on jotain ihmeellistä synergismiä, niin käyttäydymme kriisitilanteissa aika arvaamattomasti.

Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys eli sitten kun ei enää tunteita toista kohtaa ole, ei toisen teot/olemassaolo hetkauta mihinkään suuntaan.
Koska hän osoittaa vihantunteita, on hänellä myös jotain tunteita sinua kohtaan.

Toinen juttu voi tietysti olla se, että jos teet ehdotuksia yhteen paluusta yms. voi hän yrittää tällä vihamielisellä käytöksellä saada sinut häädettyä kimpustaan. Onko sinun pakko olla yhteydessä häneen? Antaisit olla rauhassa ja miettiä asioitaan, kaikki hoituu aikanaan.

Ei muutoin tarvetta olla yhteydessä, mutta yhteisiä raha-asioita vielä ollaan jouduttu sumplimaan, kun monien tekijöiden summana eivät ole olleet yksinkertaisesti ratkaistavissa.

Yhteistyössä